Uroczystość przy grobie Jana Pawła II w Wadowicach z udziałem schizmatycznego "kardynała" Konrada Krajewskiego i karmelity "o." Szczepana Praśkiewicza

Służba ojczyźnie czy bałwochwalstwo? Modernistyczna profanacja przy grobie heretyka

Podziel się tym:

Służba ojczyźnie czy bałwochwalstwo? Modernistyczna profanacja przy grobie heretyka

Portal eKAI (20 listopada 2025) relacjonuje wydarzenie określane jako „Msza św. przy grobie św. Jana Pawła II”, podczas której karmelita bosy „o.” Szczepan Praśkiewicz wygłosił homilię wychwalającą postać „św.” Rafała Kalinowskiego oraz „św.” Jana Pawła II. W zgromadzeniu uczestniczyło około 120 „kapłanów”, w tym „kardynał” Konrad Krajewski.


Fałszywa świętość i heretycka hagiografia

„Jan Paweł II wielokrotnie (…) przywoływał swoje spotkania z karmelitami”

Już w samym sformułowaniu „św. Jan Paweł II” tkwi zdrada objawionej prawdy. Postać Wojtyły, antypapieża i głównego architekta posoborowej rewolucji, została podniesiona do rangi fałszywego kultu w sposób sprzeczny z kanonami wiary. Jak przypomina dekret Świętego Oficjum z 1917 roku: „Kościół nie może nawet poprzez definicje dogmatyczne określić właściwego sensu Pisma Świętego” (Lamentabili, 4), a cóż dopiero mówić o ustanawianiu „świętych” wbrew całej Tradycji.

Przypomnijmy nieodwołalne słowa Leona XIII: „Nie przez co innego szczęśliwe państwo – a przez co innego człowiek, państwo bowiem nie jest czym innym, jak zgodnym zrzeszeniem ludzi” (Quas Primas). Tymczasem „homilia” skupia się na świeckim patriotyzmie, całkowicie pomijając nadprzyrodzony cel Kościoła – zbawienie dusz.

Kult człowieka zamiast kultu Boga

„święty Rafał «verus karmelita» pozostaje wzorem wierności dla nas”

Wykorzystanie postaci prawdziwego świętego, św. Rafała Kalinowskiego, do legitymizacji posoborowych praktyk stanowi świętokradzką instrumentalizację. Podczas gdy święty zakonnik zasłużył na chwałę ołtarzy przed wielką apostazją, to jego dzisiejsze „wspominanie” odbywa się w kontekście całkowicie sprzecznym z duchem Karmelu:

  • Współkoncelebrans „kardynał” Krajewski znany jest z bluźnierczych performansów „sztuki” w kościołach
  • Miejsce „liturgii” – grób antypapieża – uświęca kult człowieka zamiast Boga
  • Retoryka „służby ojczyźnie” zastępuje obowiązek służenia Królestwu Chrystusowemu

Naturalizm zamiast nadprzyrodzoności

„gdy w naszej ojczyźnie jest tyle podziałów, niezgody i niesprawiedliwości, gdy szerzy się w niej ideologia gender i panoszą się ruchy LGBT”

W całym tekście brak jakiegokolwiek odniesienia do:

  • Grzechu jako źródła kryzysu
  • Potrzeby pokuty i nawrócenia
  • Ofiary Mszy Świętej jako jedynego skutecznego środka zadośćuczynienia

Dominuje natomiast typowo modernistyczne sprowadzenie religii do etyki społecznej, co Pius X potępił w Pascendi: „Wiara jako przyzwolenie umysłu opiera się ostatecznie na sumie prawdopodobieństw” (Lamentabili, 25). Walka z „ideologią gender” prowadzona bez wskazania na konieczność poddania narodów pod panowanie Chrystusa Króla to walka z wiatrakami.

Schizmatycka pseudo-liturgia

Określenie „Msza św.” w kontekście posoborowego rytu jest nadużyciem językowym. Jak uczy bulla Cum ex Apostolatus Officio Pawła IV: „promocja lub wyniesienie, nawet jeśli były niekwestionowane i za jednomyślną zgodą wszystkich Kardynałów, będą nieważne, nieobowiązujące i bezwartościowe”. Skoro zaś „kapłani” neo-kościoła otrzymali „święcenia” po 1968 roku, ich czynności liturgiczne są jedynie bluźnierczą parodią.

Wadowice – od kolebki świętych do gniazda apostazji

Próba budowania ciągłości między św. Rafałem Kalinowskim a Wojtyłą to historyczne fałszerstwo. Podczas gdy święty karmelita umacniał wiarę w czasach zaborów, antypapież Jan Paweł II:

  • Promował ekumeniczny synkretyzm w Asyżu
  • Podpisał heretycką deklarację z Ratyzbony
  • Wprowadzał posoborowe reformy niszczące Mszę Świętą

Jak słusznie zauważył św. Pius X: „Postęp nauk wymaga reformy pojęcia nauki chrześcijańskiej o Bogu, stworzeniu, Objawieniu, Osobie Słowa Wcielonego i o Odkupieniu” (Lamentabili, 64). W tym kontekście całe wydarzenie stanowi jedynie kolejny akt teatru apostazji.

Zamiast zakończenia: ostrzeżenie sumienia

Uczestnictwo w takich zgromadzeniach – czy to fizyczne, czy przez medialne propagowanie – naraża dusze na niebezpieczeństwo utraty łaski uświęcającej. Jak przypomina kanon 188.4 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku: „Każdy urząd staje się wakujący na mocy samego faktu (…) jeśli duchowny publicznie odstępuje od wiary katolskiej”. Wobec jawnych herezji głoszonych przez posoborowych „hierarchów”, katolik nie może pozostać bierny.

Niech prawdziwi wierni znajdują schronienie w nieprzerwanej Tradycji Kościoła, w prawdziwej Ofierze Mszy Świętej i w niezafałszowanej nauce Ojców. Jak mówi Psalm: „Stolica Twoja, Boże, na wieki wieków” (Ps 44,7 Wlg), a nie przemijające bożyszcza tego świata.


Za artykułem:
20 listopada 2025 | 14:05O. Praśkiewicz przy grobie Jana Pawła II: służyć jak św. Rafał Kalinowski
  (ekai.pl)
Data artykułu: 20.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.