Lubaczów: Samorządowcy w modernistycznym spektaklu zawierzenia

Podziel się tym:

Lubaczów: Samorządowcy w modernistycznym spektaklu zawierzenia

Portal eKAI (7 maja 2025) relacjonuje XVI spotkanie samorządowców z Podkarpacia i Lubelszczyzny w lubaczowskiej konkatedrze, gdzie przed kopią obrazu Marji Łaskawej mieli dokonać „zawierzenia swoich wspólnot”. Ceremonii przewodniczył „biskup” Marian Rojek, który w homilii nawoływał do „kształtowania świata świadectwem uczynków” i „niebażenia się na środowiska”. Uroczystość połączono z wprowadzeniem relikwii tzw. błogosławionej Rodziny Ulmów, co stanowi jawną próbę sakralizacji świeckiego heroizmu.


Teologiczny wandalizm: Od ślubów królewskich do politycznego teatru

Przytoczony akt „zawierzenia” to groteskowe przeinaczenie historycznych Ślubów Lwowskich Jana Kazimierza z 1656 roku. Król oddawał Rzeczpospolitą pod panowanie Chrystusa przez ręce Jego Matki, uznając grzechy narodu jako przyczynę klęsk i obiecując reformę moralną. Tymczasem współcześni samorządowcy, reprezentujący struktury całkowicie zeświecczone, grają w religijny folklor, podczas gdy ich urzędowe działania:

„ukrywają w rękawie jakiegoś haka na mego przeciwnika oraz pozostawiają wszystkie opcje otwarte”

– jak przyznał sam „biskup” Rojek. Brak tu żadnego aktu pokuty, żadnego uznania królewskiej władzy Chrystusa nad narodami, o której niezmiennie nauczał Pius XI w encyklice Quas primas: „Państwa i narody mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”.

Kult „małych ojczyzn” jako substytut Królestwa Chrystusowego

Centralnym punktem ceremonii było odczytanie przez marszałka Władysława Ortyla aktu zawierzenia „małych ojczyzn”. To typowo modernistyczne przesunięcie akcentu z powszechnego panowania Chrystusa Króla na partykularne „wspólnoty lokalne”, będące w istocie bałwochwalczym kultem demokracji. Jak stwierdza Syllabus błędów Piusa IX (pkt 55): „Kościół powinien być oddzielony od państwa, a państwo od Kościoła” – co właśnie realizuje się w lubaczowskim spektaklu, gdzie władza cywilna udaje religijność, a duchowny legitymizuje świeckie status quo.

Homilia „biskupa” Rojeka to katalog teologicznych herezji:

  • Relatywizacja misji katolika w życiu publicznym: Sugestia, że „można iść tam, gdzie Boga nie ma” (choć rzekomo „On tam jest”) – to jawne zaprzeczenie nauczania Leona XIII (Immortale Dei), który zakazywał katolikom współpracy z systemami odrzucającymi Chrystusa Króla.
  • Redukcja wiary do „świadectwa uczynków” bez wymogu obrony doktryny – klasyczny modernistyczny manewr potępiony w dekrecie Lamentabili (pkt 65): „Nauka chrześcijańska była z początku żydowską, lecz […] stała się grecką i powszechną”.
  • Instrumentalizacja tzw. Rodziny Ulmów: Przedstawianie ich jako wzoru „miłości bliźniego” bez wspomnienia, że śmierć z rąk nazistów nie była męczeństwem za wiarę, lecz konsekwencją ludzkiej solidarności. Kanonizowanie takiego przypadku to profanacja pojęcia świętości.

Obraz Marji Łaskawej: Od królewskiego sztandaru do ekumenicznej ikony

Przedmiotem kultu jest kopia obrazu koronowanego w 1776 roku – ale już po wojnie, w 1983 roku, dokonał powtórnej „koronacji” Jan Paweł II, antypapież i heretyk. Przeniesienie wizerunku do Lubaczowa w 1974 roku stanowi część szerszej operacji tworzenia „polsko-ukraińskiego dziedzictwa” w oderwaniu od prawowitej stolicy arcybiskupów lwowskich. W ten sposób autentyczny kult Marji jako Królowej Polski zostaje zastąpiony regionalną dewocją pozbawioną doktrynalnych fundamentów.

Milczenie o jedynym Zbawicielu

Najcięższym zarzutem wobec całej ceremonii jest całkowite pominięcie konieczności podporządkowania prawodawstwa i władzy świeckiej prawom Chrystusa Króla. Gdy „biskup” Rojek nawołuje:

„Nie zamykajmy tej prawdy jedynie do tego kościoła […]”

– nie precyzuje, że „prawdą” jest obowiązek uznania socialnego panowania Naszego Pana Jezusa Chrystusa (Pius XI, Quas primas). Zamiast tego proponuje mglistą „miłość bliźniego”, co doskonale wpisuje się w posoborową narrację o „Kościole służebnym”.

Ta pseudoreligijna parada samorządowców to czysto polityczne widowisko, gdzie struktury okupujące Watykan legitymizują demokratyczny establishment, a ten odwzajemnia się grą w „wartości chrześcijańskie”. Jak ostrzegał św. Pius X w Pascendi dominici gregis: „Moderniści usiłują wprowadzić do Kościoła demokrację, która jest z gruntu heretycka”.


Za artykułem:
07 maja 2025 | 22:54Lubaczów – samorządowcy z Podkarpacia i Lubelszczyzny zawierzyli Matce Bożej swoje wspólnotySamorządowcy z woj. podkarpackiego i lubelskiego zgromadzili się w środę, 7 maja, w dzień odpustu ku czci Najświętszej Maryi Panny Łaskawej w konkatedrze pw. bł. Jakuba Strzemię w Lubaczowie, aby po raz 16. zawierzyć swoje wspólnoty opiece Matki Bożej. Uczynili to przed tym samym obrazem, przed którym śluby lwowskie złożył w 1656 r. król Jan Kazimierz. Mszy św. przewodniczył bp Marian Rojek. W homilii wskazywał, że katolik nie powinien bać się środowisk, z którymi się nie zgadza i przez to unikać funkcji publicznych.
  (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.