Tradycyjny katolik w sutannie przekazujący swoje oburzenie wobec kanadyjskiego domu eutanazji

Kanadyjskie „domy śmierci”: modernistyczna apostazja w służbie kultury antychrysta

Podziel się tym:

Portal Opoka (29 października 2025) informuje o powstaniu kolejnego „domu eutanazji” w kanadyjskiej Victorii, prowadzonego przez organizację MAiDHouse. Placówka finansowana jako „organizacja charytatywna” oferuje „jednodniowe usługi” polegające wyłącznie na uśmiercaniu pacjentów. Artykuł przytacza głosy krytyki ze strony działaczy pro-life oraz fragment listu „biskupa” Gary’ego Gordona, który ogranicza się do ogólnikowego potępienia praktyki.


„Charytatywne morderstwo” jako owoc państwa apostaty

Fakt, że państwo kanadyjskie nadaje status charytatywny instytucji zajmującej się industrializacją śmierci, stanowi jawną realizację potępionych przez Piusa XI zasad „państwa totalitarnego”, które „rości sobie prawo do wydawania rozstrzygnięć nawet w sprawach religijnych” (encyklika Divini Redemptoris, 29). Kanadyjskie prawodawstwo nie tylko zezwala na zbrodnię, ale czyni ją elementem systemu opieki „zdrowotnej” – co jest contradictio in adiecto (sprzeczność sama w sobie).

Wspomniany list „biskupa” Gordona zawiera wprawdzie słuszne stwierdzenie, że „«Nie zabijaj» pozostaje niezmiennym przykazaniem”, jednakże pomija kluczowe elementy katolickiej doktryny:

Brak jednoznacznego przypomnienia, że osoby dopuszczające się lub współuczestniczące w eutanazji popadają w stan ciężkiego grzechu śmiertelnego, grożącego potępieniem wiecznym (Katechizm Rzymski, cz. III, rozdz. 6). Brak także ostrzeżenia, że przyjmowanie „Komunii” w strukturach posoborowych, gdzie Msza została zredukowana do stołu zgromadzenia, a rubryki naruszają teologię ofiary przebłagalnej, jest jeżeli nie li 'tylko’ świętokradztwem, to bałwochwalstwem.

Język zdrady: eufemizmy jako narzędzie destrukcji

Retoryka stosowana przez MAiDHouse („rezerwacja śmierci”, „przyjazna przestrzeń”) oraz urzędowe określenie „Medical Assistance in Dying” (MAID) stanowią klasyczny przykład instrumentum hereticalis – narzędzia modernistycznej manipulacji językowej potępionej w dekrecie Lamentabili sane exitu (1907). Jak trafnie zauważa krytykowany w artykule Alex Schadenberg, mamy do czynienia z przemysłowym oszustwem semantycznym, gdzie morderstwo z premedytacją przedstawia się jako „akt miłosierdzia”.

Tymczasem Casti Connubii Piusa XI jednoznacznie określa życie ludzkie jako „najcenniejsze dobro doczesne” (nr 64), zaś św. Tomasz z Akwinu w Summa Theologiae (II-II, q. 64, a. 5) dowodzi, że żadna władza cywilna nie ma prawa legalizować zabójstwa niewinnych, gdyż „prawo ludzkie jest prawem tylko o tyle, o ile jest zgodne z prawem naturalnym”.

Milczenie hierarchy jako współudział

Postawa „bpa” Gordona ilustruje głęboki kryzys autorytetu w strukturach posoborowych. Jego list ogranicza się do ogólnikowego „odrzucenia” eutanazji, podczas gdy prawowity pasterz w takiej sytuacji powinien:
1. Publicznie ekskomunikować wszystkich lekarzy i urzędników zaangażowanych w morderczą praktykę.
2. Zakazać katolikom jakiejkolwiek współpracy z MAiDHouse pod karą odmowy rozgrzeszenia.
3. Nałożyć interdykt na całą prowincję do czasu odwołania zbrodniczego prawa.

Tymczasem brak jakichkolwiek konkretnych działań dyscyplinarnych potwierdza diagnozę św. Roberta Bellarmina, który w De Romano Pontifice (ks. II, rozdz. 30) stwierdził, że jawni heretycy automatycznie tracą jurysdykcję kościelną. Fakt, że „bp” Gordon nie ogłasza ekskomunik, sugeruje albo jego współudział w apostazji, albo brak ważności sakry biskupiej.

„Efekt kuli śnieżnej” jako kara za odrzucenie Królestwa Chrystusowego

Wzrost liczby „domów śmierci” w Kanadzie stanowi bezpośrednią konsekwencję odrzucenia społecznego panowania Chrystusa Króla, co Pius XI w Quas primas (1925) określił jako „główną przyczynę niezgody społecznej”. Gdy narody porzucają principatum Christi (panowanie Chrystusa), zastępując je pseudohumanitarnymi ideologiami, nieuchronnie staczają się w otchłań barbarzyństwa:

„Nie przez co innego szczęśliwe państwo – a przez co innego człowiek, państwo bowiem nie jest czym innym, jak zgodnym zrzeszeniem ludzi” (Leon XIII, Humanum genus). Kanada, legalizując bałwochwalstwo samobójstwa, potwierdza prawdę zawartą w Syllabusie Piusa IX (1864), który potępił błąd mówiący, że „postęp nauk wymaga reformy pojęć chrześcijańskich” (pkt 64).

Duchowa pustka współczesnego „katolicyzmu”

Wspomniana w artykule Marie Peeters-Ney słusznie zauważa, że MAiDHouse „żeruje na ludzkiej rozpaczy”, jednakże nie wskazuje źródła problemu: zniszczenia sakramentalnego życia przez posoborową rewolucję. Gdy:
– „Msze” stały się zgromadzeniami pozbawionymi ofiarnego charakteru,
– spowiedź została zastąpiona „dialogiem”,
– kazania porzuciły naukę o grzechu, karze i wieczności,

nic dziwnego, że wierni pozbawieni łaski uświęcającej szukają „rozwiązania” w szatańskiej praktyce eutanazji. Jak ostrzegał św. Pius X w Pascendi Dominici gregis (1907), modernizm prowadzi do całkowitego zaniku nadprzyrodzonej wrażliwości, zastępując ją naturalistycznym humanitaryzmem.

Jedyna droga naprawy: powrót do niezmiennej doktryny

Kanadyjska plaga „domów śmierci” dowodzi, że żadne półśrodki czy „reformy” nie zatrzymają spiraly destrukcji. Jak nauczał św. Wincenty z Lerynu w Commonitorium (434 r.), „wiara katolicka musi być przekazywana tak, jak została otrzymana – semper eadem modo (zawsze w ten sam sposób)”. Dopóki Kanada nie:
1. Publicznie uzna Chrystusa za Króla (Pius XI, Quas primas),
2. Nie przywróci katolickiego prawa karzącego morderców śmiercią (Katechizm Rzymski, cz. III, rozdz. 6),
3. Nie usunie z urzędów wszystkich zwolenników kultury śmierci,

żadne „działania pro-life” nie zatrzymają tej apokalipsy. Jak przypomina Apokalipsa (21,8): „Udziałem bojaźliwych i niewiernych […] będzie w jeziorze gorejącym ogniem i siarką. To jest śmierć druga”.


Za artykułem:
Kanada: zamiast szpitali i hospicjów powstają kolejne „domy eutanazji”
  (opoka.org.pl)
Data artykułu: 29.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: opoka.org.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.