Portal eKAI (9 listopada 2025) relacjonuje wystąpienie „Leona XIV” (Roberta Prevosta), w którym nawołuje do „zawieszenia broni i negocjacji” w strefach konfliktów, pomijając całkowicie katolicką naukę o sprawiedliwej wojnie i obowiązku obrony porządku opartego na prawie Bożym. Komentowany tekst zawiera typowo modernistyczną redukcję misji Kościoła do działalności humanitarnej, ekologicznego aktywizmu i międzyreligijnego bratania się, co stanowi jawną apostazję od niezmiennej doktryny katolickiej.
Naturalistyczna herezja pacyfizmu
„Jeśli naprawdę chcemy uczcić ich pamięć, należy doprowadzić do zawieszenia broni i dołożyć wszelkich starań, aby podjąć negocjacje”
To zdanie demaskuje heretycką wizję pokoju oderwaną od nadprzyrodzonego porządku. Jak nauczał Pius XI w encyklice Quas primas: „Państwa i narody winny pamiętać, że są poddane panowaniu Chrystusa. W Jego bowiem ręku jest najwyższa władza i majestat, a Jemu dano wszelką władzę tak na niebie, jak i na ziemi”. Tymczasem uzurpator watykański przemilcza fundamentalną prawdę, że prawdziwy pokój możliwy jest jedynie pod berłem Chrystusa Króla, a nie poprzez dyplomatyczne układy z pominięciem prawa Bożego.
Bałwochwalczy kult „matki ziemi”
Wspomniane odwołanie do „siostry, matki ziemi” ze sztucznie przypisywanego św. Franciszkowi tekstu (w rzeczywistości będącego modernistyczną interpolacją) stanowi jawny przejaw neopogańskiego synkretyzmu. Kongregacja Świętego Oficjum w dekrecie Lamentabili sane exitu (1907) potępiła zdanie: „Prawda zmienia się wraz z człowiekiem, ponieważ rozwija się wraz z nim, w nim i przez niego” (punkt 58). Tymczasem neo-kościół posoborowy wprowadza bałwochwalczy kult stworzenia, co Pius XI w Quas primas nazwał „odstępstwem od Chrystusa i Jego najświętszego prawa”.
Demontaż katolickiej koncepcji państwa
Milczenie o obowiązku władców do publicznego wyznawania wiary katolickiej stanowi zdradę nauki Leona XIII zawartej w Immortale Dei: „Państwo, ponieważ winno być Bożym, nie może bez największej zbrodni postępować tak, jakby Boga nie było, albo przyjmować jakąś obojętną postawę wobec różnych religii”. Apel o „negocjacje” w oderwaniu od zasad sprawiedliwości objawionej to przyzwolenie na tryumf zła, co potępiało Święte Oficjum w Syllabusie błędów (1864), odrzucając tezę, że „Kościół powinien być oddzielony od państwa, a państwo od Kościoła” (punkt 55).
Manipulacja pojęciem modlitwy
Rzekome „modlitwy” za ofiary tajfunu i zmarłych w konfliktach są czczym teatrem, skoro – jak uczy św. Tomasz z Akwinu (Summa Theologiae II-II, q. 83) – modlitwa ma sens jedynie w kontekście prawdziwej wiary i łaski uświęcającej. Tymczasem neo-kościół posoborowy, pozbawiony ważnych sakramentów, nie może skutecznie wstawiać się u Boga, co potwierdza dekret Lamentabili (punkt 24): „Kościół nie może skutecznie przyczyniać się do pomnożenia szczęścia swej ojczyzny”.
Teologiczny bankructwo „Dnia Dziękczynienia”
Promowanie „zrównoważonego rolnictwa” i walki z „marnotrawstwem” w miejsce kultu Boga w Trójcy Jedynego stanowi materialistyczną perwersję katolickiego pojęcia dziękczynienia. Jak przypomina Pius XII w Mediator Dei, prawdziwy kult wymaga ofiary przebłagalnej, możliwej wyłącznie w rycie trydenckim. Tymczasem „Leon XIV” kontynuuje bergogliańską tradycję zastępowania teologii ekologicznym aktywizmem, co Benedykt XV w Ad beatissimi Apostolorum nazwał „zgubną manią nowości”.
Fałszywa ekumenia w pozdrowieniach
Wymienienie w jednym szeregu „młodych jezuitów z Polski” (zakonu zinfiltrowanego przez modernizm) oraz grup z USA, Hiszpanii i Anglii (krajów apostazji) pokazuje religijną indyferentyzm potępiony w Syllabusie (punkty 15-18). Brak jakiegokolwiek wezwania do nawrócenia heretyków i schizmatyków stanowi zdradę nakazu Chrystusa: „Idąc na cały świat, głoście Ewangelię wszelkiemu stworzeniu” (Mk 16,15).
Duchowa pustka „Banku Żywności”
Wsparcie dla akcji „pomocy humanitarnej” bez warunku głoszenia prawdy objawionej to klasyczny przykład naturalistycznej herezji, którą Pius X w Pascendi określił jako „redukcję religii do sentymentalizmu pozbawionego dogmatów”. Prawdziwa miłosierdzie chrześcijańskie – jak uczy św. Wincenty à Paulo – zawsze łączy wsparcie materialne z głoszeniem Ewangelii i udzielaniem sakramentów.
Totalne milczenie o grzechu i nawróceniu
Najcięższym zarzutem wobec całego przemówienia jest całkowite pominięcie:
– Potrzeby pokuty za grzechy będące źródłem wojen
– Obowiązku nawrócenia się do jedynego Zbawiciela – Jezusa Chrystusa
– Roli Najświętszej Ofiary w przebłaganiu Bożej sprawiedliwości
– Wiecznych konsekwencji odrzucenia łaski
Jak ostrzegał św. Pius V w bulli Quo primum tempore: „Ktokolwiek odważy się podjąć próbę zmiany tego naszego dekretu […] niech wie, że ściągnie na siebie gniew Wszechmogącego Boga”.
Tekst stanowi kolejny dowód, że struktura okupująca Watykan stała się synagogą szatana (Ap 2,9), głoszącą herezje potępione przez nieomylne Magisterium. Jedyną odpowiedzią wiernych musi być nieustanna modlitwa o przywrócenie prawowitego Papieża i odnowienie Ofiary ołtarza według niezmiennego rytu rzymskiego.
Za artykułem:
Papież apeluje o rozejm i negocjacje w strefach konfliktów (ekai.pl)
Data artykułu: 09.11.2025








