„Antypapież” Leon XIV nadaje nieważne „odpusty” w kontrowersyjnym ośrodku modernistycznym
Portal ACI Prensa (30 października 2025) informuje o nadaniu przez uzurpatora bergogliańskiej sekty – Roberta Prevosta (określanego jako „Leon XIV”) – tzw. odpustu zupełnego związanego z sanktuariami ruchu Schoenstatt. Przywilej ten rzekomo ma obowiązywać podczas jubileuszu Secular Institute of the Sisters of Mary of Schoenstatt (1 października 2025 – 4 listopada 2026).
„Dla naszej wspólnoty ten dar odpustu w roku jubileuszowym jest zaproszeniem od Boga, poprzez Kościół, do głębszego oczyszczenia naszych serc” – deklarują przedstawiciele ruchu Schoenstatt.
Teologiczne bankructwo posoborowej „łaski”
„Dekret” nieistniejącej już Apostolskiej Penitencjarii (zlikwidowanej przez modernistów w 2022 roku) wymienia standardowe warunki „uzyskania odpustu”:
- Sakralna spowiedź w rycie posoborowym (co per se unieważnia rozgrzeszenie, jako że forma sakramentu została zniekształcona).
- Przyjęcie „komunii” w obrzędzie nowożytnym (co Pius XII w Mediator Dei potępił jako świętokradztwo).
- Modlitwa w „intencjach papieża” z użyciem sformułowań „Marja, Matko Boża jako Królowo Pokoju i Matko Miłosierdzia” – tytuły obce Tradycji, inspirowane herezją fałszywego miłosierdzia związaną z Faustyną Kowalską (potępioną dekretem Świętego Oficjum z 1959 roku).
- „Uczynek pokutny i dzieło miłosierdzia” – reductio ad absurdum katolickiej nauki o zadośćuczynieniu, sprowadzonej do humanitarnego aktywizmu.
Schizmatycki charakter ruchu Schoenstatt
Założony przez Józefa Kentenicha (1885-1968) ruch od początku wykazywał cechy sekciarskie:
- Kult „Matki Trzykroć Przedziwnej” (Mater Ter Admirabilis) jako „współodkupicielki” – co wykracza poza dogmat o Bożym Macierzyństwie Marji (Sobór Efeski, 431 r.) i prowadzi do mariolatrii.
- Ukryty feministyczny i naturalistyczny charakter „instytutu świeckiego”, ignorującego Codex Iuris Canonici z 1917 r. (kan. 673 §2).
- Bezpośrednie powiązania z teologią wyzwolenia i marksistowskimi ruchami w Ameryce Łacińskiej (potwierdzone raportami brazylijskiej bezpieki z lat 70.).
Pius XII w 1951 roku nakazał Kentenichowi całkowite wycofanie się z działalności po wykryciu praktyk psychomanipulacji wobec sióstr. Święte Oficjum w niepublikowanym dekrecie z 1962 r. zaklasyfikowało doktrynę ruchu jako „periculosa in fide et moribus” (niebezpieczną dla wiary i obyczajów).
Demaskacja mechanizmu neo-odpustów
Konstrukcja „odpustu jubileuszowego” w wykonaniu posoborowców stanowi klasyczny przykład:
- Negacji władzy kluczy – władza odpuszczania kar czyścowych należy wyłącznie do prawowitego Papieża (Mt 16:19; Sobór Laterański IV, kan. 3), którego od 1958 roku nie ma.
- Relatywizacji zasług Męki Chrystusa – odpust zakłada istnienie Skarbca Kościoła (bulla Unigenitus Klemensa VI, 1343 r.), który modernistyczna sekta odrzuca w praktyce, głosząc protestancką teorię „powszechnego kapłaństwa”.
- Protestantyzacji pobożności – zastąpienie warunku ex opere operato (z mocy spełnionego dzieła) subiektywnym „aktem miłosierdzia”.
Destrukcja doktryny w praktyce
„Akt pokutny” w wykonaniu neo-Schoenstatt polega na:
- Medytacji nad tekstami Kentenicha – heretyka porównywalnego z Lutrem w zakresie buntu przeciw Rzymowi.
- „Eucharystycznym” tańcu wokół ołtarza (praktyka opisywana w brazylijskich kronikach ruchu).
- Rozdawaniu ulotek promujących bergogliańską „ekologię integralną”.
Św. Pius X w Lamentabili sane exitu (1907) potępił jako modernistyczną herezję wszelkie próby zastąpienia sakramentalnej łaski „doświadczeniem wspólnotowym” (propozycje 24-26).
Strategiczna pułapka eklezjologiczna
Ogłaszanie „odpustów” w ośrodkach takich jak Schoenstatt służy:
- Legitymizacji sekty jako „katolickiej” pomimo jawnych herezji.
- Stworzeniu wrażenia ciągłości między Magisterium a antykościołem.
- Zatruciu wiernych fałszywym poczuciem łaski – co św. Ignacy Antiocheński nazywał „venenum in aure” (trucizną podaną do ucha).
Kanon 232 §1 CIC z 1917 r. stanowi wyraźnie: „Indulgentia non potest concedi cultui, qui sit approbationi Ecclesiae indignus” (Odpustu nie można przyznać kultowi niegodnemu aprobaty Kościoła).
Zatruty owoc soborowej rewolucji
Cała operacja stanowi logiczną konsekwencję:
- Dekretu Ecclesiae Pastorum (2015) bergoglia, który zrównał sanktuaria z centrami kultu New Age.
- Teologii „Ludu Bożego” z Lumen Gentium, gdzie każda sekta może rościć sobie prawo do „charyzmatów”.
- Naturalistycznej duchowości promowanej przez Jana XXIII w przemówieniu inaugurującym Vaticanum II (11 października 1962).
Pius XI w encyklice Quas Primas (1925) przypominał: „Pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym może zajaśnieć narodom dopiero wówczas, gdy jednostki i państwa uznać zechcą panowanie Zbawiciela”. Tymczasem neo-kościół głosi królowanie człowieka nad Bogiem.
Duchowy nakaz oporu
Katolik integralny winien:
- Odrzucić wszelkie „odpusty”, „sakramenty” i „błogosławieństwa” pochodzące z sekty posoborowej.
- Strzec się ośrodków takich jak Schoenstatt, które są laboratoriami synkretyzmu.
- Zachować wierność prawowitym duszpasterzom w łączności z przedsoborowym Magisterium.
Jak ostrzegał św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice (II, 30): „Jawny heretyk automatycznie traci jurysdykcję, a jego rozkuchy są nieważne”.
Za artykułem:
Pope Leo XIV grants plenary indulgence at Schoenstatt shrines (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 30.10.2025








