Wnętrze kościoła z grupą nauczycieli słuchających fałszywego biskupa Damian Bryla podczas mszy św. Promuje on nadzieję pozbawioną nadprzyrodzonego fundamu.

Posoborowa pseudopielgrzymka nauczycieli narzędziem modernizmu

Podziel się tym:

Portal eKAI (25 listopada 2025) relacjonuje wydarzenie w kaliskiej katedrze, gdzie „biskup” Damian Bryl przewodniczył Mszy św. dla nauczycieli ze Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich. W homilii nawoływał do bycia „pielgrzymami nadziei”, powołując się na przemówienie „papieża” Leona XIV i cytując „św.” Johna Henry’ego Newmana.


Naturalistyczna redukcja nadziei chrześcijańskiej

Centralnym punktem wystąpienia „bp. Bryla” było pojęcie nadziei pozbawionej nadprzyrodzonego fundamentu.

„Chciałbym razem z wami modlić się, żeby wasze placówki były miejscami wzrastania w nadziei”

– deklarował, nie precyzując jednak, że nadzieja chrześcijańska opiera się wyłącznie na łasce uświęcającej i wiecznym zbawieniu (Sobór Trydencki, sesja VI, kan. 16). Brak odniesienia do stanu łaski, konieczności sakramentów i realnego zagrożenia potępieniem wiecznym demaskuje naturalistyczną pedagogikę promowaną w strukturach posoborowych.

Kult krzyża jako pusty symbol

Wspomnienie o wniesieniu krzyża do katedry w Roku Jubileuszowym przybiera formę czysto emocjonalnego gestu:

„żeby patrząc na ten krzyż wyznać wiarę”

. Tymczasem Sacrosanctum Concilium potępiało redukowanie znaków sakramentalnych do „przedmiotów czczych i jałowych”. Prawdziwe nabożeństwo do Krzyża wymaga uznania go jako ara redemptionis nostrae (ołtarz naszej odkupienia) – czego struktury neokościoła konsekwentnie unikają, zastępując teologię Ofiary Kalwarii psychologizującym dyskursem.

Newman – doktor rewolucji modernistycznej

Szczególnie jaskrawym elementem relacji jest gloryfikacja Johna Henry’ego Newmana, wyniesionego przez posoborowych uzurpatorów do rzekomej godności doktora Kościoła. Jego teoria rozwoju doktryny – potępiona przez św. Piusa X w encyklice Pascendi jako „przenikliwa trucizna modernistów” – stanowi ideologiczne uzasadnienie dla obecnej apostazji. Gdy „bp Bryl” cytuje słowa Newmana:

„Dla każdego z was Bóg chce najbardziej, abyście mogli stać się świętymi”

, przemilcza fakt, że nowicjusz anglikański głosił relatywizm dogmatyczny, sprzeczny z definicjami Soboru Watykańskiego I (sesja III, rozdz. 4).

Świętość bez nawrócenia

Wspomniane przez „papieża” wezwanie do świętości pozbawione jest fundamentalnego warunku: conversio morum (nawrócenia obyczajów). Wbrew nauczaniu św. Roberta Bellarmina, który w De controversiis podkreślał, że „nikt nie staje się świętym bez wyrzeczenia się grzechu i świata”, posoborowa propozycja sprowadza się do psychologicznego samorozwoju. Brak jakiegokolwiek odniesienia do konieczności spowiedzi, umartwienia i walki z pożądliwościami świadczy o heretyckim przekształceniu koncepcji świętości.

Pseudosakralność nieważnych struktur

Rzekome uzyskiwanie odpustów zupełnych podczas jubileuszowej pielgrzymki to jawna kpina z doktryny o skarbcu Kościoła. Kanon 925 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. stanowił, że odpusty mogą być udzielane tylko przez praowładzę kościelną. Tymczasem struktury okupujące Watykan po 1958 r. utraciły wszelką legitymację, co potwierdza bulla Pawła IV Cum ex Apostolatus Officio:

„Jeśliby kiedykolwiek biskup (…) popadł w herezję, jego wyniesienie będzie nieważne, nieobowiązujące i bezwartościowe”

.

Masońskie korzenie „katolickiego” stowarzyszenia

Przywołana przez portal informacja o powstaniu Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich w 1990 r. „na wezwanie Jana Pawła II” wymaga demaskacji. Jak wykazał abp Marcel Lefebvre w Liście do przyjaciół i dobrodziejów nr 29:

„Wszelkie inicjatywy posoborowe, nawet podszywające się pod tradycję, służą inkorporacji wiernych w struktury antykościoła”

. Hasło „Kształcąc – wychowujemy” odzwierciedla masońską ideologię Comeniusa, potępioną przez Piusa XI w Divini Illius Magistri jako „naturalistyczne zniewolenie dusz”.

Teologiczny bankructwo wydarzenia

Cała relacja portalu eKAI stanowi modelowy przykład zastosowania metody modernistycznej opisanej w dekrecie Lamentabili św. Piusa X:

  • Redukcja wiary do subiektywnego doświadczenia (punkt 22 potępiony)
  • Przemilczenie dogmatu o jedyności zbawienia w Kościele (Sobór Florencki, Cantate Domino)
  • Fałszywa ekumeniczna koncepcja „świętości” obejmująca heretyków (Newman był konwertytą z anglikanizmu)
  • Kult człowieka zastępujący cześć należną Bogu (por. Syllabus błędów, punkt 55)

W świetle encykliki Piusa XI Quas primas prawdziwa nadzieja chrześcijańska możliwa jest jedynie poprzez publiczne uznanie królewskiej władzy Chrystusa nad narodami – czego struktury posoborowe konsekwentnie się wypierają, zastępując ewangelizację dialogiem ze zgnilizną współczesnego świata.


Za artykułem:
25 listopada 2025 | 22:41Bp Bryl do nauczycieli: bądźcie pielgrzymami nadziei w waszych szkołach
  (ekai.pl)
Data artykułu: 25.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.