Portal eKAI (13 października 2025) relacjonuje uroczystą „Mszę” w katedrze w Bielsku-Białej pod przewodnictwem „biskupa” Romana Pindla, rzekomo inaugurującą rok akademicki miejscowych uczelni. W homilii hierarcha struktury posoborowej wskazał na pokorę, wdzięczność i wiarę jako rzekomo „niezbędne postawy”, całkowicie pomijając obowiązek podporządkowania nauki i życia społecznego regnum Christi (królestwu Chrystusa).
Naturalistyczna pseudoteologia w służbie modernistycznej apostazji
Przedstawiona przez „biskupa” Pindla wizja relacji między wiarą a nauką stanowi jawną zdradę katolickiego uniwersalizmu:
„Pokora jest potrzebna, by nie polegać tylko na sobie […] Wdzięczność – by uznać, że dobro, którego doświadczamy, jest darem […] Wiara – by ogarnąć to, co się wydarza, i dostrzec w tym Jego działanie”
To język czystego psychologizmu, gdzie:
- Brak jakiegokolwiek odniesienia do obowiązku publicznego wyznawania wiary – Pius XI w Quas primas nauczał nieodwołalnie: „Państwa nie mogą żyć bezpiecznie, gdy nie chcą uznać i czcić panowania Naszego Zbawiciela”.
- Zredukowano wiarę do subiektywnego „dostrzegania” – w sprzeczności z definicją soboru watykańskiego I: „wiara jest cnotą nadprzyrodzoną, przez którą z natchnienia i pomocy łaski Bożej wierzymy, że prawdą jest to, co Bóg objawił” (Dei Filius, III).
- Wykreślono pojęcie łaski uświęcającej – „działanie Boga” sprowadzono do mglistego doznania, nie zaś do transcendentnego przekształcenia duszy w uczestnika życia Bożego.
Katedra jako teatr apostazji: skandaliczna profanacja świętej przestrzeni
Opisywana ceremonia to modelowy przykład bałwochwalczej symulacji katolickiego kultu:
- Obecność przedstawicieli uczelni wyższych (w tym Śląskiego Uniwersytetu Medycznego i Akademii Nauk Stosowanych) bez wymogu professio fidei (wyznania wiary) ani zobowiązania do nauczania zgodnego z katolicką doktryną – jawne złamanie kanonu 1374 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r.
- Wspomnienie „30-lecia istnienia” Akademii Nauk Stosowanych – instytucji z definicji opartej na naturalistycznej filozofii oświecenia, potępionej w Syllabusie błędów (punkty 13-14).
- Zaproszenie na „czwartkowe spotkania na plebanii” po „mszy” – przekształcenie Domu Bożego w klub dyskusyjny dla relatywistów, wbrew ostrzeżeniom św. Piusa X przed „fałszywym ekumenizmem prowadzącym do religii człowieka” (Lamentabili sane exitu, 1907).
Demonstracja posoborowej herezji: wiara bez dogmatu, kościół bez Króla
Największą zbrodnią teologiczną relacjonowanego wydarzenia jest systemowe odrzucenie społecznego panowania Chrystusa Króla. Gdy „biskup” Pindel cytuje pytanie Szawła: „Kim jesteś, Panie?”, dokonuje heretyckiej manipulacji:
- W Dz 9:5 Chrystus odpowiada: „Jam jest Jezus, którego ty prześladujesz”, podkreślając jednoznaczność Objawienia i realność swego Bóstwa – tymczasem posoborowcy głoszą „dialog” z niewierzącymi, co Pius IX potępił jako „bezczelne pomieszanie prawdy z błędem” (Syllabus, pkt 77).
- Wezwanie do „przekazywania dobra tym, którzy jeszcze Boga nie poznali” to czczy humanitaryzm, gdyż extra Ecclesiam nulla salus (poza Kościołem nie ma zbawienia) – dogmat ogłoszony przez Innocentego III i potwierdzony przez Piusa IX w Singulari quadam.
- Całkowite pominięcie obowiązku katolickiego państwa – podczas gdy Leon XIII w Immortale Dei nauczał: „Państwo winno być oddane Bogu w sposób, w jaki Chrystus jest Głową Kościoła”.
Katedralny chór na cześć Nowego Światowego Porządku
Wspomniany udział chóru Cantores Sancti Nicolai w tej bluźnierczej ceremonii stanowi symboliczne dopełnienie apostazji:
- Św. Mikołaj – biskup z Miry, prześladowany przez Dioklecjana – zostaje wykorzystany jako płaszczyk dla antykatolickiego spektaklu.
- Wykonanie utworów liturgicznych w kontekście heretyckiego zgromadzenia to nadużycie kanonu 1258 §1 KPK 1917: „Nie wolno katolikom czynnie uczestniczyć w akcie kultu niekatolickiego”.
- Dyrygent Maciej Leśniak współuczestniczy w profanacji, gdyż – jak uczy św. Tomasz z Akwinu – „ten, kto świadomie wspiera fałszywy kult, staje się wspólnikiem bałwochwalstwa” (Summa Theologiae II-II, q.94).
Posoborowa antyewangelia: trzy kroki do religijnego bankructwa
Podsumowanie „biskupa” Pindla:
„Gdy spotyka nas dobroć Boga, niech w naszym sercu pojawi się najpierw pokora, potem wdzięczność, a wreszcie wiara. Tylko w takiej kolejności człowiek naprawdę odpowiada na Boży dar”
przedstawia heretycką alternatywę dla porządku łaski:
- Fałszywa pokora – w miejsce cnoty pokory jako uznania swej zależności od Stwórcy (KKK 2559) proponuje się postmodernistyczne „niepoleganie na sobie”, będące w istocie relatywizmem poznawczym.
- Wdzięczność bez przedmiotu – oderwana od dogmatu o Ofierze Krzyżowej jako jedynym źródle łaski (kanon 3 sesji 22 Soboru Trydenckiego).
- Wiara bez treści – gdzie brak wymogu przyjęcia depozytu wiary w całości (Pius X, Lamentabili, pkt 22), co św. Robert Bellarmin określił jako „herezję formalną” (De Romano Pontifice, II.30).
W tym kontekście „duszpasterstwo akademickie” propagowane przez „ks.” Tomasza Srokę to jedynie laboratorium antykatolickiej indoktrynacji, gdzie pod płaszczykiem „poszukiwania prawdy” (termin gnostycki!) lansuje się program opisany w punkcie 80 Syllabusa błędów: „Rzymski Papież może i powinien pogodzić się z postępem, liberalizmem i współczesną cywilizacją” – tezę ekskomunikowaną przez bł. Piusa IX.
Za artykułem:
13 października 2025 | 08:02Bielsko-Biała – modlitwa na początek roku akademickiegoNa trzy postawy niezbędne w życiu człowieka wierzącego i poszukującego prawdy – pokorę, wdzięczność i wiarę – wskazał biskup bielsko-żywiecki Roman Pindel, który przewodniczył 12 października br. w katedrze w Bielsku-Białej Mszy św. inaugurującej nowy rok akademicki bielskich uczelni wyższych.    (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025








