Portal eKAI (27 października 2025) informuje o wprowadzeniu relikwii „św.” Carla Acutisa do parafii Wniebowzięcia NMP w Proszowicach przez „bpa” Piotra Skuchę. Cytowany „hierarcha” przedstawia Acutisa jako wzór „wiary i duchowej dojrzałości”, podkreślając jego rzekome nawrócenie hinduskiego opiekuna oraz technologiczne projekty promujące „cuda eucharystyczne”. Całość utrzymana w konwencji bezkrytycznej hagiografii, pomijającej fundamentalne problemy doktrynalne związane z tym kultem.
Fałszywa świętość w służbie posoborowej deformacji
„Jego świadectwo przyczyniło się do nawrócenia dorosłych. Rajesh Mohur, opiekun rodziny Acutisów, przeszedł z hinduizmu na katolicyzm dzięki jego przykładowi” – deklaruje „bp” Skucha, stosując typowo modernistyczne rozumienie nawrócenia jako psychologicznego procesu inspiracji, a nie ex opere operato (dzięki samemu działaniu) łaski sakramentalnej. Jak przypomina Lamentabili sane Piusa X: „Obowiązkiem chrześcijanina nie jest unikanie błędów, lecz credendo veritati catholicae (wierząc prawdzie katolickiej)” (prop. 25). Tymczasem posoborowie zastąpiło teologię nadprzyrodzonej łaski naturalistycznym kultem „świadectwa” i emocjonalnego zaangażowania.
Rzekome „cuda eucharystyczne” promowane przez Acutisa nabierają szczególnie bluźnierczego charakteru w kontekście posoborowej dewastacji liturgii. Jak stwierdza św. Pius X w dekrecie Lamentabili: „Wiara jako przyzwolenie umysłu opiera się ostatecznie na sumie prawdopodobności” (prop. 25) – co doskonale opisuje metodę posoborowych pseudomistyków, zastępujących dogmatyczną pewność subiektywnymi „doświadczeniami”. Wystawa o „cudach” służy tu przesłonięciu największego cudu – transsubstancjacji w prawowitej Ofierze Mszy Świętej, której Acutis jako uczestnik nowej mszy pawłowej nigdy nie doświadczył.
„Carlo był człowiekiem modlitwy – codziennie uczestniczył w Eucharystii i co tydzień przystępował do spowiedzi”
To zdanie demaskuje całkowite zerwanie z katolicką eklezjologią. „Eucharystia”, w której uczestniczył Acutis, to posoborowa Novus Ordo Missae – instrument demontażu Wiary przez usunięcie kanonu, wprowadzenie versus populum i zredukowanie Ofiary do wspólnotowej uczty. Pius XII w Mediator Dei ostrzegał: „Człowiek nie może zmieniać tego, co ustanowił Chrystus”. Cotygodniowa spowiedź w rycie posoborowym traci charakter ex iure divino (z prawa Bożego), stając się psychoterapeutycznym „dialogiem”, co potwierdza zmieniona formuła rozgrzeszenia.
Technokratyczna pseudoewangelizacja jako narzędzie modernizmu
Chwalenie technologicznych umiejętności Acutisa („wykorzystywał swoje zdolności informatyczne, m.in. tworząc wystawę o cudach eucharystycznych”) odsłania rdzeń posoborowej herezji: redukcję religii do poziomu techniki społecznej komunikacji. Ojcowie Soboru Watykańskiego I w konstytucji Dei Filius nauczali przeciwnie: „Fides ex auditu (Wiara rodzi się ze słuchania), nie zaś z oglądania multimedialnych prezentacji”.
Bergogliońska kanonizacja Acutisa przez „Leona XIV” w 2025 r. stanowi logiczne zwieńczenie procesu opisanego już w syllabusie Piusa IX: „Kościół powinien pogodzić się z postępem, liberalizmem i współczesną cywilizacją” (prop. 80). W tym kontekście peregrynacja relikwii po rodzinach „młodzieży klas VIII” to nic innego jak socjotechniczna indoktrynacja młodego pokolenia w duchu antykatolickiego humanizmu.
Teologiczny jad w cukrze młodzieńczej „świętości”
Przytoczone słowa Acutisa („Cieszę się, że umieram tak wcześnie, bo nie zmarnowałem ani minuty życia na rzeczy, które nie podobałyby się Bogu”) odsłaniają jeszcze głębszą duchową pułapkę. Jak uczy św. Tomasz z Akwinu w Summa Theologica (II-II, q. 24, a. 3): „Żadne ludzkie działanie nie może podobać się Bogu bez łaski uświęcającej”. Tymczasem posoborowa hagiografia pomija kluczową kwestię: czy Acutis trwał w stanie łaski, skoro uczestniczył w nieważnych sakramentach i współpracował z modernistyczną strukturą?
Brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności przynależności do prawdziwego Kościoła dla zbawienia (por. extra Ecclesiam nulla salus), co stanowi bezpośrednie odrzucenie nauczania Piusa XII w Mystici Corporis. „Bp” Skucha, sam będący częścią apostackiej struktury, promuje więc religijną imitację pozbawioną nadprzyrodzonej skuteczności.
Kult Acutisa spełnia wszystkie znamiona ostrzeżeń z encykliki Pascendi św. Piusa X o modernizmie: „…subiektywne doświadczenie zastępuje obiektywne dogmaty, a technika wypiera łaskę”. W świetle niezmiennego Magisterium jest to kolejne narzędzie destrukcji prawdziwej pobożności, zastępującej kult Boga w Trójcy Jedynego – bałwochwalczym uwielbieniem „człowieka współczesnego”.
Za artykułem:
27 października 2025 | 07:47Bp Skucha: Relikwie św. Carla Acutisa w Proszowicach mają nas prowadzić jego drogą– Co to oznacza dla nas, że relikwie św. Carla Acutisa są w Proszowicach? To oznacza, że b… (ekai.pl)
Data artykułu: 31.10.2025








