Portal eKAI (19 października 2025) relacjonuje wystąpienie „papieża” Leona XIV podczas modlitwy Anioł Pański, połączone z kanonizacją nieokreślonych „założycielek”. Uzurpator pozdrawia władze świeckie Włoch, Libanu, Armenii i Wenezueli, wspomina o „misjonarzach nadziei” oraz wzywa do „zawieszenia broni” w Mjanmie. Całość wieńczy ekumeniczna modlitwa do „Najświętszej Maryi Panny” o pokój w Ziemi Świętej i na Ukrainie.
Spektakl kanonizacyjny jako narzędzie dekonstrukcji świętości
Rytuał podniesienia „założycielek” do „chwały ołtarzy” stanowi jawną profanację cultus duliae (cześci względnej), zastrzeżonej wyłącznie dla autentycznych świętych Kościoła Katolickiego. Jak stwierdza Święte Oficjum w dekrecie Lamentabili sane exitu: Dogmaty wiary należy pojmować według ich funkcji praktycznej, tzn. jako obowiązujące w działaniu, nie zaś jako zasady wierzenia
. Tymczasem posoborowa „kanonizacja” to czysto polityczny akt legitymizacji modernistycznej rewolucji, pozbawiony:
- Badania cudów – zastąpionego „znakami czasu”
- Procesu beatyfikacyjnego – zredukowanego do biurokratycznej farsy
- Nienaruszalnych kryteriów heroiczności cnót – zastąpionych „zaangażowaniem społecznym”
Dziękuję obecnym kardynałom, patriarchom i biskupom; z wyrazami szacunku pozdrawiam również Prezydenta Republiki Włoskiej i Prezydenta Libanu oraz dostojne delegacje oficjalne
Ten dworski ceremoniał odsłania prawdziwy cel wydarzenia: sakramentalizację władzy świeckiej. Jak wykazał Pius IX w Syllabusie błędów (1864): Krzyżowanie się spraw duchownych ze świeckimi rodzi zgubny dualizm, który niszczy harmonię społeczną
(pkt 55). „Papież” w roli herolda polityków to antyteza Regnum Christi (Królestwa Chrystusowego), gdzie władza doczesna korzy się przed Najświętszym Sakramentem.
„Misjonarze nadziei” jako agentura globalistycznej utopii
Fraza o „całym Kościele misyjnym” maskuje herezję uniwersalistycznej synkrezy: Ecclesia catholica (Kościół powszechny) została zastąpiona Ecclesia universalis (kościołem uniwersalnym) – różnica pozornie semantyczna, lecz dogmatycznie fundamentalna. Gdy Leon XIV mówi o niesieniu Ewangelii tym, którzy jej jeszcze nie znają
, pomija kluczowy cel misji: nawrócenie heretyków i pogan pod groźbą wiecznego potępienia.
Pius XI w encyklice Quas primas (1925) przypomina: Nie masz w żadnym innym zbawienia. Albowiem nie jest pod niebem inne imię dane ludziom, w którym byśmy mieli być zbawieni
(Dz 4,12). Tymczasem neo-kościół forsuje model „misji dialogu”, gdzie kerygma (głoszenie) ustąpiło miejsca „świadectwu życia” – herezji potępionej w punkcie 21 Lamentabili: Objawienie było tylko uświadomieniem sobie przez człowieka swego stosunku do Boga
.
Naturalistyczna wizja pokoju bez Króla
Ponawiam moje gorące wezwanie, aby doszło do natychmiastowego i skutecznego zawieszenia broni. Niech narzędzia wojny ustąpią miejsca narzędziom pokoju poprzez integracyjny i konstruktywny dialog!
Ten utopijny apel ignoruje nauczanie Piusa XII: Pokój jest dziełem sprawiedliwości, a nie ugłaskiwania agresorów
. Brak odniesienia do:
- Grzechu pierworodnego jako źródła wojen (Jk 4,1)
- Obowiązku przywrócenia porządku moralnego przez karanie zbrodniarzy
- Kultury Odkupienia jako jedynej podstawy trwałego pokoju
Wezwanie do „integracyjnego dialogu” w Mjanmie to echo błędów potępionych w Syllabusie (pkt 15, 77-79): Wolność sumienia i kultów jest prawem każdego człowieka
. Tymczasem Leon XIII w Immortale Dei (1885) stanowczo ostrzega: Państwo odrzucające poddaństwo wobec Królestwa Chrystusowego staje się areną walki wszystkich namiętności
.
Ekumeniczna pseudo-modlitwa jako akt apostazji
Zakończenie wystąpienia modlitwą do Najświętszej Maryi Panny
(poprawnie: Marji Panny) wraz z „nowymi świętymi” stanowi jawną herezję przeciwko:
- Lex orandi, lex credendi (prawo modlitwy prawem wiary) – wspólna modlitwa z heretykami zakazana przez Kanon 1258 Kodeksu z 1917
- Unicum esse Christi Ecclesiam (Jedyność Kościoła Chrystusowego) – negowaną przez odwołanie do „różnych wspólnot”
- Mediatoriæ Virginis (Pośrednictwa Marji) – zastąpionego synkretycznym „wstawiennictwem świętych”
Św. Pius X w Pascendi (1907) demaskuje tę strategię: Moderniści mieszają prawdę z fałszem, by stopniowo zniszczyć żywotność Kościoła
. „Anioł Pański” Leona XIV to nie błogosławieństwo, lecz sakramentalna profanacja – parodia modlitwy, gdzie miejsce Chrystusa-Króla zajmuje humanitarny idol „pokoju światowego”.
Za artykułem:
2025Anioł Pański z Leonem XIV | 19 października 2025Cały Kościół jest misyjny – przypomniał papież Leon XIV w rozważaniu poprzedzającym modlitwę „Anioł Pański”. Odmówił ją na zakończenie Mszy św. kanonizacyjnej na Placu św. Piotra w Watykanie. (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025







