Tradycyjna figura NMP w kaplicy z promieniami łaski Chrystusa, podkreślająca Jego wyłączną rolę jako Pośrednika

Posoborowa sekta odrzuca prawdę o wyjątkowej roli Marji w ekonomii zbawienia

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews (4 listopada 2025) informuje o odrzuceniu przez struktury watykańskie tradycyjnych tytułów Marji jako „Współodkupicielki” i „Pośredniczki Wszystkich Łask”. Artykuł powołuje się na objawienie św. Katarzyny Labouré z 1830 roku oraz nauczanie „papieży” Leona XIII i Benedykta XV, twierdząc, że odrzucenie tych tytułów oznacza utratę „niezgłębionej obfitości łask” dla świata. To jawny przykład modernistycznej manipulacji doktryną, gdzie pseudoteologia zastępuje nieomylne Magisterium Kościoła.


Fałszywa mistyka podstawą nowej doktryny

Sedno problemu tkwi w przyjęciu prywatnych objawień jako źródła doktryny. Wspomniane objawienie z Rue du Bac, które legło u podstaw „cudownego medalika”, nie posiada żadnej kościelnej aprobaty sprzed 1958 roku. Jak czytamy w dokumencie Lamentabili sane exitu:

Wiara jako przyzwolenie umysłu opiera się ostatecznie na sumie prawdopodobieństw.

Co więcej, koncepcja „szczególnego strumienia łask” uzależnionego od ludzkich aktów pobożności stanowi heretyckie zaprzeczenie nauki o wystarczalności Ofiary Chrystusa. Św. Pius X w encyklice Pascendi dominici gregis potępia takich, którzy „przypisują początki nie tylko dogmatów, ale i samego Kościoła powolnemu przekształceniu się społeczeństwa ludzkiego”.

Nadużycie autorytetu przedsoborowych papieży

Artykuł cytuje wybiórczo fragmenty nauczania Leona XIII i Benedykta XV, całkowicie przeinaczając ich kontekst doktrynalny. Gdy Leon XIII pisał w Octobri Mense o pośrednictwie Marji, miał na myśli modlitewną współpracę, nigdy zaś współistotną funkcję w dziele odkupienia. Jak stanowi Sobór Trydencki w sesji XXII:

Ofiara ta jest prawdziwie przebłagalna (…). Albowiem Pan, usprawiedliwiony Jego najobfitszą łaską, oddaje chwałę i czyni zadość (kan. 3).

Tytuł „Pośredniczki Wszystkich Łask” wprowadza niebezpieczną dychotomię między Chrystusem – jedynym Pośrednikiem między Bogiem a ludźmi (1 Tm 2,5) – a Jego Matką. To dokładnie ten sam błąd, który Pius X potępił w dekrecie Lamentabili (propozycja 58):

Wszelka doskonałość i doskonałość moralna winna być położona w gromadzeniu i pomnażaniu bogactw wszelkimi możliwymi środkami oraz w używaniu rozkoszy.

Duchowa ruina „pobożności” opartej na emocjach

Propagowanie tzw. „pierwszych sobót” jako antidotum na „utratę łask” stanowi magiczne podejście do życia duchowego, całkowicie obce katolickiej ascezie. Prawdziwe nabożeństwo do Marji, jak nauczał św. Ludwik Maria Grignion de Montfort, polega na naśladowaniu jej cnót, a nie mechanicznym odprawianiu praktyk. Tymczasem autor artykułu posuwa się do twierdzenia, że:

Gdy ludzie nie zdają sobie sprawy z roli Marji jako Pośredniczki Wszystkich Łask, tracą nie tylko okazję do uczczenia jej, ale także obfitość łask, o które mogliby prosić za jej wstawiennictwem.

To jawna herezja negująca wszechmoc Boga i wystarczalność łaski Chrystusowej. Jak przypomina Katechizm Rzymski: „Żaden święty nie jest wstawiającym się w tym znaczeniu, że przez jego zasługi otrzymalibyśmy od Boga łaski, lecz tylko w tym, że święci modlą się za nami” (cz. IV, rozdz. 6, 6).

Systemowe następstwo soborowej apostazji

Odrzucenie tradycyjnych tytułów Marji przez posoborową sektę nie jest przypadkiem, lecz logiczną konsekwencją przyjętej w Vaticanum II herezji ekumenizmu. Jak wykazał już Pius IX w Syllabusie błędów (1864), błąd nr 17:

Można mieć dobrą nadzieję co do wiecznego zbawienia wszystkich tych, którzy w ogóle nie przebywają w prawdziwym Kościele Chrystusa.

„Papież” Leon XIV, kontynuując dzieło swoich poprzedników, dąży do stworzenia synkretycznej religii globalnej, gdzie dogmat o wyjątkowej roli Marji jako Matki Łaski Bożej staje się niepotrzebnym „skandalem” dla protestantów i prawosławnych.

Duchowa rzeczywistość za fasadą pobożnych frazesów

Pod płaszczykiem „pobożności maryjnej” kryje się najgroźniejsze niebezpieczeństwo – bałwochwalcze przypisanie stworzeniu atrybutów należnych wyłącznie Bogu. Teologia „Współodkupicielki” stanowi dokładne odwrócenie soteriologii św. Pawła: „Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek, Chrystus Jezus” (1 Tm 2,5). Jak przestrzegał św. Pius X:

Moderniści wmawiają, że wszystkie religie są prawdziwe, ponieważ w gruncie rzeczy wszystkie są formami tego samego nieświadomego poszukiwania Boga w głębi duszy człowieka (Encyklika Pascendi).

Prawdziwa cześć dla Marji wyraża się wyłącznie przez naśladowanie jej heroicznego fiat i całkowite poddanie woli Bożej, nie zaś przez emocjonalne dewocje czy teologiczne nowinki.


Za artykułem:
Vatican misses golden opportunity to confirm Mary’s role as Mediatrix of grace for the world
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 04.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.