Portal eKAI (20 października 2025) relacjonuje „ekumeniczne zakończenie sezonu motocyklowego 2025” w szczyrkowskiej parafii ewangelickiej, określając je jako „jedyne w Europie nabożeństwo” łączące chrześcijan różnych wyznań w dziękczynieniu za miniony sezon. Wydarzenie obejmowało świadectwa „nawrócenia”, koncert „pieśni uwielbiających” oraz wspólny posiłek przy ognisku z udziałem Polaków, Niemców i Ukraińców. Ta modernistyczna farsa stanowi jawną zdradę Depositum Fidei (Depozytu Wiary) i otwarte pogwałcenie odwiecznych zasad katolickich.
Naturalistyczna pseudoliturgia jako antyteza kultu Bożego
Opisane zgromadzenie to kwintesencja religii człowieka potępionej przez św. Piusa X w encyklice Pascendi Dominici gregis. Zamiana świątyni w scenę dla motocyklowych „świadectw” i koncertów stanowi jawne naruszenie kanonu 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., który surowo zabrania uczestnictwa w akcie kultu niekatolickiego. Jak nauczał Pius XI w Mortalium Animos: „Jedność chrześcijan może się dokonać jedynie przez powrót odszczepieńców do jedynego Kościoła Chrystusowego”. Tymczasem szczyrkowskie spotkanie gloryfikuje herezję jako równoprawną drogę zbawienia.
„Pomimo chłodu, motocykliści przybyli na swoich maszynach, tworząc prawdziwie rodzinną wspólnotę”
Retoryka „rodzinnej wspólnoty” to klasyczny przykład modernistycznej manipulacji językiem wiary. Święty Pius X w dekrecie Lamentabili Sane potępił tezę, że „dogmaty mogą być przedstawiane w sposób odpowiadający różnym potrzebom czasów” (propozycja 58). Tymczasem „ks. Jan Byrt” (w rzeczywistości duchowny sekty protestanckiej) prowadzący „liturgię” wręcz przeciwstawia się słowom św. Pawła: „Nie wprzęgajcie się z niewiernymi w jedno jarzmo. Alboż bowiem jakaś wspólnota sprawiedliwości z nieprawością?” (2 Kor 6,14).
Teologiczne samobójstwo w praktyce
Organizatorzy bezwstydnie mieszają sacrum z profanum, co Pius XII w Mediator Dei nazwał „świętokradzkim zbezczeszczeniem liturgii”. „Świadectwa nawrócenia” w kontekście ekumenicznym to czczy frazes – prawdziwe nawrócenie wymaga abjurationis formulam (formuły wyrzeczenia się błędów) i przyjęcia pełni katolickiej doktryny. Tymczasem uczestnicy wydarzenia praktykują communicatio in sacris (współuczestnictwo w świętych obrzędach) z heretykami, co Kodeks z 1917 r. kwalifikuje jako grzech śmiertelny zagrożony ekskomuniką latae sententiae (automatyczną).
Wspólny posiłek „przy ognisku” po pseudonabożeństwie to żywa ilustracja słów Leona XIII z Satis Cognitum: „Gdzie się zbierają różnowiercy na wspólne modły, tam nie ma zgromadzenia Kościoła, lecz raczej zgromadzenie przeciw Kościołowi”. Degustacja „kiełbasy i herbaty” po profanacji miejsca kultu przywodzi na myśl pogańskie uczty kultowe potępione już w Księdze Wyjścia (32,6).
Ekumenizm jako narzędzie destrukcji nadprzyrodzonego porządku
Decyzja o cyklicznym organizowaniu tych zgromadzeń („w ostatnią niedzielę kwietnia”) stanowi otwarte wyzwanie rzucone dogmatowi Extra Ecclesiam Nulla Salus (Poza Kościołem nie ma zbawienia). Jak przypomina bulla Unam Sanctam Bonifacego VIII: „Jedna jest święta powszechna i apostolska Kościół, poza którym nie ma zbawienia ani odpuszczenia grzechów”. Tymczasem szczyrkowskie wydarzenie realizuje dokładnie tezę 17 potępioną w Syllabusie błędów Piusa IX: „Dobrą nadzieję należy żywić co do wiecznego zbawienia wszystkich tych, którzy wcale nie przebywają w prawdziwym Kościele Chrystusa”.
Międzynarodowy charakter spotkania (Polacy, Niemcy, Ukraińcy) to złowroga realizacja masońskiego planu „zgromadzenia rozproszonych dzieci Bożych” wbrew słowom Chrystusa: „Królestwo moje nie jest z tego świata” (J 18,36). Pius XI w Quas Primas jednoznacznie nauczał: „Pokój Chrystusowy może zapanować tylko w Królestwie Chrystusowym”, zaś próby budowania jedności na gruncie naturalizmu stanowią otwarte odrzucenie królewskiej godności Zbawiciela.
Duchowa pustka jako owoc apostazji
Całe wydarzenie demaskuje się przez całkowite milczenie o:
- Ofierze Mszy Świętej jako jedynej rzeczywistej formy kultu
- Stanie łaski u uczestników (przyjmujących prawdopodobnie nieważne „sakramenty”)
- Obowiązku publicznego wyznawania wiary katolickiej przez władze świeckie
- Sądzie szczegółowym i wiecznym czekającym każdego uczestnika takiego zgromadzenia
Ta „duchowość” redukuje religię do psychologicznego dobrostanu i wspólnotowych emocji, co Pius X w Pascendi nazwał „zdradą prawd nadprzyrodzonych na rzecz naturalistycznej uczuciowości”. Brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności pokuty, ofiary czy zadośćuczynienia – zastąpionej „koncertem uwielbienia” – to dokładne wcielenie modernistycznej zasady: „Człowiek przez sam fakt, że wierzy, przylgnął do Boga” (propozycja 25 z Lamentabili).
Organizatorzy i uczestnicy tego bluźnierczego zgromadzenia powinni pamiętać słowa z Księgi Kapłańskiej: „Strzeżcie się, byście nie stali się nieczyści. Ja jestem Pan, Bóg wasz!” (Kpł 11,43). Jedyną drogą powrotu jest retractatio errorum (odwołanie błędów) i poddanie się nieomylnemu Magisterium Kościoła katolickiego sprzed 1958 roku.
Za artykułem:
20 października 2025 | 12:01Szczyrk: ekumeniczne zakończenie sezonu motocyklowego 2025W parafii ewangelickiej w Szczyrku odbyło się 19 października tradycyjne ekumeniczne zakończenie sezonu motocyklowego 2025. Jest to, jak podkreślali organizatorzy, jedyne w Europie nabożeństwo, w którym chrześcijanie różnych wyznań spotykają się, by wspólnie dziękować Bogu za miniony sezon motocyklowy.   (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025








