Sportowe igrzyska jako substytut kapłańskiej misji

Podziel się tym:

Sportowe igrzyska jako substytut kapłańskiej misji

Portal eKAI (30 czerwca 2022) relacjonuje przebieg XXX Międzynarodowych Mistrzostw Polski Księży w Tenisie Stołowym w Zamościu. Pod patronatem „biskupa” Mariana Rojka i prezydenta miasta Andrzeja Wnuka, 29 „księży” z diecezji posoborowych oraz „duchownych” pracujących za granicą rywalizowało w grach podwójnych i indywidualnych. Organizatorzy chwalą się „wysokim poziomem sportowym”, „wzorową postawą fair-play” oraz „godną podziwu kondycją fizyczną” uczestników. Wsparcie finansowe zapewniły władze samorządowe.


Naturalistyczna redukcja kapłaństwa do roli urzędnika społecznego

Relacja portalu stanowi klasyczny przykład modernistycznej degradacji sakramentu kapłaństwa. „Kapłan staje przed ołtarzem jako alter Christus” – przypominał Pius XII w encyklice Mediator Dei. Tymczasem komentowany tekst promuje zupełnie inną wizję:

„Uczestnicy wykazali się dużymi umiejętnościami technicznymi, wzorową postawą fair-play oraz godną podziwu kondycją fizyczną”

Brak jakiejkolwiek wzmianki o modlitwie, ofierze Mszy Świętej czy ćwiczeniach duchowych podczas dwudniowych „mistrzostw” demaskuje prawdziwy cel tego przedsięwzięcia. Kapłaństwo zostało sprowadzone do roli klubu sportowego, gdzie liczą się medale i „trzykrotne stawanie na najwyższym stopniu podium” (ks. Tomasz Flis), a nie uświęcanie dusz.

Warto przypomnieć, że Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 r. (kan. 138) zabraniał duchownym udziału w widowiskach „nieprzystojnych stanie duchownemu”. Tenis stołowy wprawdzie nie jest moralnie naganny sam w sobie, ale organizacja „Międzynarodowych Mistrzostw Księży” z podziałem na kategorie wiekowe i rankingami stanowi jawne naruszenie dyscypliny kościelnej.

Kryptomasoneria w służbie laicyzacji duchowieństwa

Nieprzypadkowo organizatorami są:

„Dzieła Misyjne Diecezji Zamojsko-Lubaczowskiej, Szkoła Podstawowa Nr 9 w Zamościu, Uczniowski Klub Sportowy «Optima» w Zamościu”

To typowa struktura posoborowa, gdzie instytucje kościelne mieszają się z państwowymi, a „cennego wsparcia organizacyjnego i finansowego udzieliły Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego oraz Urząd Miasta Zamość”.

Taka symbioza władzy świeckiej i „duchowej” jest sprzeczna z nauczaniem Piusa IX, który w Syllabusie błędów (pkt 55) potępił tezę, że „Kościół powinien być oddzielony od Państwa, a Państwo od Kościoła”. W dodatku finansowanie przez struktury państwowe czyni z „duchownych” petentów świeckich urzędników.

Teologiczne bankructwo „duchowieństwa” posoborowego

Cała relacja jest przesiąknięta duchem naturalizmu. Brak jakiegokolwiek odniesienia do:
– Sprawowania Najświętszej Ofiary podczas zawodów
– Modlitwy za dusze wiernych zmarłych
– Nawiązania do patronów kapłańskich (np. św. Jana Vianneya)
– Celu nadprzyrodzonego życia kapłańskiego

Zamiast tego mamy kult ciała i sprawności fizycznej: „wielu uczestników w młodości uprawiało zawodniczo tę dyscyplinę sportu, a niektórzy nadal uczestniczą w rozgrywkach klubowych II, III i IV ligi państwowej”. To jawna zdrada ideału kapłańskiego wyrażonego przez św. Pawła: „Ćwicz się w pobożności! Bo ćwiczenie cielesne nie jest pożyteczne do niczego, ale pobożność do wszystkiego jest pożyteczna” (1 Tm 4,7-8).

Demaskacja języka apostazji

Retoryka tekstu odzwierciedla rewolucję posoborową:
„Międzynarodowa formuła mistrzostw” – ekumeniczna utopia znosząca granice prawdziwej wiary
„Wzorowa postawa fair-play” – substytut cnót teologalnych (wiary, nadziei, miłości)
„Godna podziwu kondycja fizyczna” – odwrócenie hierarchii wartości (duch ponad materią)

Użycie określenia „duchowni pracujący w Ukrainie, Francji i Włoszej” zamiast „misjonarze” świadczy o całkowitym odejściu od nadprzyrodzonej misji Kościoła. Kapłan nie „pracuje” jak urzędnik – składa Ofiarę, poświęca się, walczy o zbawienie dusz.

Duchowa zgnilizna w świetle prawa kanonicznego

Kanon 138 §1 KPK 1917 stanowił: „Duchowni niech się wystrzegają tego, co nie licuje z ich stanem, zgodnie z przepisami prawa kanonicznego i wskazaniami biskupa”. Tymczasem „księża” rywalizujący o puchary:

1. Występują publicznie w strojach sportowych, niegodnych stanu duchownego
2. Angażują się w aktywności budzące ducha rywalizacji, sprzecznego z kapłańską pokorą
3. Przyjmują nagrody finansowane przez władze świeckie

Pius XI w Quas Primas przypominał: „Jeżeli królowie i książęta prywatnie i publicznie uznali nad sobą władzę królewską Chrystusa, wówczas spłynęłyby na całe społeczeństwo niesłychane dobrodziejstwa, jak należyta wolność, porządek i uspokojenie, zgoda i pokój”. Tymczasem „mistrzostwa” utrwalają model kapłana jako urzędnika ds. rekreacji.

Syndrom neo-kościoła antychrysta

Opisywana impreza nie jest odosobnionym przypadkiem. To symptom systemowej apostazji struktury posoborowej, która:
– Zastąpiła Mszę Świętą zgromadzeniem (jak w tegorocznej „nowej Mszale” Bergoglio)
– Zamieniła ambonę na stół tenisowy
– Przekształciła kapłanów w animatorów czasu wolnego

Św. Pius X w dekrecie Lamentabili Sane potępił tezę, że „Kościół nie jest zdolny skutecznie obronić etyki ewangelicznej, ponieważ niezmiennie trwa przy swych poglądach” (pkt 63). Dziś widzimy odwrotność: „Kościół” który broni jedynie „fair-play”, wyrzekając się głoszenia wiecznych prawd.

W czasach prześladowania prawdziwi kapłani katoliccy ukrywają się, sprawując potajemnie Mszę Świętą. Tymczasem funkcjonariusze neo-kościoła rozgrywają mecze tenisa pod patronatem władz świeckich. Kontrast ten nie wymaga komentarza.


Za artykułem:
30 czerwca 2022 | 14:31XXX Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Księży w Tenisie Stołowym rozstrzygnięteZakończyły się XXX Międzynarodowe Mistrzostwa Księży w Tenisie Stołowym. Jubileuszowe rozgrywki odbywały się 27 i 28 czerwca w Zamościu z udziałem 29 kapłanów z Polski i z zagranicy.
  (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.