Portal LifeSiteNews (10 listopada 2025) informuje, że liberalny rząd Marka Carneya odmawia ujawnienia kwot z budżetu pomocy zagranicznej przeznaczonych na projekty promujące „tożsamość płciową” oraz „dekolonizację”. Global Affairs Canada uzasadnia to rzekomymi „obawami o bezpieczeństwo” organizacji LGBT, które mogłyby zostać „zmuszone do zamknięcia” lub nawet „aresztowane” wskutek „prześladowań ze strony lokalnej ludności lub rządów”. W budżecie federalnym na 2025 rok przewidziano 54,6 miliona dolarów kanadyjskich na grupy LGBT, co stanowi jawną preferencję dla rewolucyjnych ideologii ponad podstawowymi potrzebami obywateli zmagających się z inflacją.
Finansować grzech, milczeć o kosztach: strategia neo-liberalnego państwa
„Organizacja lub osoby fizyczne mogą być narażone na niebezpieczeństwo, jeśli stanie się wiadome, że otrzymują fundusze od rządu zagranicznego”
– tłumaczy Global Affairs Canada w odpowiedzi na parlamentarne zapytanie posła konserwatystów. To kuriozalne uzasadnienie demaskuje hipokryzję struktur władzy oddanych inżynierii społecznej: podczas gdy obywatele Kanady cierpią z powodu inflacji wywołanej drukowaniem pieniędzy przez bank centralny, rząd kieruje publiczne środki na globalną destrukcję porządku naturalnego. Jak zauważa Pius XI w Quas primas: „Władza naszej Stolicy postanowiła, że biskup, duchowny lub chrześcijanin z prostego wyznania, który został złożony z urzędu lub ekskomunikowany przez Nestoriusza lub jego zwolenników, po tym jak ten ostatni zaczął głosić herezję, nie będzie uważany za złożonego z urzędu ani ekskomunikowanego. Albowiem ten, kto odstąpił od wiary z takim głosowaniem, nie może nikogo złożyć z urzędu ani usunąć” (List do duchowieństwa Konstantynopola). Analogicznie, państwo promujące „prawa osób LGBTQI+” traci moralną legitymację do żądania posłuszeństwa od obywateli broniących prawa naturalnego.
Relatywizm jako broń przeciw cywilizacji chrześcijańskiej
Strategia rządu Carneya wpisuje się w szerszy projekt „dekolonizacji” rozumianej jako eksterminacja chrześcijańskich fundamentów Zachodu. Ukrywanie kosztów finansowania ideologii płciowej pod pozorem troski o „bezpieczeństwo” jest klasycznym chwytem rewolucyjnym, potępionym już w Syllabusie Piusa IX: „Każdy człowiek jest wolny, by wyznawać i przyjmować tę religię, którą uzna za prawdziwą pod kierunkiem światła rozumu” (punkt 15). Gdy państwo zastępuje obiektywne prawo Boże subiektywnymi „prawami człowieka”, staje się narzędziem „masońskiej operacji” wymierzonej w porządek nadprzyrodzony – jak wskazuje analiza fałszywych objawień fatimskich.
Sekularystyczna mentalność rządu kanadyjskiego objawia się również w przyznaniu 54,6 miliona dolarów na projekty LGBT, podczas gdy rodziny „muszą zaakceptować niższy standard życia” – jak przyznał szef banku centralnego Tiff Macklem. To materialistyczne „jarzmo niesłodkie i brzemię nielekkie” (por. Mt 11:30) kontrastuje z nauczaniem Leona XIII: „Kościół Boży, udzielając bez ustanku pokarmu duchowego ludziom, rodzi i wychowuje coraz to nowe zastępy świętych mężów i niewiast, a Chrystus tych, którzy Mu byli w Królestwie ziemskim wiernymi i posłusznymi poddanymi, nie przestaje powoływać do szczęścia w Królestwie niebieskim” (Quas primas).
„Bezpieczeństwo” jako pretekst dla cenzury
Argument o „wrażliwości tematów takich jak prawa osób dwuduchowych, lesbijek, gejów, osób biseksualnych, transpłciowych, queer, interseksualnych i dodatkowych osób o różnorodnej płciowej i seksualnej” służy ukryciu prawdziwego celu: budowy międzynarodowej sieci nacisku ideologicznego. Jak ostrzegał Pius X w Lamentabili sane exitu: „Prawda zmienia się wraz z człowiekiem, ponieważ rozwija się wraz z nim, w nim i przez niego” (punkt 58) – oto credo modernistów wykorzystujących aparat państwowy do walki z Kościołem.
Kanadyjscy podatnicy, zmuszeni finansować tę antychrześcijańską krucjatę, stają się mimowolnymi współuczestnikami grzechu przeciwko VI i IX przykazaniu. Jak przypomina Syllabus: „Kościół nie może skutecznie bronić etyki ewangelicznej, ponieważ niezmiennie trwa przy swych poglądach” (punkt 63) – potępienie, które w pełni stosuje się do obecnej sytuacji, gdzie państwo występuje jako główny promotor niemoralności.
Za artykułem:
Liberals unwilling to provide amount of foreign aid funding in Canada’s budget for LGBT projects (lifesitenews.com)
Data artykułu: 11.11.2025








