Oleśnicka gehenna: aborcyjne morderstwo wobec milczenia duchowych przywódców

Podziel się tym:

Oleśnicka gehenna: aborcyjne morderstwo wobec milczenia duchowych przywódców

Portal Opoka informuje o narastającym konflikcie wokół szpitala w Oleśnicy, gdzie dokonywane są zabiegi aborcji. Według relacji, policja ochrania placówkę, podczas gdy uczestnicy publicznego różańca organizowanego przez fundację Życie i Rodzina są legitymowani. Prokuratura umarza śledztwo w sprawie śmierci dziecka określanego jako „mały Felek”, zabitego przez lekarkę Gizelę Jagielską. Fundacja zapowiada film demaskujący „kulisy zbrodni”. Cała sytuacja odsłania bankructwo duchowe struktur posoborowych, które porzuciły obronę życia na ołtarzu świeckiego humanitaryzmu.


Naturalistyczna redukcja świętokradztwa do „praw człowieka”

„Film będzie drastyczny, bo drastyczna jest sama aborcja” – stwierdza cytowany artykuł, redukując jednak morderstwo niewinnych do kwestii estetyki wizualnej. Brak najmniejszej wzmianki o sakramencie chrztu (który w przypadku dzieci nienarodzonych zastępuje męczeństwo), o grzechu wołającym o pomstę do nieba (Katechizm Rzymski, § 1867) czy o obowiązku ekskomuniki latae sententiae dla wszystkich uczestników zbrodni (kan. 2350 §1 KPK 1917).

Fundacja Życie i Rodzina, choć szlachetna w intencjach, operuje językiem świeckiego aktywizmu: „zwykli Polacy muszą wziąć sprawy w swoje ręce”. To jawna kapitulacja przed herezją indyferentyzmu, gdzie laikat zastępuje nieistniejący Urząd Nauczycielski pseudo-hierarchii. Jak nauczał Pius XI w Quas Primas: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi… nie tylko jednostki, ale i rządy oraz władców”. Tymczasem walka ogranicza się do „własnego dochodzenia” i filmu dokumentalnego – narzędzi typowych dla rewolucji masońskiej, nie zaś dla katolickiej kontrrewolucji.

„Pod szpitalem nieustannie czuwa Policja, jakby miała zadanie osłaniać placówkę, w której codziennie giną niewinne dzieci”.

Milczenie pseudo-hierarchii jako współudział w zbrodni

Szokujące jest całkowite milczenie lokalnych „biskupów” i „duchowieństwa”. Gdy w 1869 r. władze świeckie tolerowały nieprawość, Pius IX w Syllabus Errorum potępił błąd nr 40: „Nauka Kościoła katolickiego jest wroga dobru i szczęściu społeczeństwa”. Dziś zaś struktury okupujące diecezje nie głoszą nawet podstawowego „nie zabijaj!”, zgadzając się na kryptoteologję „wyboru” i „zdrowia reprodukcyjnego”.

Warto przypomnieć kanon 2350 §1 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r.: „Lekarze, pielęgniarze oraz wszyscy współpracujący w aborcji, jeśli efekt został osiągnięty, podlegają ekskomunice latae sententiae zarezerwowanej Stolicy Apostolskiej”. Gdzie są wezwania do publicznej pokuty dla Jagielskiej? Gdzie nałożenie kar kanonicznych na kierownictwo szpitala? Milczenie jest tu grzechem zaniechania, który – jak uczy św. Tomasz z Akwinu – „może być cięższy od grzechu czynu” (STh II-II, q.73, a.3).

Prokuratura jako narzędzie masońskiej rewolucji

Artykuł ujawnia: „Prokuratura Rejonowa w Oleśnicy jest poddawana presji, by umorzyć śledztwo”. To logiczny owiec kultu demokracji, potępionego wprost przez Piusa IX (Syllabus, błąd nr 54: „Królowie i książęta nie tylko są wyjęci spod jurysdykcji Kościoła, ale nawet przewyższają Kościół w rozstrzyganiu spraw jurysdykcyjnych”). Władza świecka, odrzuciwszy panowanie Chrystusa Króla, musi służyć rewolucji – czy to czerwonej (komunizm), czy tęczowej (gender).

Więcej jeszcze mówi fakt legitymowania modlących się: „uczestników żądano podania danych osobowych – od kilkuletnich dzieci po starsze kobiety”. To klasyczna taktyka systemów totalitarnych, gdzie – jak pisał św. Pius X w Lamentabili„władza cywilna ingeruje w sprawy religijne jako arbiter” (potępienie propozycji 44).

Teologiczny bankructwo „fundacji Życie i Rodzina”

Choć inicjatywa dokumentowania zbrodni jest chwalebna, fundacja popełnia trzy zasadnicze błędy teologiczne:

  1. Redukcja aborcji do „zbrodni” świeckiej, a nie świętokradztwa i odrzucenia łaski chrztu. Jak uczył Pius XII: „Dusze dzieci zmarłych bez chrztu są pozbawione nadprzyrodzonej wizji Boga” (AAS 1958, s. 625).
  2. Wiara w „sprawiedliwość” systemu demokratycznego, który – jako oderwany od praw Bożych – z natury będzie chronił morderców (por. Syllabus, błąd 39: „Państwo jako źródło wszystkich praw posiada pewne prawa nie ograniczone”).
  3. Brak wezwania do konsekwencji sakramentalnych: ekskomuniki, publicznej pokuty, odmówienia katolickiego pochówku Jagielskiej i współwinnych (kan. 1240 §1 KPK 1917).

Duchowa recepta: powrót do Króla

Rozwiązaniem nie jest kolejny „film dokumentalny”, lecz publiczne i uroczyste poświęcenie Oleśnicy Najświętszemu Sercu Jezusowemu – zgodnie z rytyłem zatwierdzonym przez św. Piusa X. Jak głosi encyklika Quas Primas: „Jeśliby kiedy ludzie prywatnie i publicznie uznali nad sobą władzę królewską Chrystusa, wówczas spłynęłyby na całe społeczeństwo niesłychane dobrodziejstwa”.

Dopóki zaś walczyć się będzie „strategiami aktywistycznymi” zamiast exorcismi, orationibus et poenitentiis (egzorcyzmami, modlitwą i pokutą) – zwycięstwo pozostanie iluzją. Niech Oleśnica stanie się Golgotą współczesności, gdzie – jak w XV-wiecznej Florencji – publiczne różańce połączone z procesjami biczowników wyjednają łaskę nawrócenia dla oprawców.


Za artykułem:
Oleśnica na celowniku. Fundacja ujawnia prawdę o procedurach aborcyjnych w szpitalu
  (opoka.org.pl)
Data artykułu: 25.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: opoka.org.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.