Portal eKAI (22 października 2025) relacjonuje jesienne spotkania rezonowe kapłanów diecezji ełckiej, podczas których „bp” Jerzy Mazur głosił modernistyczną doktrynę sprzeczną z niezmiennym Magisterium Kościoła Katolickiego.
Synkretyzm religijny pod pozorem „duszpasterstwa”
„Nie możemy mówić, że los migrantów nas nie obchodzi” – przypomniał biskup ełcki Jerzy Mazur
Te słowa demaskują kluczowy błąd: redukcję misji Kościoła do świeckiego aktywizmu. Podczas gdy św. Pius X w encyklice Pascendi potępiał modernistów za „mieszanie porządku nadprzyrodzonego z doczesnym”, struktury posoborowe otwarcie zastępują głoszenie unam, sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam (jednego, świętego, powszechnego i apostolskiego Kościoła) socjalną inżynierią.
Demontaż katolickiej eklezjologii
„Bp” Mazur stwierdza:
„Nie tyle chodzi o wyruszenie, ale o pozostanie, aby głosić Chrystusa poprzez przyjmowanie, współczucie i solidarność”. To jawne odejście od nakazu Chrystusa: „Euntes docete omnes gentes” (Idźcie i nauczajcie wszystkie narody – Mt 28,19). 
Kardynał Pie w Liberalism is a Sin ostrzegał: „Gdy Kościół przestaje być nauczycielką prawd objawionych, staje się zwykłym stowarzyszeniem filantropijnym”. Tymczasem w Ełku:
- Zaleca się współpracę z Caritas – organizacją zaangażowaną w ekumeniczny synkretyzm
- Promuje się „Kolędników Misyjnych” – inicjatywę przesiąkniętą relatywizmem teologicznym
- Wzywa do pielgrzymek do „kościołów jubileuszowych” w ramach antykatolickiego „Roku Jubileuszowego”
Profanacja Najświętszej Ofiary
Szczególnie bluźniercze są zalecenia dotyczące Eucharystii:
„Ukazujcie wiernym potrzebę życia Eucharystią, aby zrodziło się w nich pragnienie Komunii Świętej”
To perfidne odwrócenie hierarchii prawd wiary! Pius X w dekrecie Sacra Tridentina Synodus (1905) nauczał, że „pragnienie Komunii winno wypływać z czystości sumienia i głodu nadprzyrodzonego”, nie zaś z emocjonalnej manipulacji. Tymczasem „bp” Mazur:
- Nakazuje rekrutację „nadzwyczajnych szafarzy Komunii Świętej” – praktykę potępioną przez Piusa XII
- Wspomina o „Kongresie Eucharystycznym” – modernistycznej parodii kultu eucharystycznego
- Pomija konieczność stanu łaski uświęcającej do godnego przyjmowania Ciała Pańskiego
Kult człowieka zamiast Chrystusa Króla
Całe spotkanie przesiąknięte było naturalistyczną retoryką:
- Modlitwa różańcowa wykorzystana jako wstęp do propagandy społecznej
- Cytowanie antypapieża Leona XIV (Bergoglio) jako autorytetu duchowego
- Rozmowy o „bezpieczeństwie cyfrowym” zamiast ostrzeżeń przed wiecznym potępieniem
Pius XI w Quas primas (1925) przypominał: „Królestwo Chrystusa obejmuje wszystkich ludzi – katolików, niekatolików i niewierzących”, nakazując podporządkować wszystkie sfery życia społecznego prawu Bożemu. Tymczasem w Ełku:
- Żadnego nawiązania do społecznego panowania Chrystusa Króla
- Brak wezwania do nawracania migrantów na jedyną prawdziwą wiarę
- Milczenie o obowiązku państw katolickich do ochrony swojej tożsamości religijnej
Strukturalna apostazja neo-kościoła
Ks. kan. dr Jacek Uchan przekonywał:
„Każdy chrześcijanin jest misjonarzem w takiej mierze, w jakiej spotkał się z miłością Boga”
To klasyczny przykład modernistycznej herezji! Św. Pius X w dekrecie Lamentabili potępił tezę, że „objawienie było tylko uświadomieniem sobie przez człowieka swego stosunku do Boga” (propozycja 20). Tymczasem:
- „Misjonarstwo” sprowadzono do emocjonalnego doświadczenia
- Zanegowano konieczność przynależności do Kościoła Katolickiego do zbawienia
- Przemilczano obowiązek głoszenia całej depozyty wiary bez kompromisów
Duchowa ruina w wykonaniu neo-duchowieństwa
Podsumowując, spotkanie w Ełku ujawniło:
- Całkowite zerwanie z misją salus animarum (zbawienia dusz) na rzecz socjotechniki
- Aktywne promowanie synodalnej herezji poprzez „współczucie i solidarność” bez nawrócenia
- Profanację sakramentów poprzez masowe udzielanie Komunii bez rozeznania stanu łaski
Jak ostrzegał Leon XIII w Humanum genus (1884): „Kościół nie może pogodzić się z masonerią ani z żadnym systemem dążącym do zniszczenia fundamentów wiary”. Niestety, struktury posoborowe stały się masońskim narzędziem destrukcji – a ełckie „duszpasterstwo migrantów” jest tego jaskółowym przykładem.
Za artykułem:
22 października 2025 | 11:41Jesienne spotkania rejonowe kapłanów diecezji ełckiej„Nie możemy mówić, że los migrantów nas nie obchodzi” – przypomniał biskup ełcki Jerzy Mazur podczas jesiennych spotkań…   (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025









