Ekologiczne bałwochwalstwo i zdrada misji Kościoła na szczycie COP30

Podziel się tym:

Portal eKAI (21 października 2025) relacjonuje presję „kościołów” i organizacji „religijnych” na uczestników Światowej Konferencji Klimatycznej COP30. „Zamiast niewiążących rozmów, potrzebujemy konkretnych działań i wiążących zobowiązań finansowych, aby złagodzić skutki zmian klimatu dla najbiedniejszych i najbardziej bezbronnych” – oświadczyła Marinez Bassotto, samozwańcza anglikańska „arcybiskupka” Belém, w jawnym pogwałceniu kanonu 968 §1 Codex Iuris Canonici („Do ważnego przyjęcia święceń wymaga się, aby kandydat był mężczyzną”). Brazylijskie struktury uczestniczące w tym bluźnierczym przedsięwzięciu określane są mianem „Kościoła”, podczas gdy w rzeczywistości stanowią narzędzie globalistycznej rewolucji ekologicznej.


Naturalistyczna herezja zastępująca nadprzyrodzoną misję

„Kościół w Brazylii wspiera ludzi walczących z wyrąbywaniem lasów i degradacją środowiska naturalnego” – czytamy w artykule. To zdanie demaskuje całkowite wypaczenie katolickiej eschatologii. Kościół katolicki uczył niezmiennie, że jego jedynym celem jest „jedno dzieło nadprzyrodzone, mianowicie prowadzenie ludzi do nieba” (Pius XI, Divini Redemptoris). Tymczasem współczesne struktury posoborowe redukują siebie do roli ekologicznych NGO-sów, głosząc ewangelię „sprawiedliwości klimatycznej” zamiast Ewangelii Królestwa Bożego.

Jocabed Solano-Panama, przedstawicielka rdzennej ludności, oznajmiła: „Świat może uczyć się od rdzennych społeczności szacunku dla Ziemi jako świętości”. To jawne bałwochwalstwo sprzeczne z pierwszorzędnym przykazaniem Dekalogu. Św. Pius X w encyklice Pascendi dominici gregis potępił modernistyczne mieszanie prawdy objawionej z „religiami naturalnymi”, zaś Pius XI w Quas primas przypomniał: „Królestwo Chrystusa nie jest z tego świata…”.

Masoński synkretyzm pod płaszczykiem ekologii

Współorganizatorem wydarzenia jest Światowa Rada „Kościołów” (ŚRK) – organizacja o udokumentowanych powiązaniach z ruchem masońskim. Jej przewodniczący, bp Heinrich Bedford-Strohm, stwierdził: „Obecnie stoimy w obliczu decydujących momentów zwrotnych”. To echo rewolucyjnego języka marksistowskiego, całkowicie obcego katolickiej nauce społecznej.

Musamba Mubanga z „Caritas Internationalis” posunął się do stwierdzenia: „walka o sprawiedliwość klimatyczną jest wyrazem wiary chrześcijańskiej”. Tymczasem Pius XI w Divini Redemptoris przestrzegał: „Pojęcia sprawiedliwości i obowiązku społecznego mogą być pojęte tylko w świetle prawa Bożego”. „Sprawiedliwość klimatyczna” to w istocie neomarksistowska utopia, zmierzająca do globalnego zniewolenia pod pretekstem ochrony przyrody.

Zdrada katolickiego porządku

Największym skandalem teologicznym jest milczenie o Sociale Regnum Christi – społecznym Królestwie Chrystusa. Pius XI w Quas primas nauczał nieodwołalnie: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi… Z tego powodu zarówno jednostki, jak rodziny i państwa winni są poddać się najsłodszej władzy Chrystusa”. Tymczasem dokument końcowy COP30 pomija całkowicie obowiązek podporządkowania prawodawstwa cywilnego prawu Bożemu.

Niepokojący jest również brak jakiejkolwiek wzmianki o grzechu pierworodnym jako źródle wszelkiego nieporządku w świecie stworzonym. „Kościoły” uczestniczące w COP30 głoszą naturalistyczną herezję, zgodnie z którą człowiek może osiągnąć raj na ziemi poprzez technokratyczne zarządzanie zasobami – bez nawrócenia i łaski uświęcającej.

W stronę ekologicznego totalitaryzmu

Postulowane „wiążące zobowiązania finansowe” i „stopniowe wycofywanie paliw kopalnych” stanowią w istocie narzędzie neokolonialnego ucisku. Jak trafnie zauważył Pius XI w Quadragesimo anno: „Żadna reforma nie może przynieść trwałego pożytku, jeśli nie jest ożywiona miłością bliźniego i pojęciem godności osoby ludzkiej”. Tymczasem ekologiczny alarmizm służy budowie globalnego systemu kontroli, gdzie „bogate kraje uprzemysłowione” mają finansować de facto swoją własną destrukcję gospodarczą.

Katastrofalne pominięcia doktrynalne

Analizowany tekst nie zawiera ani jednego odniesienia do:
1. Ofiary Krzyżowej jako źródła prawdziwego odkupienia świata
2. Sakramentów jako koniecznych środków zbawienia
3. Sądu Ostatecznego i obowiązku unikania grzechu
4. Nieomylnego Magisterium Kościoła
5. Obligatoryjnego podporządkowania państw prawu Bożemu

To milczenie jest bardziej wymowne niż jakiekolwiek słowa – dokument COP30 to manifest apostazji, gdzie stworzenie czci się zamiast Stwórcy (Rz 1,25).

Powrót do prawdziwej doktryny katolickiej

Jedyną katolicką odpowiedzią na ekologiczne wyzwania pozostaje encyklika Quod apostolici muneris Leona XIII: „Władza pochodzi od Boga, od którego jedynie ma swój początek i swoją istotę”. Zamiast uczestniczyć w masońskich zgromadzeniach typu COP30, prawdziwi katolicy winni domagać się:
1. Przywrócenia publicznego prawa Chrystusa Króla w konstytucjach narodów
2. Odrzucenia ONZ-owskiej Agendy 2030 jako narzędzia neopogańskiego zniewolenia
3. Nawrócenia narodów przez głoszenie jedynej prawdziwej Wiary
4. Odrzucenia ekumenizmu i powrotu do zasady Extra Ecclesiam nulla salus

Jak ostrzegał św. Pius X w Pascendi: „Moderniści starają się zniszczyć Kościół od wewnątrz, a nie od zewnątrz”. COP30 to kolejny etap tej destrukcyjnej agendy – pod płaszczykiem troski o stworzenie kryje się plan zniszczenia chrześcijańskiej cywilizacji.


Za artykułem:
21 października 2025 | 15:02Kościoły naciskają na konkretne postanowienia Światowej Konferencji Klimatycznej COP30Kościoły i organizacje kościelne wzywają do podjęcia bardziej zdecydowanych działań na rzecz ochrony klimatu i stopniowego wycofywania paliw kopalnych. Podczas Światowej Konferencji Klimatycznej COP30 w Brazylii w listopadzie, kraje muszą uzgodnić konkretne kroki – domagała się Marinez Bassotto, anglikańska arcybiskupka miasta Belém, na zorganizowanej online konferencji prasowej 20 października w Rzymie.
  (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.