Uroczysta procesja w Archikatedrze Oliwskiej z udziałem modernistycznych duchownych pod przewodnictwem rzekomego "arcybiskupa" Tadeusza Wojda SAC.

Martyrologium modernistów: Gdańska procesja ku czci apostatów

Podziel się tym:

Martyrologium modernistów: Gdańska procesja ku czci apostatów

Portal eKAI (7 listopada 2025) relacjonuje uroczystości w archikatedrze oliwskiej, gdzie pod przewodnictwem „arcybiskupa” Tadeusza Wojdy SAC odbyła się Msza „za zmarłych biskupów, prezbiterów i diakonów archidiecezji gdańskiej”. Wydarzenie wpisano w kontekst podwójnego „jubileuszu”: Roku „Świętego” i 100-lecia istnienia tejże struktury.


Naturalistyczny spektakl zamiast modlitwy za dusze czyśćcowe

W całej narracji brak fundamentalnego punktu odniesienia: modlitwy o uwolnienie dusz z czyśćca. Zamiast tego mamy do czynienia z hagiografią duchownych posoborowych, przedstawianych jako „ci, którzy na przestrzeni 100 lat […] trudzili się, pracowali, składali w ofierze swoje życie”. To jawna herezja negująca konieczność zadośćuczynienia za grzechy po śmierci, wbrew dogmatowi o czyśćcu potwierdzonemu na Soborze Lyońskim II (1274) i Florenckim (1439).

„Nasza modlitwa jest więc modlitwą jubileuszową, obejmującą nie tylko tych wymienionych, lecz wszystkich, którzy […] ziarno Ewangelii […] mogło wydać jak najobfitszy plon”

To stwierdzenie demaskuje gnostycką mentalność mówcy. Plonem Kościoła są nawrócone dusze, a nie społeczne projekty. Pius XI w Quas Primas przypominał: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi. […] Prawdziwa godność człowieka i doskonałość społeczności ludzkiej mają oparcie wyłącznie w Królestwie Chrystusa”. Tymczasem „abp Wojda” redukuje misję kapłanów do ziemskiego aktywizmu.

Kapłaństwo jako „relacja” zamiast ofiary

Najgroźniejsza herezja przebija się w słowach: „tożsamość kapłańska […] bierze się z relacji – oddania Chrystusowi”. To całkowite zaprzeczenie nauki o character indelebilis (niezatartym znamieniu) sakramentu kapłaństwa. Św. Tomasz z Akwinu w Summa Theologiae (Suppl. q.35 a.1) dowodził, że kapłaństwo jest „participatio sacerdotii Christi” (uczestnictwem w kapłaństwie Chrystusa), a nie płynną „relacją”.

„Kapłan jest człowiekiem «dla»: dla Boga i dla ludzi. Jego czas, siły, zdolności, serce, nie są prywatną własnością, lecz stają się darem”

To typowy przykład posoborowego zawłaszczenia terminologii katolickiej dla celów rewolucyjnych. W rzeczywistości kapłan jest alter Christus (drugim Chrystusem), którego istotą jest składanie Ofiary przebłagalnej za grzechy świata. Pius XII w Mediator Dei podkreślał: „Kapłaństwo Nowego Zakonu jest darem samego Chrystusa, który ustanowił swych kapłanów nie tylko po to, by głosili Jego Ewangelię, ale przede wszystkim by składali Ofiarę Ciała i Krwi Pańskiej”.

Czułość zamiast sprawiedliwości

Szczególnie obrzydliwa jest próba relatywizacji grzechu poprzez odwołanie do „ewangelicznego obrazu Jezusa rozmawiającego z grzesznikami”. To klasyczna taktyka modernistów: przedstawianie Chrystusa jako pobłażliwego aktywisty społecznego, podczas gdy On sam mówił: „Jeśli się nie nawrócicie, wszyscy podobnie zginiecie” (Łk 13,3).

Apel o „nie uzurpowanie sobie prawa do osądzania” jest otwartym buntem przeciw kanonom Soboru Trydenckiego (sesja XIV, rozdz. 5), który nakazuje kapłanom „odróżniać choroby dusz, aby móc stosować odpowiednie lekarstwa”. Rzekoma „czułość” to w rzeczywistości zgodę na grzech śmiertelny, co św. Augustyn nazywał „crudelis misericordia” (okrutnym miłosierdziem).

Fałszywa kontynuacja i kradzież świętości

Największe bluźnierstwo zawiera się w próbie zawłaszczenia postaci św. Wojciecha: „ziarno Ewangelii, zasiane w 997 r. przez św. Wojciecha”. To jawne kłamstwo historyczne i teologiczne. Św. Wojciech był biskupem katolickim wiernym Rzymowi, podczas gdy struktura nazywająca się „archidiecezją gdańską” jest częścią sekty posoborowej odrzucającej tę samą wiarę.

Prawdziwa sukcesja apostolska została zerwana wraz z wprowadzeniem nowych święceń i Mszy. Pius XII w Sacramentum Ordinis stanowczo określił, że „materią święceń jest wyłącznie nałożenie rąk”, podczas gdy posoborowy ryt „święceń” z 1968 r. jest nieważny z powodu zmiany formy i intencji.

Milczenie o Ofierze

Najwymowniejsze jest to, czego w relacji brakuje: jakiejkolwiek wzmianki o Mszy Świętej Wszechczasów. Wszystko wskazuje na to, że celebrowano heretycką „Mszę Pawła VI”, która – jak uczy św. Pius V w Quo Primum„nigdy nie może być odprawiana, a jej celebracja jest zakazana pod karą ekskomuniki”. Brak także ostrzeżenia, że przyjmowanie „Komunii” w strukturach posoborowych, gdzie Msza została zredukowana do stołu zgromadzenia, a rubryki naruszają teologię ofiary przebłagalnej, jest jeżeli nie li 'tylko’ świętokradztwem, to bałwochwalstwem.


Za artykułem:
07 listopada 2025 | 17:53W Archikatedrze Oliwskiej modlono się za zmarłych księży archidiecezji gdańskiej
  (ekai.pl)
Data artykułu: 07.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.