Kapłan tradycyjny w katolickim stroju liturgicznym stoi obok aktywisty trzymającego czerwony baner ochrony dzieci, symbolizując współpracę neokatolickiej z rewolucyjnymi organizacjami.

Współpraca neo-kościoła z rewolucyjnymi organizacjami pod płaszczykiem ochrony dzieci

Podziel się tym:

Portal eKAI (19 listopada 2025) relacjonuje zakończenie drugiej edycji kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy”, realizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS) wraz z Krajową Koalicją na Rzecz Ochrony Dzieci. „Kościół katolicki w Polsce” po raz drugi uczestniczy w tym przedsięwzięciu, dostarczając materiały edukacyjne dla katechetów i „duchowieństwa”. Przedstawiciele obu stron – Monika Sajkowska (FDDS) i ks. Wojciech Rzeszowski z Biura Delegata KEP – podkreślają „wspólnotę celów” w walce z przemocą wobec dzieci, pomimo istniejących różnic światopoglądowych.


Naturalistyczne zawężenie misji Kościoła

Opisywana kampania stanowi klasyczny przykład redukcji nadprzyrodzonej misji Kościoła do poziomu świeckiego humanitaryzmu. Jak czytamy w artykule, współpraca polega na „budowaniu kultury bezpieczeństwa” poprzez scenariusze zajęć i „wzmacnianiu świadomości” zagrożeń. Tymczasem Societas Perfecta (społeczność doskonała) założona przez Chrystusa ma przede wszystkim prowadzić dusze do zbawienia wiecznego poprzez głoszenie niezmiennej prawdy i udzielanie sakramentów. Pius XI w encyklice Quas primas nauczał nieodwołalnie:

„Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi – jak o tym mówi nieśmiertelnej pamięci Poprzednik nasz, Leon XIII (…) najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”

Tymczasem neo-kościół redukuje swoje posłannictwo do roli dostawcy materiałów szkoleniowych w duchu laickiej prewencji, co stanowi jawne odwrócenie hierarchii celów. Brak jakiejkolwiek wzmianki o grzechu, konieczności łaski uświęcającej czy niebezpieczeństwie wiecznego potępienia w materiałach „edukacyjnych” demaskuje ich naturalistyczne i pelagiańskie przesłanie.

Relatywizm doktrynalny pod pozorem „dobra dziecka”

Szczególnie niebezpieczna jest retoryka Moniki Sajkowskiej, która stwierdza: „Partnerstwo Kościoła i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę jest bardzo cenne, nawet jeśli nie we wszystkim myślimy i działamy tak samo”. To klasyczny przykład modernistycznej metody syntezy przeciwieństw, potępionej przez św. Piusa X w dekrecie Lamentabili (propozycja 65).

Prawdziwy Kościół Katolicki nie może zawierać „partnerstw” z organizacjami głoszącymi błędy w fundamentalnych kwestiach antropologicznych i moralnych. FDDS promuje bowiem:

  • Relatywizację władzy rodzicielskiej poprzez hasło „pozytywnego rodzicielstwa” oderwanego od katolickiej koncepcji rodziny
  • Edukację seksualną w duchu permisywizmu, co wynika z analizy innych projektów fundacji
  • Naturę człowieka jako samowystarczalną – bez odniesienia do grzechu pierworodnego i potrzeby Odkupienia

Kardynał Alfredo Ottaviani w Il baluardo (1953) przestrzegał: „Wszelkie próby współpracy z siłami rewolucyjnymi, nawet pod najszlachetniejszymi pretekstami, stanowią zdradę Krzyża Chrystusowego”. Tymczasem ks. Rzeszowski chwali „dojrzewanie Kościoła” do świeckich standardów ochrony dzieci, co jest jawną apostazją od nauki o niezmienności Magisterium.

Ideologiczne zawłaszczenie pojęcia „dobra dziecka”

Artykuł wielokrotnie powtarza mantrę o „naczelnej wartości dziecka”, co stanowi próbę przesłonięcia katolickiej koncepcji godności osoby ludzkiej świeckim kultem dzieciństwa. W rzeczywistości FDDS i podobne organizacje realizują program ONZ-owskiej konwencji o prawach dziecka, która:

  1. Podważa naturalne prawa rodziców do wychowania potomstwa (art. 12-14)
  2. Promuje „autonomię” dziecka kosztem ładu moralnego
  3. Przygotowuje grunt pod ideologiczną indoktrynację w szkołach

Św. Pius X w Pascendi dominici gregis demaskował takie zabiegi: „Moderniści (…) pod pozorem miłości bliźniego i humanitaryzmu dążą do zniszczenia wszelkiego autorytetu”. W materiałach dla katechetów brak natomiast:

  • Nauki o obowiązku stanu dzieci – posłuszeństwie rodzicom i przełożonym
  • Prawdy o grzechu nieczystości i niebezpieczeństwach współczesnych technologii
  • Wskazania na konieczność życia w łasce uświęcającej jako jedynej drogi do prawdziwego szczęścia

Milczenie o głównym źródle krzywd dzieci

Najbardziej wymowne jest przemilczenie głównej przyczyny destrukcji dzieciństwa – upadku wiary i moralności po Vaticanum II. To właśnie:

  • Demontaż katolickiej liturgii pozbawił dzieci dostępu do prawdziwej Ofiary przebłagalnej
  • Relatywizacja dogmatów (np. poprzez „dialog” z heretykami) zniszczyła pewność wiary
  • Kryzys autorytetu „duchowieństwa” uwikłanego w skandale moralne i doktrynalne podkopał zaufanie

Pius XI w Divini illius Magistri nauczał: „Największym nieszczęściem współczesności jest laicyzacja edukacji, która odbiera dzieciom światło wiary”. Tymczasem neo-kościół zamiast przywracać kingeryzm (społeczne panowanie Chrystusa Króla), włącza się w budowę antychrześcijańskiego ładu pod płaszczykiem walki z „przemocą”.

Agentura zmiany paradygmatu

Wspomniane „materiały edukacyjne” przygotowane przez Biuro Delegata KEP i Centrum Ochrony Dziecka stanowią narzędzie inżynierii społecznej, mające:

  1. Przygotować grunt pod akceptację państwowej ingerencji w życie rodzin (pod pretekstem „ochrony”)
  2. Wprowadzić do szkół katolickich elementy permisywnej edukacji seksualnej
  3. Stworzyć mechanizmy denuncjacji rodziców i katechetów w imię „walki z przemocą”

Kardynał August Hlond w liście pasterskim z 1932 r. ostrzegał: „Organizacje pod płaszczykiem humanitaryzmu często są narzędziem antychrystusowej rewolucji”. W tym kontekście „czerwone światło” rozbłyskujące w całej Polsce nabiera symbolicznego wymiaru – to nie niewinny gest solidarności, lecz przejaw masońskiej symboliki (czerwień jako kolor rewolucji), wtłaczanej do świadomości wiernych przez zdradzieckich pasterzy.


Za artykułem:
19 listopada 2025 | 03:00Finał kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy”. Kościół włącza się po raz drugi
  (ekai.pl)
Data artykułu: 19.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.