Portal eKAI (21 listopada 2025) relacjonuje atak uzbrojonej grupy na katolicką szkołę St. Marji w Papiri w Nigerii. Według doniesień agencji Fides, około sześćdziesięciu motocykli i samochodów wtargnęło na teren szkoły podstawowej i średniej między pierwszą a trzecią w nocy. W wyniku napaści poważnie ranny został pracownik ochrony, a nieokreślona liczba dzieci została porwana. Diecezja Kontagora wydała komunikat, w którym „zdecydowanie potępia atak i wyraża głębokie zaniepokojenie bezpieczeństwem porwanych dzieci i ich rodzin”, dodając, że „służby bezpieczeństwa podjęły skoordynowane działania”.
Systematyczna eksterminacja chrześcijan w milczeniu modernizmu
Opisywany incydent nie jest odosobnionym aktem przemocy, lecz elementem planowej eksterminacji katolików w Afryce, która dokonuje się za przyzwalającym milczeniem tak zwanego „Kościoła posoborowego”. Podczas gdy prawdziwy Kościół katolicki zawsze stawał w obronie prześladowanych, jak nauczał Pius XI w Quas Primas: „Państwa mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”, struktury okupujące Watykan ograniczają się do jałowych potępień „przemocy”, nie wskazując jej źródła – islamskiego dżihadu.
Teologiczny wymiar prześladowań
Atak na szkołę katolicką stanowi akt odium fidei (nienawiści do wiary), co potwierdza sama lokalizacja ataku – instytucja nosząca imię Matki Bożej. Jak przypomina św. Pius X w dekrecie Lamentabili sane exitu, „Kościół jest przedmiotem nienawiści świata jako widzialny znak sprzeciwu wobec jego herezji”. Tymczasem relacja portalu eKAI pomija kluczowy kontekst: systematyczne niszczenie katolickich instytucji w Nigerii, gdzie tylko w 2024 roku zniszczono 52 kościoły i zabito 178 katolików.
Posoborowa zdrada a doktryna społeczna Królestwa
Komunikat diecezji Kontagora jest wymownym świadectwem teologicznej bankructwa posoborowej sekty. Zamiast wezwać do obrony wiary i wskazać na konieczność przywrócenia publicznego panowania Chrystusa Króla, ogranicza się do biurokratycznych frazesów o „skoordynowanych działaniach służb”. Tymczasem już w 1925 roku Pius XI przypominał: „Pokój domowy nie może być przywrócony, dopóki ludzie i państwa nie uznają panowania naszego Zbawiciela”.
Demaskacja języka apostazji
Język użyty w relacji ujawnia modernistyczne przesiąknięcie:
„Służby bezpieczeństwa zostały natychmiast poinformowane i podjęły skoordynowane działania, aby zapewnić bezpieczny powrót zakładników”.
Określenie „zakładnicy” zamiast dzieci katolickich porwanych z nienawiści do wiary jest symbolicznym odcięciem się od prawdy. Ten biurokratyczny żargon odzwierciedla redukcję wiary do humanitarnego aktywizmu, co Pius X potępił jako „próbę pogodzenia Boga z rewolucją” (Encyklika Notre charge apostolique). Brak jakiegokolwiek odniesienia do modlitwy, ofiary Mszy świętej czy wstawiennictwa świętych demaskuje czysto naturalistyczne podejście.
Afrykański front wojny z Królestwem Chrystusa
Sytuacja w Nigerii stanowi część globalnej ofensywy przeciwko katolicyzmowi, możliwej tylko dzięki zdradzie posoborowych struktur. Podczas gdy w 1957 roku katolicy stanowili 35% populacji Nigerii, dziś – po sześciu dekadach „dialogu” i „ekumenii” – są systematycznie eliminowani. To namacalny owoc herezji wolności religijnej głoszonej przez pseudo-sobór watykański II, który Pius IX potępił w Syllabusie błędów (pkt 77): „W obecnych czasach nie jest już rzeczą pożyteczną, aby religia katolicka była uważana za jedyną religię państwa”.
Milczenie o źródle prześladowań
Szczególnie wymowne jest przemilczenie w artykule islamskiego charakteru prześladowań. Jak wskazuje Raport Papieskiego Stowarzyszenia Pomocy Kościołowi w Potrzebie (2024), 82% aktów przemocy wobec chrześcijan w Nigerii dokonują bojówki islamskie. Tymczasem struktury posoborowe wciąż uprawiają grę pozorów, prowadząc „dialog międzyreligijny” z prześladowcami, co stanowi zdradę na poziomie doktrynalnym.
Złudzenia bezpieczeństwa w świecie bez Króla
Ulga wyrażona wobec działań „służb bezpieczeństwa” to kolejna iluzja modernizmu. Państwo, które odrzuca publiczne panowanie Chrystusa – jak współczesna Nigeria – nie może zapewnić trwałego pokoju. Jak uczył Leon XIII w Immortale Dei: „Państwa nie mogą bezpiecznie i szczęśliwie rządzić się, jeśli nie uznają Jezusa Chrystusa za swego Króla i Pana”. W tym kontekście każda współpraca z takim państwem jest współudziałem w apostazji.
Wezwanie do heroicznego świadectwa
Jedyną właściwą odpowiedzią na prześladowania jest powrót do integralnej wiary katolickiej, która nakazuje:
„Błogosławieni, którzy cierpią prześladowanie dla sprawiedliwości, albowiem do nich należy królestwo niebieskie” (Mt 5,10 Wlg).
Prawdziwi katolicy Nigerii powinni odrzucić iluzję ochrony ze strony zdradzieckich struktur posoborowych i zwrócić się ku niezmiennemu Magisterium, które jednoznacznie naucza, że jedyną obroną przed prześladowaniami jest publiczne uznanie panowania Chrystusa Króla nad narodami.
Za artykułem:
21 listopada 2025 | 19:23Atak bojówki na szkołę katolicką w Nigerii (ekai.pl)
Data artykułu: 21.11.2025








