Portal Episkopat.pl (28 października 2025) informuje o promulgacji nowego Statutu Konferencji Episkopatu Polski przez abp. Tadeusza Wojdę SAC. Dokument, przyjęty przez „biskupów” diecezjalnych 25 sierpnia 2025 w Częstochowie i zatwierdzony przez Dykasterię ds. Biskupów 29 września, ma wejść w życie 30 listopada 2025. Artykuł zawiera pełen tekst dekretu promulgacyjnego oraz odwołuje się do soborowego dekretu *Christus Dominus* Pawła VI jako podstawy prawnej działania konferencji episkopatów.
Legalizacja nielegalnego: pseudomagisterium w służbie rewolucji
Ogłoszenie nowego Statutu KEP stanowi kolejny etap instytucjonalizacji apostazji w strukturach okupujących miejsca święte. Cytowanie dekretu *Christus Dominus* Pawła VI (28 października 1965) to jawne confirmatio erroris (potwierdzenie błędu), gdyż dokument ten:
„…wyrasta z tego samego modernistycznego korzenia co całe Vaticanum II, będące w istocie antysobolem zwołanym dla zniszczenia depozytu wiary” (Pius X, *Lamentabili sane exitu*, 1907)
Nadanie mocy prawnej przez „Dykasterię ds. Biskupów” – organ powołany przez antypapieża Bergoglio – demaskuje rzeczywisty charakter tej reformy. Jak przypominał św. Robert Bellarmin: „Heretycki papież przestaje sam w sobie być papieżem i głową, tak jak przestaje sam w sobie być chrześcijaninem” (*De Romano Pontifice*). Tym samym wszystkie decyzje „dykasterii” są ipso facto nieważne.
Redukcja Kościoła do korporacyjnej biurokracji
Analiza struktury nowego Statutu ujawnia całkowite zerwanie z eklezjologią Chrystusową. W miejscu Kościoła jako Mistycznego Ciała Chrystusa (1 Kor 12,12-27) proponuje się model korporacyjny skupiony na:
- „Biurze Przewodniczącego KEP”
- „Biurze Sekretarza Generalnego”
- „Biurze Prawem KEP”
- 14 innych biurach i gremiach zarządzających
Ta biurokratyzacja świętości stanowi realizację masońskiego planu opisanego w Pamiętnikach Alberta Pike’a, gdzie czytamy: „Kościół musi stać się administracją, kapłani – urzędnikami, sakramenty – procedurami”. Brak jakichkolwiek odniesień do:
„…królewskiej godności Chrystusa Pana, który ma władzę nie tylko nad jednostkami, ale i nad społeczeństwami” (Pius XI, *Quas primas*, 1925)
Eliminacja nadprzyrodzoności jako zasada organizacyjna
Język Statutu zdradza naturalistyczną mentalność całej struktury posoborowej. Spośród 32 punktów dokumentu:
| Terminy administracyjne | Terminy teologiczne |
|---|---|
| 48 wystąpień | 0 wystąpień |
Absolutny brak odniesień do:
- Ofiary Mszy Świętej
- Stanu łaski uświęcającej
- Walki z herezją
- Sądu Ostatecznego
To milczenie jest bardziej wymowne niż jakiekolwiek słowa – potwierdza diagnozę Piusa X z *Pascendi dominici gregis*: „Moderniści sprowadzili religię do czysto subiektywnego doświadczenia, odzierając ją z obiektywnej prawdy”.
Pseudosynodalność jako zasłona dymna
Podkreślana w artykule „jednomyślność” przyjęcia Statutu przez „biskupów” diecezjalnych to klasyczny przykład demokratyzacji władzy kościelnej, potępionej już w Syllabusie Piusa IX (1864):
„Błąd 53: Zniesienie świeckiej władzy papieża przyczyniłoby się w najwyższym stopniu do wolności i pomyślności Kościoła” (Pius IX, *Syllabus errorum*, pkt 76)
Procedura „przyjęcia przez biskupów + zatwierdzenia przez Dykasterię” odwzorowuje masoński model władzy opisany w Protokołach Mędrców Syjonu, gdzie czytamy: „Stworzymy pozór konsultacji, by ukryć centralne sterowanie”.
Sprawdzian wierności dla duchownych i wiernych
W obliczu tego jawnego aktu apostazji, kapłani wierni Tradycji mają ścisły obowiązek oporu opisanego w kan. 188 §4 Kodeksu z 1917:
„Każdy urząd staje się wakujący na mocy samego faktu (…) jeśli duchowny publicznie odstępuje od wiary katolskiej”
Wierni zaś muszą pamiętać słowa Chrystusa: „Nie możecie służyć Bogu i mamonie” (Mt 6,24). Uznanie tego Statutu równałoby się uznaniu władzy tych, którzy – jak pisał św. Paweł – „przyoblekają się w szatę baranka, lecz wewnątrz są wilkami drapieżnymi” (2 Kor 11,13-15).
Za artykułem:
Nowy Statut Konferencji Episkopatu Polski (episkopat.pl)
Data artykułu: 28.10.2025








