Portal eKAI (6 listopada 2025) relacjonuje uroczystość nadania Publicznej Szkole Podstawowej w Roszkowicach imienia „św. Jana Pawła II” z udziałem „biskupa” Damiana Bryla. Ceremonia połączona z 80-leciem placówki obejmowała Mszę „świętą”, poświęcenie sztandaru oraz program artystyczny gloryfikujący postać Wojtyły jako „wzór” dla młodzieży.
Teologia zastępcza i kult człowieka
W homilii „bp” Bryl deklarował: „Wasz patron to człowiek, który dobrze i pięknie przeżył swoje życie”. To klasyczny przykład naturalistycznej redukcji świętości do kryteriów czysto humanitarnych, wbrew definicji soboru trydenckiego: „Świętych należy czcić, albowiem królują z Chrystusem” (Sessio XXV). Tymczasem Wojtyła – głosiciel herezji ekumenizmu i kolegialności – odrzucił królewskie panowanie Chrystusa nad narodami, czego domagał się Pius XI w Quas primas: „Państwa mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”.
„Patron tej szkoły ma przypominać o wartościach, które mają kształtować waszą codzienność” – „bp” Bryl
Co konkretnie oznacza ta mglista „formacja wartościami”? W praktyce posoborowej – relatywizację dogmatu Extra Ecclesiam nulla salus, potępioną przez Piusa IX w Quanto conficiamur: „Wiara katolicka jest konieczna do zbawienia”. Szkolny program artystyczny, przedstawiający „życiorys patrona”, z pewnością przemilczał jego bluźniercze modlitwy z szamanami w Asyżu (1986) czy podpisanie deklaracji z Ratyzbony (1999), która zrównywała chrześcijaństwo z islamem.
Masoneria pedagogiczna
Dyrektor Anna Noga tłumaczy wybór patrona: „Jan Paweł II był jednym z kandydatów wśród innych, ale zyskał największą liczbę głosów społeczności szkolnej”. To jawny przejaw demokratyzacji Kościoła, potępionej w Syllabusie Piusa IX (pkt 65-77). „Kościół nie jest demokracją, lecz monarchią ustanowioną przez Chrystusa” (Leon XIII, Satis cognitum). Głosowanie nad patronem przypomina wybór maskotki, nie zaś autentyczny kult świętych oparty na processu canonizationis.
Wspomniany „akt nadania imienia” i „przekazanie sztandaru” to czyste przejawy świeckiej religii obywatelskiej. Jak zauważył Pius XI w Divini Redemptoris: „Gdy szkoła wyklucza Boga, staje się narzędziem zepsucia”. Sztandar z wizerunkiem apostaty zastępuje tu krzyż – znak zbawczej Ofiary.
Milczenie o antychryście
Najjaskrawszą zbrodnią duchową jest przemilczenie herezji Wojtyły potwierdzonych dokumentami neo-kościoła:
- Uznanie „duchowego bogactwa” fałszywych religii (Redemptor hominis 6)
- Negacja konieczności nawrócenia żydów (Przemówienie w rzymskiej synagodze, 1986)
- Propagowanie „braterstwa” z islamem (Crossing the Threshold of Hope, 1994)
Wszystkie te błędy zostały potępione ex cathedra przez Piusa IX w Syllabusie (pkt 15-18) oraz św. Piusa X w Lamentabili (pkt 21-22). Tymczasem „bp” Bryl cytuje wyrwany z kontekstu fragment przemówienia Wojtyły do młodzieży w Bernie (2004), gdzie pod płaszczykiem „głoszenia Ewangelii” przemycono ideę ekumenicznej utopii.
Logika totalnej apostazji
Opisana uroczystość stanowi modelowy przykład strategii posoborowego aparatu:
- Substytucja pojęć: „wartości” zamiast łaski, „patron” zamiast orędownika, „wzór” zamiast świętego
- Kult jednostki: gloryfikacja człowieka kosztem Chrystusa Króla
- Demolowanie autorytetów: zastąpienie doktryny plebiscytem
Jak ostrzegał św. Pius X w Pascendi: „Moderniści starają się wszczepić w dusze nie nasiona prawdziwej pobożności, lecz zarazki śmierci”. Szkoła w Roszkowicach stała się kolejnym ogniwem łańcucha apostazji, gdzie pod pozorem tradycji wpaja się dzieciom kult Antychrysta.
Jedynym ratunkiem jest powrót do Regula fidei sprąd 1958 roku: usunięcie bluźnierczych wizerunków, odrzucenie ekumenicznych patronów i przywrócenie prawowitego kultu Chrystusa Króla – «Instaurare omnia in Christo» (Ef 1,10).
Za artykułem:
06 listopada 2025 | 15:56Roszkowice – szkoła przyjęła imię św. Jana Pawła II (ekai.pl)
Data artykułu: 06.11.2025








