Wnętrze kościoła z rzeźbą św. Piusa X na pierwszym planie i portretem Enrique Shawa na tle nowoczesnej sali konferencyjnej

Leon XIV gloryfikuje Enrique Shawa: synkretyzm w służbie antykatolickiej rewolucji

Podziel się tym:

Portal Opoka informuje o orędziu „papieża” Leona XIV do uczestników 31. Konferencji Przemysłowej Argentyny, w którym stawia on jako wzór przedsiębiorcy argentyńskiego przemysłowca Enrique Ernesto Shawa. Komentowany artykuł przedstawia Shawa jako „Sługę Bożego” i „kandydata na ołtarze”, który rzekomo harmonijnie łączył praktyki biznesowe z katolicką nauką społeczną. Jako źródła podaje się agencje związane z posoborową strukturą (ACI Prensa, CNA, Vatican Media, EWTN).


Naturalistyczne zawłaszczenie katolickiej nauki społecznej

„Sukces przedsiębiorstwa nie może więc być mierzony wyłącznie w kategoriach finansowych, ale także według jego zdolności do zapewnienia rozwoju ludzkiego, spójności społecznej i troski o stworzenie”

To zdanie „Leona XIV” demaskuje zasadniczy błąd modernistycznej koncepcji: redukcję nadprzyrodzonego celu przedsiębiorstwa do naturalistycznych kryteriów „rozwoju ludzkiego” i „troski o stworzenie”. Pius XI w Quas primas nauczał: „Państwo, jako będące pochodzeniem i źródłem wszelkich praw, jest obdarzone pewnym prawem nieograniczonym żadnymi granicami” (Allocution „Maxima quidem”, 9 czerwca 1862, potępione w Syllabusie błędów, pkt 39). Prawdziwa katolicka nauka społeczna zawsze podkreślała prymat oddawania czci Bogu nad jakimikolwiek doczesnymi „dobrami wspólnymi”.

Fałszywa koncepcja świętości

„Świętość nie ogranicza się do życia zakonnego czy kapłańskiego” – głosi komentowany artykuł. To klasyczny przykład protestantyzującej doktryny równości wszystkich stanów wobec świętości, potępionej przez Piusa X w Lamentabili sane exitu (pkt 22: „Dogmaty, które Kościół podaje jako objawione, nie są prawdami pochodzenia Boskiego, ale są pewną interpretacją faktów religijnych”). Św. Robert Bellarmin w De controversiis jednoznacznie stwierdza, że doskonałość chrześcijańska jest nierozerwalnie związana ze stanem duchownym lub zakonnym (KS III, rozdz. 7).

Kult człowieka zamiast chwały Bożej

W całym artykule zabrakło jakichkolwiek odniesień do:

  • stanu łaski u Shawa (czy żył w przyjaźni z Bogiem, czy regularnie przystępował do sakramentów)
  • jego stosunku do modernistycznych herezji szerzących się w Argentynie jego czasów
  • praktyk pokutnych i umartwień
  • prawdziwego nabożeństwa do Najświętszego Serca Pana Jezusa i Niepokalanej Marji

Zamiast tego mamy laicką hagiografię skupioną na działalności społecznej i „programach socjalnych”. To jawna realizacja potępionego w Syllabusie błędu: „Działalność Kościoła jest wroga prawdziwemu postępowi” (pkt 40).

Pseudoreligijny synkretyzm

Wspomniany w tekście „Chrześcijańskie Stowarzyszenie Liderów Biznesu” to typowa masońska struktura, gdzie:

  1. Katolicka doktryna jest sprowadzona do etyki biznesu
  2. Brak wymogu wyznawania integralnej wiary katolickiej
  3. Duch ekumenizmu zastępuje zasadę Extra Ecclesiam nulla salus

Kard. Alfredo Ottaviani w Instruction on the Ecumenical Movement (1949) wyraźnie zakazywał katolikom udziału w tego typu organizacjach, które „prowadzą do indyferentyzmu religijnego”.

Nowa religia humanitaryzmu

Gdy portal Opoka pisze, że Shaw „promował sprawiedliwe płace, tworzenie programów edukacyjnych i wspieranie rodzin robotników”, należy zapytać:

Czy te działania służyły pozyskaniu dusz dla Chrystusa Króla, czy były celem samym w sobie?

Leon XIII w Rerum novarum (której komentowany artykuł nadużywa) stwierdzał: „Zadaniem Kościoła nie jest prowadzić ludzi do przemijającego i znikomego szczęścia, lecz do szczęścia wiecznego” (RN 37). Tymczasem w całym tekście brak nawet wzmianki o zbawieniu duszy, grzechu pierworodnym czy konieczności pokuty.

Proces beatyfikacyjny jako narzędzie rewolucji

Fakt, że „w 2021 roku papież Franciszek ogłosił go czcigodnym sługą Bożym” jest najlepszym dowodem na nieważność całej procedury. Jak podkreśla dokument Obrona sedewakantyzmu: „Kanon 188.4 Kodeksu Prawa Kanonicznego (1917) stanowi: «Każdy urząd staje się wakujący na mocy samego faktu i bez żadnej deklaracji na skutek rezygnacji dorozumianej, uznanej przez samo prawo, jeśli duchowny:…4. Publicznie odstępuje od wiary katolickiej»”. „Papieże” od Jana XXIII publicznie odstąpili od wiary, nie mają więc władzy beatyfikować kogokolwiek.

Teologiczne sprzeczności

Artykuł podkreśla, że Shaw „wierność Ewangelii budziła sprzeciw świata”, ale jednocześnie przyznaje, że „jego proces beatyfikacyjny w Watykanie jest obecnie na zaawansowanym etapie”. To jawne kłamstwo – prawdziwa wierność Ewangelii zawsze budziła sprzeciw modernistycznej hierarchii, czego dowodem są losy abp. Marcela Lefebvre’a czy bp. Antonia de Castro Mayera. Ci, których dziś „beatyfikuje” neo-kościół, to właśnie ci, którzy kolaborowali ze światem.

Niech prawdziwi katolicy strzegą się tych wilków w owczej skórze, którzy pod płaszczykiem „świętości w świecie” propagują kult człowieka i materialistyczną utopię. Jak ostrzegał Pius XI w Quas primas: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw i gdy już nie od Boga, lecz od ludzi wywodzono początek władzy, stało się iż zburzone zostały fundamenty”.


Za artykułem:
Papież o Enrique Shaw: tak właśnie wygląda świętość przedsiębiorcy
  (opoka.org.pl)
Data artykułu: 14.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: opoka.org.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.