Kobieta w tradycyjnym stroju katolickim, trzymająca różaniec, patrzy z smutkiem na burzowy niebiosa, symbolizujące moralny upadek. W tle widnieje ciemna figura symbolizująca firmę Canadian Fertility Consulting, trzymająca umowę z napisem 'LGBTQ+ surogacja'. Scena oświetlona pojedynczym płomieniem świecy.

Kanadyjska firma handluje dziećmi pod płaszczem „pomocy” parom LGBT

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews (30 października 2025) informuje o praktykach kanadyjskiej firmy Canadian Fertility Consulting, oferującej kobietom do 25 000 dolarów „odszkodowania” za noszenie dzieci dla par LGBT. Reklama na Facebooku zachęca: „Zostań surogatką i wywieraj trwały wpływ na czyjeś życie… Otrzymasz do 25 000 dolarów i ogromną radość z pomocy parom, które nie mogą począć, w realizacji ich marzenia o założeniu rodziny”. Grupa zapewnia również „reimbursement” (zwrot kosztów) dla „samotnych rodziców” i par homoseksualnych pragnących „biologicznego związku z dzieckiem”. Artykuł wspomina o kampanii na rzecz globalnego zakazu surogacji, potępieniu tej praktyki przez ONZ oraz szokujących przypadkach wykorzystywania dzieci pozyskanych tą drogą przez skazanych pedofilów. To nie „pomoc”, lecz przemysłowa produkcja ludzi na zamówienie, gdzie dziecko staje się towarem, a macierzyństwo – usługą podlegającą prawom rynku.


Antropologiczny zamach na godność kobiety i dziecka

Prezentowana przez Canadian Fertility Consulting „surogacja” to nie akt miłosierdzia, lecz radykalne zaprzeczenie katolickiej wizji rodziny. Już Pius XI w encyklice Casti Connubii (1930) potępił wszelkie formy sztucznego zapłodnienia jako „haniebne” i „sprzeczne z prawem naturalnym oraz Bożym”. Katechizm Trydencki jasno naucza, że „małżeństwo ustanowione jest dla zrodzenia potomstwa i wychowania go w bojaźni Bożej” (Część II, Rozdział VII). Tymczasem surogacja rozbija jedność prokreacji i współżycia małżeńskiego, redukując kobietę do „inkubatora”, a dziecko – do produktu spełniającego oczekiwania klientów.

„Bezpłodność nie usprawiedliwia metody przeciwnych naturze, które byłyby niegodne człowieka” – Pius XII, Discorso alle ostetriche (1951).

Artykuł pomija kluczowy aspekt: surogacja to forma handlu ludźmi, zakazana expressis verbis przez Międzynarodową Konwencję z Palermo (2000). ONZ słusznie wskazuje na „taktyki przymusu” wobec matek zastępczych, jednak jej świeckie ramy nie sięgają sedna problemu. Jak przypominał Leon XIII w Rerum Novarum (1891), „człowiek nie może być przedmiotem handlu” (§49) – zasada wypływająca wprost z prawa naturalnego (lex naturalis).

Ideologia LGBT jako narzędzie dekonstrukcji rodziny

Promocja surogacji dla par homoseksualnych odsłania demoniczny projekt inżynierii społecznej. Już Syllabus błędów Piusa IX potępiał „błąd mówiący, że małżeństwo nie jest sakramentem” (pkt 65) oraz „twierdzenie, iż Kościół nie może potępiać wolności sumienia” (pkt 15). Tymczasem LGBT narzuca pseudoreligijną doktrynę, gdzie „pragnienie dziecka” usprawiedliwia każdą niegodziwość.

Przytoczone przypadki pedofilii wykorzystujących surogację to nie „wypadki przy pracy”, ale nieunikniona konsekwencja oderwania prokreacji od małżeństwa. Św. Tomasz z Akwinu przestrzegał: „Gdy znika cel pierwotny aktu, otwiera się droga wszelkim wynaturzeniom” (Summa Theologiae II-II, q. 154). Gdy dziecko staje się „prawem” zamiast darem, logika konsumpcji wymusza akceptację nawet najohydniejszych form „parenting”.

Milczenie o grzechu i łasce – najcięższe zaniedbanie

Najjaskrawszą wadą komentowanego tekstu jest całkowite pominięcie nadprzyrodzonej perspektywy. Żaden z cytowanych głosów (nawet ONZ) nie wspomina, że surogacja to grzech śmiertelny prowadzący do potępienia wiecznego. Katechizm św. Piusa X definiuje ją jako „ciężkie wykroczenie przeciw czystości i sprawiedliwości”. Tymczasem „reimbursement” (zwrot kosztów) to eufemizm dla mercimonia carnis – handlu ciałem, który św. Augustyn nazywał „plugawym zyskiem zbrukającym świątynię Ducha” (De Civitate Dei, I.18).

Brak także ostrzeżenia, że uczestnicy tego procederu („rodzice zamawiający”, surogatki, lekarze) stają się współwinnymi:

  • Grzechu przeciw VI przykazaniu (sztuczna inseminacja, często z użyciem masturbacji);
  • Grzechu przeciw V przykazaniu (ryzyko aborcji w przypadku „wadliwego produktu”);
  • Grzechu przeciw VII przykazaniu (traktowanie dziecka jako własności).

„Biada tym, którzy dzieci cudze przywłaszczają sobie i ofiarują na zastęp w miejsce swego potomstwa” – Mądrość Syracha 41,5 (Wujek).

Język jako narzędzie ideologicznej manipulacji

Retoryka artykułu, choć słusznie piętnująca nadużycia, pozostaje w pułapce liberalnego redukcjonizmu. Użycie terminów takich jak „LGBTQ+ couples” czy „single parents” legitymizuje antynaturalne struktury, podczas gdy Kościół naucza: „Homoseksualizm jest obiektywnie nieuporządkowany” (Kongregacja Nauki Wiary, Persona Humana, 1975). Brak zdecydowanego potępienia samej istoty homoseksualizmu jako crimen nefandum (zbrodni niegodziwej) osłabia wymowę krytyki.

Również określenie „rodzina” w kontekście par tej samej płci to semantyczne kłamstwo. Jak przypominał Pius XI w Divini Illius Magistri (1929): „Rodzina otrzymuje bezpośrednio od Stwórcy powołanie i środki do wypełniania właściwych sobie zadań” (§16), co wyklucza jakiekolwiek „alternatywne modele”.

Systemowa apostazja jako źródło zła

Rozkwit przemysłu surogacyjnego w Kanadzie – kraju nominalnie „chrześcijańskim” – to owoc zdrady modernistycznych hierarchów. Gdy struktury posoborowe (od Jana XXIII począwszy) porzuciły dogmat o społecznej władzy Chrystusa Króla (Pius XI, Quas Primas), państwa zalegalizowały aborcję, „małżeństwa” homoseksualne, a teraz – handel dziećmi. Jak prorokował św. Pius X w Pascendi: „Modernizm prowadzi do ateizacji społeczeństw” (§39).

Jedynym remedium jest powrót do Regnum Christi – publicznego uznania władzy Chrystusa nad narodami. Bez tego nawet zakaz surogacji będzie tylko plastrem na gangrenę cywilizacji śmierci.


Za artykułem:
Canadian surrogacy group offers women up to $25k to carry babies for ‘LGBTQ+ couples’
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 30.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.