Portal eKAI (14 listopada 2025) relacjonuje decyzję Mahmuda Abbasa o „renowacji” Groty Narodzenia w Betlejem, przedstawiając ją jako „znak nadziei” przy współudziale „papieża” Leona XIV. Ta pozornie niewinna inicjatywa konserwatorska stanowi w rzeczywistości synkretyczny projekt polityczny, głęboko sprzeczny z katolicką eklezjologią i zasadą Regnum Christi (Królestwa Chrystusowego).
Fałszywy ekumenizm w służbie rewolucji
„Rzemieślnicy, konserwatorzy i artyści – chrześcijanie i muzułmanie – będą pracować razem, nawiązując do wielowiekowej tradycji wspólnej troski o święte miejsca”
To jawne łamanie kanonu 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., który zakazuje wszelkiej wspólnoty w rzeczach świętych z heretykami i schizmatykami. Pius XI w Quas Primas podkreślał: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi (…) tak, iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”. „Wspólna troska” z wyznawcami islamu – religii jawnie zaprzeczającej Bóstwu Chrystusa – to zdrada podstawowego dogmatu wiary.
Polityczna instrumentalizacja sacrum
Prezydent Autonomii Palestyńskiej wykorzystuje pseudo-kościelne struktury do legitymizacji swoich roszczeń terytorialnych. Jak zauważył Pius IX w Syllabus Errorum (pkt 55): „Kościół powinien być oddzielony od państwa, a państwo od Kościoła” – to potępiona teza liberalizmu. Tymczasem Abbas otwarcie przyznaje: „udział w chrześcijańskich obchodach jest dla niego znakiem współistnienia religii”, co stanowi realizację potępionej w Syllabus Errorum (pkt 77) koncepcji równouprawnienia fałszywych kultów.
Zdrada misji Kościoła
Artykuł pomija fundamentalną prawdę: prawdziwym celem pielgrzymek jest zadośćuczynienie za grzechy i uświęcenie dusz, nie zaś „przyniesienie pracy rodzinom żyjącym z pielgrzymek”. Redukcja świętego miejsca do atrakcji turystycznej odzwierciedla materialistyczną logikę Novus Ordo, gdzie sacrum służy ekonomii. Św. Pius X w Lamentabili sane potępił podobne redukcje jako „przemilczenie spraw nadprzyrodzonych – najcięższe oskarżenie” (pkt 61-63).
Nielegalny status „zabytku”
Bazylika Narodzenia od XIV w. znajduje się pod kontrolą prawosławnych schizmatyków i ormiańskich monofizytów. Jakakolwiek współpraca z nimi narusza zasadę communicatio in sacris. Co więcej, sama „renowacja” prowadzona pod egidą islamskiego władcy stanowi profanację miejsca świętego. Pius XI w Quas Primas nauczał: „Królestwo Chrystusa (…) przeciwstawia się jedynie królestwu szatana i mocom ciemności” – nie zaś współpracuje z wyznawcami fałszywych religii.
Antypapieska legitymizacja
Wzmianka o spotkaniu Abbasa z „papieżem” Leonem XIV służy podwójnemu celowi:
- Uwiarygodnieniu uzurpatora na tronie Piotrowym poprzez kontakt z głową państwa
- Nadaniu palestyńskim roszczeniom pozorów aprobaty „autorytetu kościelnego”
Tymczasem według bulli Cum ex Apostolatus Officio Pawła IV, heretyk „traci wszelką władzę (…) nawet jeśli byli niekwestionowani i za jednomyślną zgodą wszystkich Kardynałów”. Bergoglio i jego następcy, jako jawni heretycy, nigdy nie posiadali jurysdykcji.
Prawdziwe Betlejem: miejsce Królewskiej Godności
Katolicka odpowiedź na tę synkretyczną farsę brzmi: jedynie publiczne uznanie królewskiej władzy Chrystusa może przynieść pokój Ziemi Świętej. Jak głosił Pius XI: „Pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym”. Prawdziwa odnowa Groty Narodzenia wymagałaby:
- Wyrzucenia schizmatyków i heretyków z bazyliki
- Przywórców Palestyny i Izraela
- Publicznego poświęcenia tych terenów Najświętszemu Sercu Jezusa
Dopóki „odbudowa” służy celom politycznym i ekumenicznym, stanowi jedynie kolejny akt teatru antychrysta.
Za artykułem:
14 listopada 2025 | 11:28Plan renowacji Groty Narodzenia w Betlejem (ekai.pl)
Data artykułu: 14.11.2025








