Portal eKAI (4 października 2025) relacjonuje obchody Dnia św. Huberta w Giżycku z udziałem "biskupa" ełckiego Jerzego Mazura i innych duchownych posoborowych. Uroczystości rozpoczęły się od rzekomej "Mszy św." w parafii św. Kazimierza Królewicza, po której nastąpiło wręczanie odznaczeń łowieckich i agapa. W całym zdarzeniu dominuje mieszanie sacrum z profanum oraz redukcja religii do psychologii i świeckiego moralizatorstwa.
Nieważna liturgia i nieważne święcenia
Przewodnictwo "bp" Mazura nad uroczystościami stanowi pierwszy poważny problem doktrynalny. Jako duchowny wyświęcony po 1968 roku, podlega on tezom sedewakantystycznym o nieważności święceń posoborowych z uwagi na Novus Ordo Ordinationis. Jak przypomina Pius XII w konstytucji Sacramentum Ordinis, ważność sakramentu zależy od materii, formy i intencji szafarza. Tymczasem nowy ryt:
zastąpił jednoznaczną formę "Accipe potestatem offerre sacrificium…" wieloznacznymi opisami psychospołecznej funkcji "prezbitera", co unieważnia sakrament.
Uczestnictwo 34 pocztów sztandarowych w pseudo-liturgii to jedynie teatralna inscenizacja, mająca nadać świeckiemu wydarzeniu pozory sacrum. Brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności ważności sakramentów czy stanie łaski u uczestników obnaża całkowite pominięcie nadprzyrodzonej perspektywy.
Etyka myśliwska zamiast grzechu zabijania dla przyjemności
Homilia "biskupa" Mazura skupia się na wezwaniach do "pielęgnowania sumienia" i kierowania się "zasadami Dekalogu Myśliwego". To typowy przykład posoborowego redukcjonizmu, gdzie:
prawdziwa doktryna o grzechu przeciwko piątemu przykazaniu (zabijanie bez koniecznej potrzeby) zastępowana jest świeckim kodeksem etycznym.
Św. Tomasz z Akwinu w Summa Theologica (II-II, q. 64, a. 1) wyraźnie naucza, że "zabijanie zwierząt jest dopuszczalne tylko w celu zaspokojenia ludzkich potrzeb". Tymczasem współczesne łowiectwo rekreacyjne, którego apoteozą są opisane obchody, stanowi ciężkie wykroczenie przeciwko sprawiedliwości wobec Bożego stworzenia. Brak nawiązania do pokuty za ten grzech jest wymownym milczeniem.
Ekologiczne herezje w świetle tradycyjnej doktryny
Wspomnienie św. Franciszka jako "patrona ekologów" to kolejny przykład modernistycznego przeinaczenia. Jak przypomina encyklika Quas Primas Piusa XI:
"Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi… poddanych być mają panowaniu Jego jako Człowieka"
Św. Franciszek czczony był w Kościele jako wzór radykalnego ubóstwa i umartwienia, nie zaś jako prekursor ruchów ekologicznych. Próba łączenia duchowości z współczesnym ekologizmem stanowi przejaw naturalizmu potępionego w Syllabusie (pkt 58), gdzie "wszelka doskonałość i prawość moralna polegać ma na gromadzeniu bogactw i używaniu rozkoszy".
Fałszywy kult św. Huberta
Akt zawierzenia myśliwych św. Hubertowi prowadzony przez "ks. prał. Jarema Sykulskiego" budzi poważne wątpliwości doktrynalne. Historyczny Hubert z Liège był biskupem znanym z nawrócenia po polowaniu w Wielki Piątek, co stanowiło akt pokuty, nie zaś pretekst do celebracji myśliwskiej pasji.
Jak zauważa Acta Sanctorum, prawdziwy kult świętych ma prowadzić do naśladowania ich cnót, nie zaś usprawiedliwiania świeckich aktywności. Tymczasem posoborowa hagiografia przekształciła Huberta w patrona grzesznej rozrywki, co stanowi profanację świętości.
Świecka agapa zamiast duchowego braterstwa
Opisane zakończenie obchodów "wspólną agapą w duchu myśliwskiej tradycji" demaskuje prawdziwy charakter wydarzenia. Jak naucza Sobór Trydencki (sesja XXII, kan. 1):
"Ofiara Mszy nie może być zamieniona w ucztę, ani sprawowana pod postacią chleba i wina jakoby na pamiątkę Wieczerzy Pańskiej"
Łączenie pseudo-liturgii z wręczaniem odznaczeń ("Złom", medale zasługi) i biesiadą stanowi jawny synkretyzm, mieszający porządek nadprzyrodzony z doczesnymi honorami. W tradycyjnej duchowości katolickiej nagrody ziemskie uważano za przeszkodę w zdobywaniu niebieskich (por. Mt 6,19-21).
Duchowa pustka posoborowej "duchowości"
Wezwania do "odkrywania na nowo wartości modlitwy różańcowej" brzmią szczególnie groteskowo w kontekście pogwałcenia wszystkich zasad autentycznej pobożności. Jak stwierdza Pius XI w Quas Primas:
"Królestwo Chrystusa polega przede wszystkim na wewnętrznym panowaniu w duszy"
Tymczasem opisane obchody promują powierzchowną religijność, gdzie:
- Sacrum staje się dekoracją dla świeckich aktywności
- Grzechy przeciwko stworzeniu przemilcza się lub usprawiedliwia
- Prawdziwa pokuta zastępowana jest samozadowoleniem z "etycznego łowiectwa"
Brak jakiegokolwiek nawiązania do konieczności zadośćuczynienia za zabite zwierzęta, do postu czy umartwień – co stanowiłoby autentyczny przejaw katolickiej duchowości – demaskuje pogański charakter całej uroczystości.
Posoborowa kontynuacja masońskich tradycji
Wydarzenie w Giżycku wpisuje się w szerszy kontekst infiltracji struktur posoborowych przez idee obce katolicyzmowi. Jak wykazuje Syllabus błędów (pkt 24):
"Książęta nie tylko wyjęci są spod jurysdykcji Kościoła, lecz nawet w rozstrzyganiu spraw jurysdykcji wyżsi są nad Kościołem"
Organizacja uroczystości przez Polski Związek Łowiecki (organ państwowy) z aktywnym udziałem duchownych neo-kościoła stanowi realizację tej masońskiej tezy. Świecka instytucja dyktuje warunki współpracy, podczas gdy duchowni pełnią jedynie rolę ornamentu.
Podsumowanie: ohyda w miejscu świętym
Giżyckie obchody Dnia św. Huberta stanowią modelowy przykład posoborowej degrengolady:
- Nieważne sakramenty sprawowane przez nieważnie wyświęconych szafarzy
- Redukcja wiary do psychologiczno-etycznego systemu
- Synkretyczne łączenie kultu z aktywnościami sprzecznymi z katolicką moralnością
- Całkowite pominięcie nauki o grzechu, pokucie i zadośćuczynieniu
- Promocja świeckich honorów i odznaczeń w miejscu przeznaczonym dla chwały Bożej
Jak prorokował Pius X w encyklice Pascendi, moderniści "z Kościoła czynią demokrację". W Giżycku zaś uczyniono z niego klub myśliwski z kapelanem w roli maskotki.
Za artykułem:
04 października 2025 | 22:49Giżycko: myśliwi świętowali Dzień św. HubertaW Giżycku odbyły się Okręgowe Obchody Dnia św. Huberta, patrona myśliwych i leśników. Uroczystości rozpoczęła Msza św. w parafi…   (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025









