Portal eKAI (13 października 2025) relacjonuje inicjatywę „zbierania darów” przez „zgromadzenie sióstr albertynek” wraz z „grupą modlitewną św. Ojca Pio” przy „parafii” Świętego Antoniego w Bydgoszczy. Akcja pod hasłem „Serce Kościoła poruszało się na widok wielu ubogich” – rzekomo nawiązującym do „adhortacji” obecnego antypapieża – ma na celu pozyskanie koców, kosmetyków i bielizny dla „ogrzewalni” przy „Centrum Pomocy im. św. Brata Alberta”. Organizatorzy powołują się na słowa „Leona XIV” i ewangeliczny fragment „Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili” (Mt 25,40).
Naturalistyczne zawężenie miłosierdzia
Przedstawiona inicjatywa odsłania fundamentalną herezję posoborowego systemu: redukcję nadprzyrodzonej misji Kościoła do poziomu socjalnego agencja. Jak trafnie zauważył Pius XI w Quas primas: „Nie przez co innego szczęśliwe państwo – a przez co innego człowiek, państwo bowiem nie jest czym innym, jak zgodnym zrzeszeniem ludzi”. Tymczasem komentowana akcja pomija całkowicie:
- Obowiązek nawracania grzeszników (kanon 1350 Kodeksu Prawa Kanonicznego 1917)
- Nierozerwalny związek uczynków miłosierdzia z status gratiae (sobór trydencki, sesja VI, kan. 7)
- Nadprzyrodzony cel jałmużny jako zadośćuczynienia za grzechy (Mt 6,1-4)
„Słowa papieża Leona XIV przypominają, że miłość Kościoła nie może pozostać obojętna wobec ludzkiego cierpienia”
To zdanie jest szczególnie obrzydliwe w swej hipokryzji. „Leon XIV” – jako kontynuator rewolucji soborowej – systematycznie niszczy prawdziwe dzieła miłosierdzia, zastępując je naturalistycznym aktywizmem. Prawdziwy Kościół zawsze łączył pomoc materialną z:
- Nakazem pokuty i nawrócenia („Czyńcie pokutę” – Mt 3,2)
- Obowiązkiem głoszenia całej prawdy wiary (Mk 16,15)
- Pragnieniem zbawienia dusz (1 Kor 9,22)
Fałszywe autorytety i podejrzane inspiracje
Organizatorzy powołują się na dwa szczególnie problematyczne „autorytety”:
1. „Św. Brat Albert” – postać kanonizowaną przez modernistyczny reżim w 1989 r. Jego działalność, oderwana od integralnej doktryny katolickiej, stanowi prekursorski model „religijności pozbawionej dogmatów” (Pius X, Lamentabili, potępienie tezy 22).
2. „Grupa Modlitewna św. Ojca Pio” – co stanowi jawne nadużycie, zważywszy na fakt, iż prawdziwy ojciec Pio wielokrotnie potępiał modernizm i posoborowe innowacje. W liście z 12 października 1966 r. ostrzegał: „Po Soborze Watykańskim II otworzyły się podwoje piekła w Kościele”.
Teologiczna nieważność „dzieł miłosierdzia” w strukturze apostazji
W świetle nauczania Leona XIII (Satis cognitum) i Piusa XII (Mystici Corporis), wszelkie działania podejmowane poza prawdziwym Kościołem pozbawione są nadprzyrodzonej wartości. „Ogrzewalnia” prowadzona przez struktury posoborowe:
- Nie udziela sakramentów ważnych (Msza Święta, spowiedź)
- Nie wymaga od „podopiecznych” nawrócenia z grzechu
- Promuje synkretyzm religijny (w praktyce dopuszcza osoby wyznające herezje)
Jak uczy św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice: „Dzieła, nawet najbardziej heroiczne, nie przynoszą korzyści tym, którzy są poza jedynym Kościołem Chrystusowym”. Tymczasem organizatorzy nie tylko nie ostrzegają przed tym niebezpieczeństwem, ale wręcz legitymizują antykościelną strukturę poprzez powoływanie się na słowa uzurpatora.
Manipulacja Pismem Świętym
„Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili”
Ten ewangeliczny fragment został wycięty z kontekstu doktrynalnego. Chrystus mówi wyraźnie o „tych moich braciach najmniejszych” (Mt 25,40), co w interpretacji Ojców Kościoła (m.in. św. Augustyna, De doctrina christiana) oznacza wiernych uczniów Chrystusa, a nie dowolną osobę żebrzącą. Tymczasem posoborowie celowo:
- Zamazuje różnicę między katolikami a heretykami
- Przedstawia pomoc materialną jako wystarczający przejaw „wiary”
- Pomija obowiązek upominania grzeszników (por. Ezech 3,18)
Zastępcza religia humanitaryzmu
Cała inicjatywa wpisuje się w projekt zastąpienia religii objawionej świeckim humanitaryzmem, potępiony już w Syllabusie Piusa IX (teza 39-55). Brak choćby wzmianki o:
- Warunku stanu łaski dla uzyskania odpustów (kanon 925 KPK 1917)
- Obowiązku uczestnictwa we Mszy Świętej w niedziele i święta (kanon 1248)
- Potrzebie sakramentalnej spowiedzi
Jak trafnie diagnozował św. Pius X w Lamentabili (teza 63): „Kościół nie jest zdolny skutecznie obronić etyki ewangelicznej, ponieważ niezmiennie trwa przy swych poglądach, których nie można pogodzić ze współczesnym postępem”. W tym przypadku jednak to nie Kościół, lecz jego imitacja ulega „postępowi” ku zatraceniu.
Za artykułem:
13 października 2025 | 11:44„PORUSZ SERCE” – zbiórka dla ogrzewalni przy Centrum Pomocy im. św. Brata Alberta w BydgoszczyZgromadzenie Sióstr Albertynek Posługujących Ubogim wraz z Grupą Modlitewną św. Ojca Pio przy Parafii Świętego Antoniego z Padwy w Bydgoszczy, ogłaszają zbiórkę darów dla potrzebujących, korzystających z pomocy ogrzewalni przy Centrum Pomocy im. św. Brata Alberta (ul. Koronowska 14, Bydgoszcz).   (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025








