Portal eKAI (25 listopada 2025) relacjonuje tzw. Jesienną Sesję Duszpasterską dla duchownych archidiecezji łódzkiej, podczas której promowano Europejską Kartę Ekumeniczną i synodalność jako narzędzia „duchowej odnowy”. Spotkanie zainaugurowano kontrowersyjną Koronką do „Bożego Miłosierdzia”, a warsztaty skupiono na zarządzaniu „polaryzacją” w pseudo-parafiach.
Ekumeniczna zdrada nicejskiego Credo
Grzegorz Ryś, występujący jako „metropolita łódzki”, otwarcie propagował dokument sprzeczny z nauczaniem Kościoła:
„Pierwszy rozdział, zatytułowany «W co wierzymy», odwołuje się (…) do Credo nicejsko-konstantynopolitańskiego”
– stwierdził uzurpator, przemilczając fakt, że owa karta relatywizuje jedyność Kościoła katolickiego. Już Pius XI w encyklice Mortalium animos (1928) potępił takie praktyki: „Unici ritus promovendi non sunt” (nie należy promować zjednoczenia Kościołów). Tymczasem Ryś nakazuje „zespołom synodalnym” analizować ten dokument metodą „rozmowy w Duchu Świętym” – nowomowę mającą zastąpić modlitwę i rozeznanie doktrynalne.
Synodalność jako narzędzie rewolucji
Promocja tzw. procesu synodalnego odsłania dalsze cele sekty posoborowej:
„Cały przyszły rok jest przeznaczony na to, żeby lokalne Kościoły (…) przyjrzały się jeszcze raz końcowemu dokumentowi Synodu o Synodalności”
– apelował Ryś. To jawne naruszenie konstytucji Pastor aeternus Soboru Watykańskiego I, która stanowi: „Romanum Pontificem, cum ex cathedra loquitur (…) esse ex sese, non autem ex consensu Ecclesiae, irreformabilem” (Nauczanie papieża jest nieomylne z samej swej mocy, a nie na skutek zgody Kościoła).
Kryptopsychologia zamiast duszpasterstwa
Warsztaty „Duszpasterz wobec polaryzacji w parafii” prowadzone przez świecką wykładowczynię dr hab. Katarzynę Zielińską, to klasyczny przykład redukcji sacrum do technik zarządzania konfliktem. Gdy św. Pius X w Pascendi dominici gregis (1907) przestrzegał: „Modernistae (…) omnem religionem in conscientiae fenomenis collocant” (Moderniści umieszczają całą religię w zjawiskach świadomości), przewidział tę właśnie substytucję – zamianę walki z herezją na „mediację między stanowiskami”.
Szatański kult fałszywego miłosierdzia
Szokującym szczegółem jest rozpoczęcie spotkania Koronką do „Bożego Miłosierdzia” – praktyką opartą na potępionych pismach Faustyny Kowalskiej. Jej Dzienniczek figuruje na Indeksie Ksiąg Zakazanych od 1959 roku, zaś Święte Oficjum w notyfikacji z 1958 r. stwierdziło: „Nie można zezwolić na szerzenie kultu w formach proponowanych przez siostrę Faustynę”. Tymczasem ks. Henryk Kowaliński, emerytowany „proboszcz”, prowadził tę bluźnierczą praktykę – co dowodzi głębi apostazji hierarchii.
Zeświecczenie życia „duchowieństwa”
Farsę dopełniło wystąpienie „ks.” Grzegorza Matyni, reklamującego… usługi cateringowe „domu rekolekcyjnego”:
„Zachęcił do korzystania z kuchni domu rekolekcyjnego, która może przygotowywać dania na stoły w parafiach diecezji”
. Gdzież tu mens Ecclesiae, gdy „duchowni” zajmują się zamawianiem posiłków, zamiast składać Ofiarę Mszy Świętej? Już Leon XIII w Testem benevolentiae (1899) potępiał takie zeświecczenie jako „americanismum” – chorobę redukującą Kościół do poziomu przedsiębiorstwa usługowego.
Opisywane wydarzenie nie jest „sesją duszpasterską”, lecz szkoleniem z niszczenia katolickiej tożsamości. Jak ostrzegał św. Pius X: „Modernismus est conlectio omnium haeresium” (Modernizm jest zbiorem wszystkich herezji) – co w łódzkim WSD przybrało postać otwartego kursu apostazji.
Za artykułem:
25 listopada 2025 | 14:54Jesienna Sesja Duszpasterska dla duchowieństwa Archidiecezji Łódzkiej (ekai.pl)
Data artykułu: 25.11.2025







