Portal Opoka (5 listopada 2025) informuje o prezentacji strojów olimpijskich dla polskich sportowców na XXV Zimowe Igrzyska w Mediolanie-Cortinie, przygotowanych przez firmę adidas we współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim. Kolekcja, oparta na barwach narodowych z użyciem technologii takich jak PRIMEKNIT i CLIMAPROOF+, ma stanowić „nowoczesną interpretację symboli narodowych”. Prezes PKOl Radosław Piesiewicz zapowiedział nagrody materialne dla medalistów, w tym samochody marki Toyota, oraz ujawnił, że funkcję attaché olimpijskiego powierzono Czesławowi Langowi.
Kult ciała i technokracji – nowa religia olimpijska
Opisywana kolekcja strojów stanowi klasyczny przykład bałwochwalczego uwielbienia dla ludzkiego ciała i technokratycznej pychy. Pius XI w encyklice Quas primas (1925) nauczał, że „pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym” jest jedyną podstawą ładu społecznego. Tymczasem cała narracja portalu gloryfikuje technologiczny fetyszyzm, gdzie materiały „PRIMEKNIT niczym druga skóra” czy „CLIMAPROOF+ jako niewidzialna tarcza” zastępują prawdziwą ochronę, jaką daje łaska Boża.
„Będą jedną z najlepiej ubranych reprezentacji”
To zdanie prezesa Piesiewicza demaskuje powierzchowność współczesnego sportu wyczynowego, który z rywalizacji o szlachetne ideały przekształcił się w show biznes pożądliwości oczu. Św. Paweł przestrzegał: „Wszystko mi wolno, ale nie wszystko przynosi korzyść” (1 Kor 6,12), podczas gdy tu mamy do czynienia z jawnym kultem ciała sprzecznym z katolicką ascezą.
Materialistyczna eschatologia nagród olimpijskich
Zapowiedź nagród w postaci samochodów marki Toyota dla złotych medalistów odsłania materialistyczną koncepcję ludzkiego wysiłku, całkowicie oderwaną od nadprzyrodzonej perspektywy. Kanon 188.4 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. stanowi, że publiczne odstępstwo od wiary następuje przez formalną herezję lub apostazję. W tym kontekście oferowanie nagród doczesnych jako głównego motywatora stanowi praktyczne odrzucenie słów Chrystusa: „Gromadźcie sobie skarby w niebie” (Mt 6,20).
Brak jakiegokolwiek odniesienia do modlitwy za sportowców czy poświęcenia ich wysiłków Bogu świadczy o całkowitej sekularyzacji przestrzeni publicznej, potępionej już w Syllabusie błędów Piusa IX (1864), który odrzucał tezę, że „Kościół powinien być oddzielony od Państwa” (punkt 55).
Synkretyzm narodowo-komercyjny jako forma bałwochwalstwa
Próba połączenia symboliki narodowej (orzeł biały, barwy flagi) z globalnym brandingiem korporacyjnym (logo adidasa) stanowi hybrydalną formę współczesnego bałwochwalstwa. Tekstura z wizerunkiem orła na plecach zawodników przywodzi na myśl praktyki pogańskie, gdzie symbole ochronne umieszczano na częściach ciała narażonych na atak. Tymczasem Psalm 20:8 naucza: „Jedni w rydwanach, drudzy w koniach, my zaś imię Pana, Boga naszego, wspominać będziemy”.
Współpraca z firmą adidas, notorycznie promującą kontrowersyjne kampanie sprzeczne z moralnością katolicką, stanowi skandaliczne naruszenie zasad współpracy z heretykami (2 J 1,10-11). Kolejny raz struktury posoborowe dowodzą swego oderwania od doktryny katolickiej.
Paralimpiada jako przejaw naturalistycznej antropologii
Włączenie do relacji wątku paralimpijskiego bez żadnego odniesienia do katolickiej nauki o zbawczej wartości cierpienia odsłania naturalistyczne podejście do ludzkiej niedoskonałości. Św. Paweł pisał: „Bylem słabością, to mocą” (2 Kor 12,9), tymczasem prezentacja „technologii wspierających” osób niepełnosprawnych sugeruje, że ludzka godność wynika z fizycznej sprawności, a nie z bycia obrazem Boga.
Całość przedsięwzięcia wpisuje się w modernistyczną wizję „Kościoła wyłącznie ziemskiego”, potępioną przez św. Piusa X w encyklice Pascendi Dominici gregis (1907), gdzie papież przestrzegał przed redukcją religii do „emocji i praktyk czysto ludzkich” (Lamentabili sane, punkt 58).
Ceremonialne przywództwo w służbie globalizmu
Funkcja attaché olimpijskiego powierzona Czesławowi Langowi symbolizuje kompletną substytucję katolickich autorytetów przez świeckich „kapłanów” nowej religii. W sytuacji, gdy prawowici pasterze Kościoła są prześladowani, a struktury posoborowe zajmują się błahostkami, nominacja byłego kolarza na „duchowego przewodnika” reprezentacji stanowi gorzką parodię prawdziwego pasterzowania.
XXV Zimowe Igrzyska Mediolan-Cortina 2026 organizowane w kraju o głębokich katolickich korzeniach, lecz dziś zdominowanym przez laicyzm, stają się kolejnym narzędziem promocji kultury śmierci – zarówno przez komercyjną degrengoladę, jak i milczące przyzwolenie na moralne zepsucie towarzyszące zawsze takim imprezom.
Za artykułem:
PKOl i adidas zaprezentowali kolekcję olimpijską na XXV ZIO Mediolan-Cortina 2026 (opoka.org.pl)
Data artykułu: 05.11.2025








