Portal Vatican News informuje o przemówieniu „papieża” Leona XIV do zgromadzonych augustianek. „Ojciec Święty”, przedstawiony jako „augustianin”, miał głosić, że „pełna radość wypływa ze zjednoczenia z Panem”, zalecając siostrom modlitwę i wzajemną miłość. Wspomniano o „kontemplacyjnej misji” klasztorów we współczesnym świecie oraz zachętę do współpracy w ramach Federacji Klasztorów Augustiańskich we Włoszech.
Teologiczny szwindel pod płaszczem duchowości
„To właśnie jest szczęściem: radowanie się w dążeniu ku Tobie, radowanie się Tobą, radowanie się ze względu na Ciebie. To jest prawdziwym szczęściem i nie ma innego szczęścia” („Wyznania”, X, 22)
Cytując św. Augustyna, bergoglio dokonuje skandalicznej manipulacji. Święty Biskup z Hippony w całym swym dziele De Civitate Dei („O Państwie Bożym”) jednoznacznie naucza, że żadna radość nie jest możliwa poza społecznością wybranych zjednoczonych w Ciele Mistycznym Chrystusa (XXII, 30). Tymczasem moderniści celowo pomijają kluczowy kontekst: extra Ecclesiam nulla salus – poza Kościołem nie ma zbawienia. Kłamliwe „duchowe piękno” prezentowane przez uzurpatora to jedynie religijny transhumanizm, gdzie Bóg staje się narzędziem samospełnienia.
Milczenie o Ofierze – zdrada charyzmatu
„Liturgia, wspólna i osobista modlitwa, adoracja” – wymieniając te praktyki, bergoglio z premedytacją unika konkretów. Gdzie Sacrificium Missae? Gdzie adoracja prawdziwego Ciała Pańskiego pod postaciami konsekrowanymi według kanonu rzymskiego? Klasztory bez codziennej Ofiary Mszy Świętej to nie ośrodki kontemplacji, lecz gabinetysocjotechnicznej indoktrynacji. Św. Augustyn w Enarrationes in Psalmos (25, II) ostrzegał: „Kto nie składa Ofiary, ten nie ma udziału w odkupieniu”.
„Wasze świadectwo jest wymowniejsze niż tysiące słów”
To zdanie demaskuje całą mistyfikację. W posoborowej sekcie „świadectwo” zastąpiło dogmat, emocje – doktrynę, a subiektywne doświadczenia – obiektywną prawdę. Tymczasem Sobór Trydencki w sesji XXII (17.09.1562) definitywnie stwierdza: „Jeśliby ktoś twierdził, że Msza Święta jest jedynie świadectwem wspólnoty lub nauką moralną – niech będzie wyklęty” (kanon 9).
Fałszywy ekumenizm w habicie mniszym
Wspomnienie o Federacji Klasztorów Augustiańskich jako „zalecanej przez papieży formie współpracy” to jawna herezja przeciwko kanonom Soboru Laterańskiego IV (1215), który w konstytucji 12 stanowczo zabraniał tworzenia ponadklasztornych struktur, aby zachować czystość reguły. Propagowanie „wzajemnej pomocy” między wspólnotami to nic innego jak wprowadzanie protestanckiego modelu „wspólnoty wspólnot”, sprzecznego z augustiańskim ideałem vita communis.
Psychologia zamiast teologii
Bergoliański żargon pełen jest naturalistycznych frazesów: „pokój i pociecha”, „entuzjazm”, „codzienna miłość wolna od niewoli pozorów”. To czysta terapia Gestalt ubrana w pseudoreligijne szaty. Tymczasem św. Augustyn w De Sancta Virginitate (54) przypomina: „Nie miłość czyni dziewicę świętą, lecz świętość czyni miłość prawdziwą”. W sekcie posoborowej dokonano odwrócenia porządku nadprzyrodzonego – uczucia stały się źródłem, a nie owocem łaski.
Kontemplacja bez Krzyża – czyli kult człowieka
Cała przemowa bergoglia to perfidne pominięcie sine qua non życia konsekrowanego: pokuty i wynagrodzenia za grzechy. Nie ma śladu o umartwieniach, postach, biczowaniach – praktykach stanowiących rdzeń reguły augustiańskiej. W ich miejsce proponuje się „medytację Słowa Bożego” oderwaną od Krzyża, co doskonale wpisuje się w projekt religii uniwersalnej głoszonej przez masonerię. Pius XI w encyklice Miserentissimus Redemptor (08.05.1928) potępia takie podejście: „Zapomnienie o zadośćuczynieniu prowadzi do zaprzeczenia Odkupienia” (nr 12).
Artykuł Vatican News to klasyczny przykład teologicznego sabotażu. Pod płaszczykiem „duchowego przewodnictwa” przemyca się rewolucyjną agendę: zastąpienie Adoracji dialogiem, Ofiary – świadectwem, a pokuty – terapią. Augustianki wezwane są nie do walki ze światem, lecz do jego psycho-duchowego wspierania. Jakże daleko od słów św. Augustyna z Sermones (346, 1): „Klasztor to oblężona twierdza w królestwie ciemności, nie zaś salon towarzyski”.
Za artykułem:
Papież do augustianek: pełna radość tylko z Bogiem (vaticannews.va)
Data artykułu: 13.11.2025








