Portal Vatican News (30 października 2025) relacjonuje spotkanie uzurpatora tronu Piotrowego z prezydentem Fidżi. W komunikacie Sekretariatu Stanu podkreślono „serdeczne rozmowy” dotyczące „wkładu Kościoła katolickiego w służbę społeczeństwu”, „ochrony środowiska” oraz „walki z przestępczością transnarodową”. Wymiana uprzejmości między politycznym przywódcą a głową sekty posoborowej ukazuje całkowite odejście od nadprzyrodzonej misji Kościoła.
Redukcja misji Kościoła do świeckiego aktywizmu
Biuro Prasowe „Stolicy Apostolskiej” wprost przyznaje, że rozmowy koncentrowały się na:
kwestiach będących przedmiotem wspólnego zainteresowania, w tym na ochronie środowiska i walce z przestępczością transnarodową
To jawne odrzucenie słów Chrystusa: „Królestwo moje nie jest z tego świata” (J 18,36). Pius XI w encyklice Quas primas stanowczo przypominał: „Państwa nie mogą odmawiać publicznej czci i posłuszeństwa królującemu Chrystusowi, jeśli pragną utrzymać nienaruszoną swą powagę”. Tymczasem „Sekretariat Stanu” przemilcza kwestię nawrócenia narodu Fidżi na katolicyzm, zastępując ją ekologicznym i policyjnym aktywizmem.
Demokratyzacja władzy kościelnej jako herezja instytucjonalna
Komunikat posługuje się terminologią równającą pozycję Antykościoła z władzą świecką:
wymieniono opinie na temat sytuacji społeczno-politycznej w kraju
To jawne pogwałcenie zasady Libertas praestantissimum (Leon XIII), gdzie papież nauczał: „Kościół jest w swoim rodzaju społeczeństwem nieskończenie wyższym i doskonalszym”. „Wymiana opinii” z politykiem wprowadza fałszywą równość między władzą duchową a świecką. Św. Pius X w Lamentabili sane potępił podobne tendencje jako „próbę demokratyzacji hierarchii” (propozycja 6).
Milczenie o królestwie Chrystusa jako apostazja przez pominięcie
Cała relacja pozbawiona jest jakichkolwiek odniesień do:
- Nawrócenia Fidżi na katolicyzm
- Obowiązku publicznego wyznawania wiary przez władze państwowe
- Nadprzyrodzonej misji sakramentalnej Kościoła
Pius XI w Quas primas ostrzegał przed taką postawą: „Błądziłby bardzo, kto odmawiałby Chrystusowi władzy nad sprawami doczesnymi”. Tymczasem „Sekretariat Stanu” sprowadza rolę Kościoła do pozarządowej organizacji zajmującej się ekologią i prewencją kryminalną – co stanowi realizację modernistycznej herezji potępionej w Syllabusie błędów (pkt 40, 55).
Symbolika daty: pogańskie korzenie ekumenicznego spotkania
Audiencja odbyła się 30 października – w wigilię protestanckiego „święta reformacji” i pogańskiego Samhain. Wybór tej daty nie jest przypadkowy, lecz wpisuje się w synkretyzm religijny cechujący posoborowie. Jak nauczał św. Pius X: „Moderniści usiłują pogodzić wiarę z nauką, co nieuchronnie prowadzi do ateizmu” (Encyklika Pascendi).
Teologia władzy w służbie globalistycznej rewolucji
Wspomnienie o „walce z przestępczością transnarodową” odsłania rzeczywisty cel struktur okupujących Watykan: budowę globalnego systemu policyjnej kontroli pod płaszczykiem „troski o bezpieczeństwo”. To odwrócenie katolickiej nauki społecznej, gdzie – jak przypominał Pius XI – „żadna ludzka władza nie może zastąpić królewskiej władzy Chrystusa”.
Scenariusz tej audiencji doskonale ilustruje słowa Piusa IX z Quanta cura: „Błądzą ci, którzy sądzą, że można oprzeć rząd państwa na innych zasadach niż te, które wyznacza sam Jezus Chrystus”. Dopóki „Stolica Apostolska” nie powróci do głoszenia konieczności społecznego panowania Chrystusa Króla, jej działania pozostaną jedynie świeckim teatrem zdradzającym Boskie posłannictwo.
Za artykułem:
Papież przyjął na audiencji prezydenta Fidżi   (vaticannews.va)
Data artykułu: 30.10.2025









