Prawdziwy katolicki kapłan modli się przed krzyżem w ciemnym kościele, wyrażając smutek z powodu upadku moralnego Kanady.

Kanadyjski „premier” wobec pornografii dziecięcej: między populizmem a apostazją prawa

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews informuje o kontrowersyjnych wypowiedziach „premiera” Manitoby Waba Kinewa, który w reakcji na decyzję kanadyjskiego Sądu Najwyższego o uznaniu obowiązkowego rocznego wyroku za posiadanie dziecięcej pornografii za „niekonstytucyjne”, stwierdził:

„Obrazy i filmy przedstawiające seksualne wykorzystywanie dzieci to jedna z najgorszych rzeczy, jakich można się dopuścić. Nie tylko powinieneś iść do więzienia na długi czas, powinni cię pogrzebać pod więzieniem”.


Wymiar sprawiedliwości jako wyraz apostazji cywilizacyjnej

Orzeczenie sądu z 31 października 2023 r. stanowi jaskrawy przykład totalnego zerwania z chrześcijańskim porządkiem prawnym. Sędziowie, odrzucając minimalny wyrok za zbrodnie przeciwko niewinności dzieci, kierowali się relatywizmem moralnym charakterystycznym dla modernistycznej herezji potępionej przez św. Piusa X w dekrecie Lamentabili sane exitu (1907). Twierdzenie, że „te przestępstwa mogą być popełniane w różny sposób, w różnych okolicznościach i przez różnych przestępców” to klasyczny przejaw:

  • Protestanckiego subiektywizmu w prawie („każdy sędzia swoim sumieniem decyduje o karze”)
  • Naturalistycznej negacji obiektywnego zła moralnego (Syllabus błędów, pkt 56-60)
  • Podporządkowania prawa Bożego ludzkiej samowoli („konstytucja” jako najwyższy autorytet)

„Politycy” w służbie antykultury

Reakcja „premiera” Kinewa, choć pozornie radykalna, jest jedynie cynicznym populizmem. Jego partia (NDP) konsekwentnie wprowadza ustawy sprzeczne z prawem naturalnym:

„Zakaz pro-life’owej agitacji przed ośrodkami aborcyjnymi oraz oficjalne uznanie radykalnej ideologii gender”.

Jak pogodzić rzekomą „ochronę dzieci” z równoczesnym promowaniem:

  • Zabójstw nienarodzonych (Quaestio 64, Art. 8 Summa Theologica św. Tomasza)
  • Demoralizacji młodzieży przez genderową pseudonaukę („Pascendi Dominici gregis” 37)
  • Prześladowań katolików broniących życia („Quas Primas” Piusa XI)

To klasyczny przykład duplex lingua (podwójnego języka) modernistów – publicznie oburzających się na niektóre przejawy zepsucia, równocześnie systemowo niszczących podstawy cywilizacji chrześcijańskiej.

Milczenie o źródłach kryzysu

Żaden z komentujących – ani „konserwatywni” przywódcy jak „premier” Smith czy Poilievre, ani „liberałowie” – nie wskazuje rzeczywistego rozwiązania: publicznego uznania królewskiej władzy Chrystusa nad narodami. Pius XI w „Quas Primas” (1925) nauczał jednoznacznie:

„Państwa nie tylko nie mogą obejść się bez religii, ale religia ta musi być katolicka, jedynie bowiem katolicka jest religią prawdziwą. (…) Państwo, które nie żyje według nauki i przepisów Chrystusa, nie może spodziewać się wielkich dobrodziejstw od Boga” (pkt 31).

Kanadyjska klasa polityczna, od lewicy po tzw. konserwatystów, tkwi w błędzie laicyzmu potępionego w Syllabusie (pkt 77-80). Skutkiem jest:

  • Prawo oparte na zmiennej „moralności większości” zamiast na Dekalogu
  • Usankcjonowanie najgorszych zboczeń pod pozorem „wolności” („Quas Primas” 32)
  • Systemowa bezsilność wobec eskalacji zbrodni przeciwko niewinnym

Nadprzyrodzona perspektywa kary

Katolicka doktryna zawsze głosiła, że kara ziemska musi służyć zbawieniu dusz i naprawie społecznego ładu. Św. Tomasz z Akwinu w „Summa contra gentiles” (III, 140) podkreślał:

„Kara ma na celu odwrócenie od zła, naprawienie winy i przywrócenie porządku sprawiedliwości”.

Propozycja „premiera” Kinewa o „grzebaniu pod więzieniem” to jedynie zemsta w duchu lex talionis, pozbawiona:

  • Nadprzyrodzonej perspektywy zadośćuczynienia
  • Możliwości nawrócenia przestępców (choć nie zwalniającej od sprawiedliwej kary)
  • Rozróżnienia między zbrodnią a zbrodniarzem (potępienie czynu, nie nienawiść do osoby)

Brak tu katolickiego pojmowania kary jako medicina peccatorum (lekarstwa dla grzeszników), o czym przypominał Pius XII w przemówieniu do prawników (5 X 1953).

Teologiczny kontekst zbrodni

Wzrost przestępstw przeciwko czystości to nieuchronny owoc:

  • Legalizacji pornografii (Syllabus, pkt 65-67)
  • Rozpadu rodziny poprzez rozwody i antykoncepcję („Casti Connubii” Piusa XI)
  • Systemowej demoralizacji młodzieży w szkołach („Divini Illius Magistri” Piusa XI)

Św. Alfons Liguori w „Theologia Moralis” (VI, 912) klasyfikował pornografię dziecięcą jako grzech wołający o pomstę do nieba, jednak współczesne „elity” ignorują nadprzyrodzone konsekwencje. Brakuje wezwania do:

  • Publicznej pokuty za narodowe grzechy (Jana III, 10)
  • Restytucji publicznego kultu Niepokalanego Serca Marji („Quas Primas” 31)
  • Przywództwa hierarchii katolickiej w obronie moralności („Pascendi” 3)

Kanadyjska debata pozostaje więc w sferze czysto naturalistycznej – walki politycznych frakcji, nie zaś duchowej wojny o dusze i cywilizację.


Za artykułem:
Manitoba premier says anyone caught with child pornography should be ‘buried under the prison’
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 04.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.