Portal Vatican News PL (21 czerwca 2024) relacjonuje peregrynację relikwii błogosławionej rodziny Ulmów
 w sanktuarium Trójcy Przenajświętszej i św. Anny w Prostyni. Według relacji, nawiedzenie miało szczególny wymiar symboliczny ze względu na historyczną obecność niemieckiego obozu zagłady w Treblince na terenie parafii. Kustosz ks. Józef Poskrobko podkreśla, że za pomoc Żydom groziła śmierć
, a peregrynacja stanowi symboliczne połączenie ofiary Ulmów z ofiarami Treblinki
. Artykuł eksponuje duże zainteresowanie
 wiernych oraz przedstawia Ulmów jako wzór dla zagrożonych laicyzacją
 współczesnych rodzin. 
Fałszywa konstrukcja „męczeństwa”
Sednem problemu jest celowe przeinaczanie katolickiego pojęcia męczeństwa. Kanon 2015 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku jednoznacznie stwierdza: Męczennikiem jest ten, kto dobrowolnie przyjął śmierć z nienawiści do wiary (odium fidei) lub cnót chrześcijańskich. Tymczasem śmierć Ulmów, choć heroiczna w sensie humanitarnym, nie spełnia tych warunków. Portal Vatican News PL pisze:
„W tej parafii i w okolicy ludzie także ginęli, oddając życie za pomoc udzielaną Żydom”.
Ta retoryka odbiera śmierci charakter testimonium fidei, sprowadzając ją do świeckiego aktu „solidarności międzyludzkiej”. Jak nauczał Pius XI w Quas Primas: Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi… ale poddanie się władzy Jezusa Chrystusa musi być oparte na uznaniu Jego Boskiego panowania, nie zaś na humanitarnej wrażliwości
.
Posoborowa instrumentalizacja historii
Artykuł zawiera symptomatyczne przemilczenia doktrynalne. Brak jakiejkolwiek wzmianki o:
- Stanie łaski uświęcającej ofiar
- Intencji wynagradzającej Najświętszemu Sercu Jezusa
- Perspektywie Sądu Ostatecznego i zbawienia duszy
Zamiast tego czytamy o szczególnym znaczeniu dla rodzin
 i zagrożeniu laicyzacją
 – co stanowi klasyczny przykład redukcji nadprzyrodzonej misji Kościoła do socjotechniki. Ks. Poskrobko deklaruje:
„Przykład bł. Józefa i bł. Wiktorii Ulmów jest wielkim zadaniem, ale i wyzwaniem dla współczesnego małżeństwa”.
Tymczasem prawdziwym scandalum jest tu ustanowienie błogosławionych
 przez antypapieża Franciszka – heretyka, który publicznie zaprzecza nieomylności Chrystusa w kwestii nierozerwalności małżeństwa (por. Amoris Laetitia).
Treblinka jako narzędzie relatywizacji
Wykorzystanie kontekstu obozu w Treblince (gdzie zginęło ponad 800 tysięcy osób, głównie Żydów
) służy zastąpieniu teologii krzyża ideologią „pojednania”. W myśl doktryny św. Piusa X:
Ktokolwiek odstąpi od najmniejszej cząstki doktryny, dobrowolnie potępia całość (Encyklika Pascendi).
Podkreślanie, że ponad 100 osobom w powiecie sokołowsko-węgrowskim przyznano tytuł ‘Sprawiedliwy wśród Narodów Świata’
 wprowadza niebezpieczną równoległość między katolickim świadectwem a żydowskimi kategoriami martyrologicznymi. To jawne pogwałcenie nauki Pius IX zawartej w Syllabusie błędów (pkt 17), który potępia tezę, że dobra nadzieja powinna być żywiona co do zbawienia wszystkich tych, którzy w ogóle nie są w prawdziwym Kościele Chrystusa
.
Relikwie jako fetysz nowej religii
Kult relikwii Ulmów w kontekście ich kanonizacji
 przez antykościół stanowi przejaw posoborowego bałwochwalstwa. Jak przypomina dekret Świętego Oficjum Lamentabili sane exitu (1907):
Wiara jako przyzwolenie umysłu opiera się ostatecznie na sumie prawdopodobieństw (pkt 25 – potępione).
Twierdzenie, że Ulmowie to błogosławieni na nasze czasy
, uderza w samą istotę świętości – która jest zawsze i niezmiennie owocem łaski uświęcającej, a nie społecznej użyteczności. Brak choćby śladu refleksji nad:
- Zasadnością kultu osób zmarłych w nieochrzczonym dziecku (dziecko Ulmów nie mogło być przedmiotem beatyfikacji)
- Teologiczną niemożliwością „zbawienia zbiorowego” całej rodziny bez indywidualnego rozpoznania stanu łaski
- Bluźnierczym charakterem równania śmierci za pomoc Żydom z męczeństwem za wiarę w Chrystusa Króla
Ta pseudoreligijna inscenizacja potwierdza tylko stan apostasia generalis struktury okupującej Watykan, która – jak pisał św. Pius X – przez zrównanie religii Chrystusowej z innymi religiami fałszywymi, podporządkowuje ją władzy świeckiej
 (Syllabus, pkt 77).
Podsumowanie: antyewangelia w działaniu
Opisywana peregrynacja jest liturgią nowej religii humanitaryzmu, gdzie:
- Krzyż zastąpiono cierpieniem bez Odkupienia
- Łaskę uświęcającą – społecznym uznaniem
- Kult Boga w Trójcy Jedynego – ekumenicznym kultem „braterstwa”
Jak ostrzegał Pius XI w Quas Primas: Państwa, które usunęły Jezusa Chrystusa ze swych obyczajów, z życia prywatnego, rodzinnego i publicznego, nie zaznają trwałego pokoju
. W miejsce tego Kościół Nowego Adwentu oferuje pseudoreligijną narrację, gdzie:
„Prawie wszystkie klasztory i ich przełożeni, a także wielu senatorów, nie dołączyło do niego” (Św. Cyryl z Aleksandrii o heretyku Nestoriuszu – cyt. za Obrona sedewakantyzmu).
Dlatego prawowierni katolicy muszą odrzucić ten kult jako abusus in divinis, pamiętając słowa Apostoła: Zapłatąście kupieni, nie stawajcie się niewolnikami ludzkimi
 (1 Kor 7,23). Jedynie powrót do integralnej doktryny katolickiej może uchronić świat przed kolejnym Treblinką – tym razem duchową.









