Scena w Palazzo Maffei Marescotti w Rzymie przedstawiająca spotkanie pseudo-teologiczne pseudo-kościoła z udziałem zakonnic i modernistycznych duchownych.

Nowa farsa pseudo-Kościoła: Rzekoma troska o „godność” zakonnic w świecie pozbawionym łaski

Podziel się tym:

Portal Catholic News Agency (19 listopada 2025) relacjonuje przebieg trzydniowego spotkania w rzymskim Palazzo Maffei Marescotti, gdzie „Pontyfikalna Komisja ds. Ochrony Małoletnich” pod przewodnictwem „arcybiskupa” Thibaulta Verny’ego omawiała problem nadużyć wobec osób konsekrowanych. W wydarzeniu uczestniczyło około 60 przedstawicieli zgromadzeń zakonnych z 20 krajów, którzy mieli rzekomo „dzielić się doświadczeniami” i przygotować trzeci raport roczny dla 40 wspólnot.

„Pierwsze słowa powinny brzmieć: wierzę ci, nie jesteś sama” – deklarowała według relacji „siostra” Véronique Margron z modernistycznej Konferencji Przełożonych Zakonnych Francji, używając typowego dla sekty posoborowej języka terapeutycznego zamiast teologii grzechu i zadośćuczynienia. Całość przybrała formę psychospołecznego szkolenia korporacyjnego, gdzie mówiono o „strukturach generujących przemoc” i „jakości środowiska”, całkowicie pomijając nadprzyrodzony wymiar życia konsekrowanego.

Naturalistyczna parodia sakramentalnego powołania

Najjaskrawszą herezją spotkania było zrównanie nadużyć seksualnych z przemocą ekonomiczną czy „nadużyciami sumienia”, co stanowi ewidentne naruszenie kanonu 2359 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku, który wyraźnie rozróżnia ciężar moralny różnych przewinień. Jak zauważył „ksiądz” Krzysztof Gierat z „dykasterii” ds. życia konsekrowanego: „Każda podjęta ochrona niesie z sobą twarz, historię, która domaga się wysłuchania, prawdy i troski” – co jest czysto socjologiczną redukcją sakramentalnej natury zakonów.

„Nie możemy traktować ochrony jako dodatkowego elementu technicznego; to nie jest protokół dołączony do życia konsekrowanego” – tłumaczył Gierat, nieświadomie potwierdzając, że w posoborowej sekcie życie zakonne stało się zwykłą „formą realizacji” pozbawioną charakteru sakramentalnego.

Bankructwo doktrynalne w cyfrowym labiryncie

Szczególnie groteskowa była część o „wpływie świata cyfrowego”, gdzie „ojciec” Gierat ostrzegał przed „wizerunkiem publicznym” i „cyfrowym uwodzeniem”, zupełnie ignorując nauczanie Piusa X o modernizmie jako syntezie wszystkich herezji (enc. Pascendi). Współczesne zgromadzenia – jak przyznał – stały się więźniami „przestrzeni wirtualnych”, co stanowi logiczny owoc odrzucenia klauzur i reguł zakonnych przez Vaticanum II.

Andreas Murk, „franciszkanin” z Niemiec, ujawnił przy tym druzgocące dane: 1.412 osób zgłosiło nadużycia do tamtejszej Konferencji Przełożonych, zaś niezależna komisja wypłaca „ofiarom” odszkodowania do 20.000 euro. Gdy padło pytanie o ryzyko fałszywych oskarżeń, odpowiedział: „Przez dziesięciolecia ofiary były ignorowane; teraz musimy się na nich skupić” – co jest jawną negacją zasad sprawiedliwości proceduralnej zawartych w Kodeksie Justyniańskim („audiatur et altera pars”).

Teatr pozorów wobec systemowego kryzysu

Całe przedsięwzięcie obnaża duchową zapaść sekty posoborowej, która – jak trafnie zauważył św. Pius X w Liście Apostolskim Lamentabili sane exitu – „przez pogoń za nowinkami w badaniach podstaw rzeczy” doprowadziła do zatracenia sacrum. Brak jakichkolwiek odniesień do:

  1. Stanu łaski u ofiar i sprawców
  2. Obowiązku spowiedzi i pokuty kanonicznej
  3. Wiecznych konsekwencji grzechu ciężkiego
  4. Roli przełożonych jako stróżów dyscypliny zakonnej

dowodzi, że mamy do czynienia z czysto świeckim projektem zarządzania kryzysowego. Jak zauważył kard. Alfredo Ottaviani w memoriałach o nowej „mszy”: „Usunięcie większości modlitw wyrażających ideę ofiary jest heretycką redukcją Eucharystii do uczty” – podobnie tu usunięto wszelkie oznaki wiary w zadośćuczynczą moc Krzyża.

Jedyna droga powrotu: restitutio in integrum

Prawdziwy Kościół Katolicki zawsze bronił czystości życia konsekrowanego poprzez:

  • Ścisłą klauzurę regulowaną kanonami 597-632 KPK 1917
  • Bezwzględny zakaz kontaktów światowych (kan. 592)
  • Separację płci w instytucjach kościelnych (kan. 1336 §2)
  • Natychmiastowe usuwanie zdemoralizowanych zakonników (kan. 646)

Tymczasem neo-kościół Antychrysta, odrzuciwszy nieomylne nauczanie Piusa XII (Sponsa Christi), zamienił klasztory w laboratoria genderowej rewolucji. Jak ostrzegał św. Paweł: „Albo i sam Bóg nie będzie strzegł miasta, jeśli strażnicy czuwają na próżno” (Ps 127,1 Wlg). Jedynym ratunkiem jest odrzucenie soborowej herezji i powrót do Mszy Wszechczasów – gdzie kapłan, stojąc ad Deum, przypomina o hierarchii wartości sięgającej wieczności.


Za artykułem:
Abuse of consecrated women: ‘The first words should be: I believe you, you are not alone’
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 19.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.