Pielgrzymka katolicka przed budynkiem rządowym w Filadelfii z napisem 'aborcja jest prawem człowieka'.

Filadelfia: apostazja wobec prawa Bożego w imię kultu śmierci

Podziel się tym:

Filadelfia: apostazja wobec prawa Bożego w imię kultu śmierci

Portal LifeSiteNews (18 listopada 2025) informuje o przyjęciu przez radę miejską Filadelfii rezolucji uznającej mordowanie nienarodzonych za „prawo człowieka”. Inicjatorką bluźnierczego dokumentu jest radna Kendra Brooks, otwarcie domagająca się zwiększenia finansowania dla lokalnych placówek Planned Parenthood. W obliczu cięć federalnych dotacji za prezydentury Donalda Trumpa, aborcjoniści sięgają po miejskie fundusze, równocześnie atakując ośrodki pomocy kryzysowej – jedyne instytucje niosące prawdziwą pomoc matkom w potrzebie.

„W naszym ostatnim budżecie nie przeznaczono żadnych środków na [tzw.] opiekę reprodukcyjną” – skarżyła się Brooks, żądając przesunięcia funduszy na rzecz przemysłu aborcyjnego.

„Prawo człowieka” jako narzędzie demonicznego przewrotu pojęć

Rezolucja filadelfijskiej rady miejskiej stanowi jawną realizację programu rewolucji francuskiej, gdzie pod płaszczykiem „praw człowieka” depcze się prawa Boskie. Już Pius VI w brewe Quod aliquantum (1791) potępiał „prawa człowieka” jako narzędzie religijnego i moralnego barbarzyństwa: „Czyż może być większe szaleństwo niż ustanawiać równość i wolność nieograniczoną dla wszystkich, niszcząc jednocześnie religię, uznając ją za bezwartościową?”. Współcześni jakobini idą o krok dalej – podnoszą mord na niewinnych do rangi „prawa podstawowego”.

Bezprawie podszyte religijną nienawiścią

Atak na ośrodki pro-life ujawnia metafizyczną nienawiść środowisk aborcyjnych wobec dzieła miłosierdzia. Podczas gdy kliniki śmierci oferują jedynie „rozwiązanie” poprzez zabójstwo, katolickie ośrodki kryzysowe niosą kompleksową pomoc:

  • Bezpłatne badania prenatalne i ultrasonograficzne
  • Rzeczowe wsparcie materialne (ubranka, wózki, mieszkania)
  • Doradztwo oparte na prawie naturalnym i chrześcijańskiej nauce o godności życia

Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 r. (kan. 2350 §1) stanowił: „Współpracujący przy spędzeniu płodu, jeśli skutek nastąpił, podlegają ekskomunice zastrzeżonej Stolicy Apostolskiej”. Filadelfijscy rajcy, alokując środki na zabójstwa, świadomie angażują się w grzech wołający o pomstę do nieba.

Polityka Trumpa – półśrodki wobec absolutnego zła

Restrykcje budżetowe wprowadzone przez administrację Trumpa, choć pozornie ograniczające finansowanie aborcji, pozostają kompromisem z cywilizacją śmierci. Jak przypominał Pius XI w Casti connubii (1930): „Żaden środek, choćby najwznioślejszy i najpożyteczniejszy pod innymi względami, nie zdoła naprawić szkód wyrządzonych przez aborcję”. Brak konsekwentnej ochrony życia od poczęcia w federalnym prawodawstwie dowodzi, że żadna partia polityczna nie reprezentuje dziś pełni katolickich zasad.

Konsekwencje doktrynalne i eschatologiczne

Uchwała filadelfijskich władz stanowi akt publicznej apostazji od porządku nadanego przez Stwórcę. Św. Augustyn w Państwie Bożym (Ks. IV, rozdz. 4) ostrzegał: „Usuńcie sprawiedliwość, a czymże będą królestwa, jeśli nie wielkimi bandami rozbójników?”. Każda społeczność legalizująca dzieciobójstwo:

  • Wydaje na siebie wyrok potępienia („Biada tym, którzy zło nazywają dobrem” – Iz 5,20)
  • Traci legitymację moralną do sprawowania władzy
  • Naraża się na dopust Boży, jak starożytna Sodoma

Prawdziwą odpowiedzią na kryzys nie są protesty czy lobbing, lecz publiczne zadośćuczynienie i przywrócenie prawnego panowania Chrystusa Króla. Jak nauczał Pius XI w Quas Primas (1925): „Pokój Chrystusowy może zajaśnieć narodom dopiero wtedy, gdy jednostki i państwa uznać zechcą panowanie Zbawiciela naszego”.

Apel o nawrócenie i heroiczne świadectwo

W obliczu tej nowej religii śmierci, katolicy winni pamiętać słowa św. Pawła: „Nie dajmy się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężajmy” (Rz 12,21). Każdy głos broniący życia, każda pomoc udzielona matce w potrzebie, każda modlitwa ekspiacyjna stają się aktem wiary walczącej przeciwko „władcom ciemności tego świata” (Ef 6,12).

Niech przykład męczenników – od pierwszych chrześcijan po bł. Jerzego Popiełuszkę – przypomina, że wierność Chrystusowi kosztuje, lecz tylko ona prowadzi do życia wiecznego. Jak pisał św. Jan od Krzyża: „Na końcu życia osądzeni zostaniemy z miłości”.


Za artykułem:
Philadelphia approves resolution declaring abortion a ‘human right’
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 18.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.