Pielgrzymka relikwii rodziny Ulma w parafii koło obozu zagłady w Treblince, przedstawiająca wiernych w tradycyjnym katolickim nabożeństwie.

Neokościół instrumentalizuje Ulmanów dla ekumenicznej agendy

Podziel się tym:

Portal Vatican News PL (21 czerwca 2024) relacjonuje peregrynację relikwii „błogosławionej rodziny Ulmów” w sanktuarium Trójcy Przenajświętszej i św. Anny w Prostyni – miejscu znajdującym się w pobliżu niemieckiego nazistowskiego obozu zagłady w Treblince. Kustosz „ks.” Józef Poskrobko stwierdza: „W tej parafii i w okolicy ludzie także ginęli, oddając życie za pomoc udzielaną Żydom”, zestawiając martyrologium Polaków z eksterminacją Żydów. Artykuł eksponuje „duże zainteresowanie” wiernych, przedstawiając Ulmanów jako wzór dla „współczesnej rodziny zagrożonej laicyzacją”.


Fałszowanie pojęcia męczeństwa

Śmierć z ręki niemieckich okupantów za pomoc Żydom – choć heroiczna – nie spełnia teologicznych kryteriów męczeństwa w rozumieniu przedsoborowego Magisterium. Pius XI w encyklice Quas Primas podkreślał: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi”, lecz warunkiem zbawienia pozostaje explicite wyznawanie wiary katolickiej. Kongregacja Świętego Oficjum w dekrecie Lamentabili sane exitu (1907) potępiała tezę, jakoby „wiara jako przyzwolenie umysłu opierała się ostatecznie na sumie prawdopodobieństw” (propozycja 25). Tymczasem neokościół posoborowy, relatywizując dogmat extra Ecclesiam nulla salus, nadaje status „błogosławionych” tym, którzy zginęli bez jednoznacznego świadectwa wiary, czyniąc z humanitaryzmu substytut teologalnej miłości Boga.

„Za ukrywanie czy pomoc Żydom groziła śmierć” – podkreślił „ks.” Józef Poskrobko

Bałwochwalczy kult „Sprawiedliwych wśród Narodów Świata”

W tekście kilkukrotnie powraca motyw odznaczenia „Sprawiedliwy wśród Narodów Świata” przyznawanego przez państwo Izrael – co stanowi jawną synkretyczną instrumentalizację pamięci ofiar. Katolicka doktryna nie dopuszcza równoległego systemu wartościowania świętości z instytucjami masońsko-liberalnymi. Jak przypomina Syllabus błędów Piusa IX (1864), potępiający tezę, że „papież może i powinien pogodzić się z postępem, liberalizmem i nowoczesną cywilizacją” (propozycja 80). Neokościół, gloryfikując świeckie odznaczenia, faktycznie uznaje wyższość „praw człowieka” nad prawem Bożym – co Pius XI w Quas Primas nazywał „odstępstwem od Chrystusa” prowadzącym do „zniszczenia społeczeństw”.

Teologiczne nadużycie relikwii

Peregrynacja domniemanych relikwii Ulmanów na terenie parafii związanej z obozem zagłady służy stworzeniu pseudoteologicznej narracji o „pojednaniu”. Tymczasem kanon 1283 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. wyraźnie wskazuje, że kult relikwii wymaga autentycznego procesu kanonizacyjnego – którego w przypadku posoborowej sekty nie sposób uznać za ważny. Co więcej, włączenie nienarodzonego dziecka do grona „błogosławionych” jest jawną herezją, gdyż – jak uczy św. Augustyn – „nieochrzczone dzieci idą do piekła, choć cierpią najmilszą karę” (De peccatorum meritis et remissione). Neokościół, łamiąc fundamenty wiary, wprowadza wiernych w stan śmiertelnego zgorszenia.

Milczenie o prawdziwym męczeństwie katolickim

Artykuł przemilcza fakt, że w Treblince zamordowano 108 katolickich kapłanów, którzy zginęli ex odio fidei – za wierność katolickim zasadom potępiającym narodowy socjalizm. W przeciwieństwie do Ulmanów, ich martyrologium zostało całkowicie wymazane z narracji neo-kościoła, ponieważ nie służy ekumenicznej agendzie. Jak przypomina Pius XI w Quas Primas: „Państwa winny uznać publiczne panowanie Chrystusa Króla, inaczej nie zaznają pokoju”. Tymczasem struktury posoborowe, promując kult „Sprawiedliwych”, faktycznie negują konieczność nawrócenia Żydów na katolicyzm – co jest zdradą misji ewangelizacyjnej Kościoła.

Naturalistyczna redukcja świętości

Wypowiedź „ks.” Poskrobki o „odrodzeniu rodziny” poprzez przykład Ulmanów to klasyczny przykład modernistycznej redukcji łaski do natury. Świętość rodzinna w katolicyzmie zawsze wynikała z uczestnictwa w łasce sakramentalnej małżeństwa i życia w stanie łaski uświęcającej – a nie z cnót naturalnych czy postaw humanitarnych. Syllabus błędów (1864) potępia tezę, że „dobra nadzieja powinna być żywiona co do wiecznego zbawienia wszystkich tych, którzy w ogóle nie są w prawdziwym Kościele Chrystusa” (propozycja 17). Neokościół, odwracając tę zasadę, kreuje pseudoświętych bez żadnego związku z życiem nadprzyrodzonym.

Kryptomasoneria w służbie rewizji historii

Cała narracja o „polsko-żydowskim pojednaniu” poprzez kult Ulmanów nosi znamiona operacji inspirowanej przez loże masońskie. Już Pius IX w Syllabusie potępiał tych, którzy „porównują papieża do księcia wolnego i działającego w Kościele powszechnym” (propozycja 34), co właśnie realizuje sekta posoborowa, instrumentalizując relikwie dla celów politycznych. Wspomnienie o 100 „Sprawiedliwych” z regionu służy budowie fałszywej historiografii, w której Polacy mieliby zbiorową pokutę za „współudział w Holokauście” – co jest jawnym zaprzeczeniem nauczania Piusa XII o heroizmie narodu polskiego.

Duchowa pułapka dla wiernych

Zachęta do „modlitwy za wstawiennictwem bł. rodziny Ulmów” to duchowe niebezpieczeństwo pierwszej klasy. Uczestnictwo w kulcie niezatwierdzonym przez prawowity Magisterium naraża dusze na niełaskę – jak przypomina dekret Świętego Oficjum z 1917 r. o nieważności „beatynikacji” dokonywanych bez procesu kanonizacyjnego. Co więcej, neokościół – będący anty-kościołem – nie ma władzy udzielania odpustów ani ustanawiania kultu. Wierni, nawiedzający te „relikwie”, faktycznie uczestniczą w parodii katolickiej pobożności, co Pius X w Lamentabili nazwał „pestis indifferentismi” (zarazą obojętności religijnej).


Za artykułem:
21 czerwca 2024 | 14:18Relikwie Ulmów w parafii, na terenie której był obóz w TreblinceZakończyło się nawiedzenie relikwii błogosławionej rodziny Ulmów w sanktuarium Trójcy Przenajświętszej i św. Anny w Prostyni. Na terenie tej parafii znajdował się jeden z największych niemieckich nazistowskich obozów zagłady w Treblince. „W tej parafii i w okolicy ludzie także ginęli, oddając życie za pomoc udzielaną Żydom” – mówi kustosz, ks. Józef Poskrobko.
  (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.