Antypapież Leon XIV przemawia do zgromadzeń zakonnych w Bazylice św. Piotra

Antypapież Leon XIV propaguje rewolucyjny humanitaryzm w miejsce zbawienia dusz

Podziel się tym:

Antypapież Leon XIV propaguje rewolucyjny humanitaryzm w miejsce zbawienia dusz

Portal Catholic News Agency z 7 listopada 2025 roku relacjonuje przemówienie antypapieża Leona XIV do zgromadzeń zakonnych, w którym nawołuje do „pozwalania się przezywać przez cierpiących” i „porzucania bezpieczeństwa” w imię fałszywie pojętej solidarności. Przesłanie to stanowi jawną zdradę nadprzyrodzonej misji Kościoła na rzecz świeckiego aktywizmu.


Naturalizm zastępujący nadprzyrodzoność

Podczas audiencji dla tak zwanych Religieuses de Jésus-Marie oraz Missionary Sisters of St. Charles Borromeo, antypapież stwierdził:

„pozwólcie, by obecność cierpiących was przezywała, bez lęku przed porzuceniem własnego bezpieczeństwa”

To stwierdzenie jest bezpośrednim zaprzeczeniem katolickiej doktryny o roztropności (prudentia), która – jak nauczał św. Tomasz z Akwinu – jest „matką wszystkich cnót” (Summa Theologiae II-II, q. 47).

Papież Pius XI w encyklice Quas Primas jasno określił cel Kościoła: „przywracając panowanie Pana naszego”, podczas gdy Leon XIV redukuje działalność zakonną do pracy socjalnej. Wspomniane zgromadzenia – jedno zajmujące się „młodymi w trudnej sytuacji”, drugie migrantami – zostały przedstawione jako wzór „miłości do ubogich”, choć pomija się ich podstawowy obowiązek prowadzenia dusz do stanu łaski.

Fałszywa duchowość „otwartości”

Leon XIV podkreślał rzekomą konieczność

„pokornego słuchania Boga i odważnej uwagi na potrzeby innych”

, co w rzeczywistości jest przejawem modernizmu potępionego przez św. Piusa X w dekrecie Lamentabili sane exitu. Stwierdzenie, że

„najważniejsze wnioski dojrzewają «na kolanach»”

to czysta sofistyka, gdyż modlitwa w strukturach posoborowych pozbawiona jest obiektywnej więzi z depozytem wiary.

Wspomniani założyciele zgromadzeń – Claudine Thévenet (†1837) i Giovanni Battista Scalabrini (†1905) – działali w czasach, gdy Kościół jeszcze zachowywał integralność doktrynalną. Dziś ich dzieła zostały przejęte przez rewolucję posoborową, co widać w zestawieniu przez antypapieża ich „trudnych początków”: rewolucji francuskiej (która mordowała katolików) i migracji (owocu liberalnego kapitalizmu).

Manipulacja Pismem Świętym

Antypapież zestawił dewizy zgromadzeń: „Jezus sam przybliżył się” (Łk 24,15) oraz „Gdziekolwiek pójdziesz, pójdę” (Rt 1,16), nazywając je „uzupełniającymi się tematami”. To jawne nadużycie egzegezy:

1. Fragment Łukaszowy opisuje objawienie się Zmartwychwstałego, nie zaś ogólną „bliskość” z cierpiącymi
2. Słowa Rut są wyrazem wierności przymierzu, nie programem społecznym

Taka dowolna interpretacja została jednoznacznie potępiona przez św. Piusa X w Lamentabili (propozycja 61) jako „sprzeczna z katolicką zasadą nieomylnego znaczenia Pisma”.

Milczenie o istotnych prawdach wiary

Najbardziej wymowne jest całkowite pominięcie w przemówieniu Leona XIV:
– Konieczności łaski uświęcającej do zbawienia
– Obowiązku głoszenia prawdy niewiernym
– Roli sakramentów w życiu zakonnym

Tymczasem Pius XI w Quas Primas nauczał: „Nie przez co innego szczęśliwe państwo – a przez co innego człowiek, państwo bowiem nie jest czym innym, jak zgodnym zrzeszeniem ludzi”. Posoborowie odwróciło tę hierarchię, stawiając doczesny „postęp” ponad zbawienie dusz.

Rewolucyjne korzenie nowej doktryny

Wspomnienie przez antypapieża rewolucji francuskiej jako kontekstu działalności zgromadzeń nie jest przypadkowe. Jak wykazał Pius IX w Syllabusie błędów (propozycja 63), „wolno odmówić posłuszeństwa legalnym książętom, a nawet zbuntować się przeciw nim” to błąd potępiony. Tymczasem Leon XIV gloryfikuje ducha oporu przeciwko prawowitej władzy – zarówno świeckiej, jak i kościelnej.

Podsumowanie: apostazja w działaniu

Przemówienie antypapieża Leona XIV ujawnia wszystkie cechy modernizmu potępionego przez św. Piusa X:
1. Relatywizacja prawdy – poprzez emocjonalne zaangażowanie zastępujące dogmat
2. Redukcja religii do etyki – pominięcie nadprzyrodzonego celu Kościoła
3. Fałszywa ekumenia – milczenie o konieczności nawracania heretyków i schizmatyków

Jak ostrzegał Apostoł: „Jeśli nawet my albo anioł z nieba głosiłby wam ewangelię odmienną od tej, którą otrzymaliście – niech będzie przeklęty!” (Ga 1,8). Neo-kościół posoborowy, głosząc „nową ewangelię” humanitarnego aktywizmu, wpisuje się w proroctwo o synagodze szatana (Ap 2,9).


Za artykułem:
Pope Leo XIV: We should allow ‘ourselves to be challenged’ by those who suffer
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 07.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.