Neogotyckie ołtarze w kościele parafialnym św. Marii Magdaleny w Mazańcowicach - konserwacja zabytkowych struktur bez podkreślenia ich sakralnego znaczenia

Neogotyckie ołtarze w służbie posoborowej apostazji

Podziel się tym:

Neogotyckie ołtarze w służbie posoborowej apostazji

Portal eKAI (26 listopada 2025) informuje o zakończeniu konserwacji dwóch ołtarzy bocznych w „kościele parafialnym św. Marii Magdaleny” w Mazańcowicach. „Ks. dr Szymon Tracz, diecezjalny konserwator sztuki i obiektów sakralnych” opisuje zabytkowe struktury jako „trójosiowe, jednokondygnacyjne nastawy” z pseudogotyckimi elementami, podkreślając ich wartość artystyczno-historyczną. W całym przekazie brak jednak najmniejszej wzmianki o nadprzyrodzonym wymiarze kultu, co demaskuje czysto muzealne podejście sekty posoborowej do sacrum.


Estetyzacja zamiast adoracji

Opisując ołtarz Matki Bożej Nieustającej Pomocy, autor koncentruje się na detalach architektonicznych:

„zwieńczenie ołtarza wypełnia obraz Matki Bożej Różańcowej przekazującej różaniec św. Dominikowi, ujęty w ostrołuk i dopełniony typowymi dla historyzmu fialami oraz pinaklami”

. Redukcja przedmiotów kultu do poziomu „zabytków” odsłania całkowite bankructwo duchowe posoborowia. Jak przypomina Pius XI w Quas primas: „Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi […] aby sędzia miał prawo nagradzania i karania ludzi jeszcze za ich życia” (1925). Tymczasem modernistyczni urzędnicy traktują ołtarze jak eksponaty w galerii stylów, a nie narzędzia oddawania czci Królowi Wszechświata.

Kult świętych czy bałwochwalstwo?

W części dotyczącej ołtarza Świętej Rodziny czytamy:

„płaskorzeźbione wyobrażenie Madonny z Dzieciątkiem Jezus oraz klęczącym w geście adoracji św. Józefem […] w edikuli z pinaklami, umieszczono rzeźbę św. Rocha”

. Brak jakiejkolwiek wzmianki o teologii kultu obrazów, którą Sobór Trydencki określił jasno: „Cześć oddawana obrazom odnosi się do prototypów” (Sesja XXV). Co więcej, umieszczenie św. Rocha – patrona chroniącego od zarazy – w kontekście epidemii posoborowego modernizmu nabiera złowieszczej ironii. Jak zaznacza św. Robert Bellarmin: „jawny heretyk nie może być Papieżem […] został odcięty od ciała Kościoła bez ekskomuniki” (De Romano Pontifice).

Architektura apostazji

Podane informacje historyczne potwierdzają katastrofę duchową:

  • „Konsekracja odbyła się […] w czerwcu 1901” – w okresie narastającego modernizmu, który Pius X potępił w Lamentabili sane (1907) jako „syntezę wszystkich herezji”
  • „Erygowano tu samodzielną parafię w 1911” – rok po masonerii modernistycznej encyklice Editae saepe Piusa X
  • „Polichromia z lat 20. XX wieku” – okresu wzmożonej infiltracji masonerii, o czym świadczy Syllabus Piusa IX (1864)

Milczenie jako wyznanie wiary

Najwymowniejsze jest to, czego tekst nie mówi:

  1. Brak wzmianki o Ofierze Mszy Świętej – jedynej prawdziwej funkcji ołtarza katolickiego
  2. Zero odniesień do stanu łaski użytkowników świątyni
  3. Pominięcie kwestii ważności sakramentów sprawowanych w posoborowej pseudo-wspólnocie
  4. Milczenie o konieczności nawrócenia się od apostazji Vaticanum II

Jak ostrzegał św. Pius X: „Kościół nie jest czymś innym, jak zgodnym zrzeszeniem ludzi” (Lamentabili sane). Ta redukcja nadprzyrodzoności do poziomu ludzkiej instytucji widoczna jest w każdym zdaniu relacji.

Neogotyk w służbie antykultu

Podkreślanie „udanego uzupełnienia ołtarza głównego” i „dobrej korespondencji z historyzującym wystrojem” to czysto estetyczne kryteria, podczas gdy kanon 1166 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. wyraźnie stanowi, iż celem sztuki sakralnej jest wspieranie kultu Bożego i pobożności wiernych. W strukturach okupujących Watykan ołtarze służą jednak głównie utrwalaniu herezji poprzez:

  • Naturalizację wiary poprzez skupienie na „dziedzictwie kulturowym”
  • Wypaczenie pojęcia świętości poprzez łączenie autentycznych relikwii z posoborową pseudo-liturgią
  • Stworzenie iluzji ciągłości z prawdziwym Kościołem Katolickim

Epitafium dla umarłej struktury

Opisywane działania konserwatorskie przypominają nakładanie kosmetycznego makijażu na trupa. Jak czytamy w Quas primas: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw […] zburzone zostały fundamenty”. Ołtarze pozbawione prawdziwej Ofiary stają się jedynie grobowcami apostazji. Dopóki „parafia” w Mazańcowicach nie powróci do jedynej ważnej Mszy Świętej Wszechczasów i nie odrzuci soborowych herezji, nawet najpiękniejsze zabytki będą tylko pomnikami własnej zatraty.


Za artykułem:
26 listopada 2025 | 12:49Mazańcowice: ołtarze odzyskały dawny blask
  (ekai.pl)
Data artykułu: 26.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.