Sedevacantistki biskup w tradycyjnym stroju liturgicalnym rozdaje jałmużnę ubogim w kościele

Humanitaryzm zamiast nadprzyrodzonej miłosierdzia: pseudo-katolicka celebracja w Kaliszu

Podziel się tym:

Portal eKAI (16 listopada 2025) relacjonuje obchody IX Światowego Dnia Ubogich w diecezji kaliskiej pod przewodnictwem „biskupa” Damiana Bryla. W ośrodku Caritas w Słupi pod Kępnem odprawiono „Mszę św.”, po której „duchowny” dzielił posiłek z mieszkańcami ośrodków dla bezdomnych. W homilii padły wezwania do „wrażliwości”, „walki z obojętnością” i „wzajemnego szacunku”, całkowicie pomijając nadprzyrodzony wymiar miłosierdzia katolickiego.

Naturalistyczna redukcja miłosierdzia

„Biskup” Bryl zadekretował: „Ta niedziela jest po to w Kościele, żebyśmy nie zapomnieli o sobie, żebyśmy umieli zauważyć drugiego człowieka, także tego, który jest ubogi, który jest bezdomny”. Taka antropocentryczna definicja diametralnie sprzeniewierza się nauczaniu Piusa XI, który w Quas primas przypominał: „Państwa nie mogą szczęśliwie istnieć, jeżeli w swych prawodawstwach i rządach nie uznają panowania naszego Zbawiciela”. Tutaj zaś królestwo Chrystusa zastąpiono humanitarną troską o doczesność.

Teologiczna zapaść posoborowego „duchowieństwa”

Kaznodzieja ostrzegał przed „wkradającą się obojętnością”, lecz sam wykazał duchową ślepotę, nie wspominając o:

  • Grzechu jako źródle nędzy materialnej (Psalm 106, 41: „Wydał ich w ręce pogan, i zawładnęli nimi nieprzyjaciele ich”)
  • Obowiązku nawrócenia dla otrzymania łaski (Dz 3,19: „Pokutujcież tedy a nawróćcie się, aby były zgładzone grzechy wasze”)
  • Nadprzyrodzonym celu uczynków miłosierdzia – zbawieniu dusz (Mt 5,16: „Tak niech świeci światłość wasza przed ludźmi, aby widzieli uczynki wasze dobre i chwalili Ojca waszego, który jest w niebiesiech”)

Zamiast tego zadekretowano świecką „kulturę wrażliwości” opartą na wzajemnym szacunku, co jest jawną kapitulacją przed duchem świata. Jak trafnie diagnozował św. Pius X w Lamentabili sane: „Prawda zmienia się wraz z człowiekiem, ponieważ rozwija się wraz z nim” – co doskonale widać w tym relatywistycznym przekazie.

Caritas jako narzędzie dechrystianizacji

Wspomniane ośrodki „pomocy” funkcjonują jako laboratoria nowej religii:

„Po Mszy św. wszystkich zaproszono na koncert w wykonaniu uczniów ze Szkoły Podstawowej im. kard. Stefana Wyszyńskiego w Opatowie. Spotkanie zakończył wspólny obiad”.

Gdzie tu:

  • Adoracja Najświętszego Sakramentu?
  • Warunek przystąpienia do uczynków miłosierdzia – stan łaski uświęcającej?
  • Nawrócenie jako cel ostateczny?

To czysta imitacja katolickiej caritas – jak ostrzegał św. Augustyn: „Jeśli rozdajesz chleb głodnemu, by zaspokoić jego głód, a nie by pozyskać go dla Chrystusa – nie spełniasz uczynku miłosierdzia” (Sermo 61A).

Jubileuszowa parodia nadziei

Szczytem teologicznego absurdu jest odwołanie do „Roku Jubileuszowego pod znakiem nadziei”: „Źródłem nadziei jest Bóg, który zawsze jest blisko człowieka. Jezus nie mówi, że nie będzie trudnych doświadczeń, ale obiecuje, że nas nie zostawi”. To klasyczny przykład modernistycznego oszustwa:

  • Nadzieję ograniczono do doczesnego wsparcia, podczas gdy „Nadzieja nasza jest w żywym Bogu” (1 Tm 4,10 Wlg)
  • Pominięto konieczność łaski uświęcającej do osiągnięcia nieba (Sobór Trydencki, sesja VI, kan. 22)
  • Przemilczano obowiązek czynnej współpracy z łaską dla uniknięcia potępienia (Flp 2,12: „Z bojaźnią i drżeniem zbawienie swoje sprawujcie”)

Schizma w schizmie: lefebryzm w służbie apostazji

Obecność kleryków z roku propedeutycznego to kolejny dowód głębi kryzysu. Ci młodzi mężczyźni:

  • Uczestniczą w niegodnej „mszy” nowego rytu (co samo w sobie jest świętokradztwem)
  • Są formowani w duchu soborowej herezji kolegialności
  • Biorą udział w akcji mającej pozory katolickości, podczas gdy „każda wspólnota, która odłącza się od prawdziwego Kościoła, nie może być nazwana Kościołem Chrystusowym” (Św. Cyprian, De unitate Ecclesiae)

Całe wydarzenie stanowi żywą ilustrację słów Piusa IX z Syllabusa errorum: „Nauka katolicka jest wroga dobru i szczęśliwości społeczeństwa” (pkt 40). To właśnie owo „społeczeństwo” bez Chrystusa Króla celebruje dziś sekta posoborowa.


Za artykułem:
16 listopada 2025 | 23:24Musimy odświeżyć w sobie wrażliwość. Dzień Ubogich w diecezji kaliskiej
  (ekai.pl)
Data artykułu: 16.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.