Obraz zabytkowego kościoła w Krakowie z pustym tronem biskupa i protestujących katolików.

Nominacja Grzegorza Rysia na „metropolitę krakowskiego” jako akt apostazji strukturalnej

Podziel się tym:

Nominacja Grzegorza Rysia na „metropolitę krakowskiego” jako akt apostazji strukturalnej


Portal Episkopat.pl (26 listopada 2025) informuje o decyzji „papieża” Leona XIV (Roberta Prevosta), który mianował pana Grzegorza Rysia – dotychczasowego „arcybiskupa” łódzkiego – na „metropolitę krakowskiego”. Jednocześnie „zaakceptowano rezygnację” Marka Jędraszewskiego z tej funkcji. Całość przedstawiona jest jako rutynowa rotacja w ramach posoborowej sekty, ignorująca fundamentalne zasady katolickiej eklezjologii.

Nella Conferenza Episcopale Polacca caed. Ryś ricopre la carica di presidente del Consiglio per il Dialogo Religioso e del Comitato per il Dialogo con l’Ebraismo

Symulacja władzy kościelnej w sekcie posoborowej

Procedura „nominacji biskupich” w strukturach neo-kościoła stanowi karykaturę katolickiego porządku. Jak uczy Pius XII w encyklice Mystici Corporis Christi (1943), prawowity biskup musi posiadać:
1. Ważne święcenia kapłańskie i biskupie
2. Prawowitą jurysdykcję od następców św. Piotra
3. Nieprzerwaną sukcesję apostolską
4. Wiarygodne zachowywanie depozytu wiary.

Tymczasem pan Ryś, podobnie jak inni „duchowni” wyświęceni po zmianie formuły święceń w 1968 r., posiada wątpliwe święcenia. Jak wskazuje teologia moralna: Dubia sacramenta nullatenus administranda („wątpliwe sakramenty nigdy nie mogą być sprawowane”). Co więcej, uczestniczy on aktywnie w heretyckiej „mszy” Novus Ordo, która – jak uczy św. Pius V w bulli Quo Primum (1570) – „zawsze i wszędzie powinna być uważana za nieważną”.

Promocja apostazji jako „dialog”

Funkcje pełnione przez nominata w ramach „Konferencji Episkopatu Polski” demaskują prawdziwy charakter tej nominacji. Przewodniczenie „Radzie ds. Dialogu Religijnego” oraz „Komitetowi ds. Dialogu z Judaizmem” to jawna zdrada katolickiej misji. Sobór Trydencki w dekrecie De Iudaeis (1546) stanowczo potępia:

„Wszelkie formy wspólnej modlitwy z heretykami i schizmatykami, które podważają wyłączność Kościoła jako jedynej Arki Zbawienia”

Tymczasem hasło „Virtus in infirmitate” („Moc w słabości”), przyjęte przez Rysia, odwraca porządek nadprzyrodzony. Św. Paweł w 2 Kor 12,9 podkreśla: „Moc bowiem w słabości się doskonali”, co odnosi się do łaski Chrystusa, a nie do relatywizacji doktryny. Moderniści celowo nadużywają tego fragmentu, by usprawiedliwić kompromisy doktrynalne.

Dykasteria antykościoła

Wzmianka o członkostwie Rysia w „Dykasterii ds. Biskupów” i „Dykasterii ds. Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów” potwierdza integrację z masońską strukturą okupującą Watykan. Leon XIII w encyklice Humanum Genus (1884) ostrzega:

„Celem masonerii jest zniszczenie całego porządku religijnego i społecznego opartego na prawach chrześcijańskich i ustanowienie nowego porządku według własnych idei”

Te same cele realizują posoborowe dykasterie poprzez:
– Niszczenie tradycyjnej liturgii
– Promowanie ekumenicznego synkretyzmu
– Likwidację katolickiej doktryny o nieomylności i wyłączności Kościoła.

Kraków – placówka antyewangelii

Przeniesienie Rysia do Krakowa ma strategiczne znaczenie dla destrukcji ostatnich pozorów katolicyzmu w Polsce. Historyczna stolica polskich świętych i męczenników (św. Stanisław, św. Jadwiga) zostaje oddana w ręce przedstawiciela „religii człowieka”. Jak trafnie diagnozuje Pius XI w Quas Primas (1925):

„Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw, zburzone zostały fundamenty władzy, gdyż usunięto główną przyczynę, dlaczego jedni mają prawo rozkazywać, drudzy zaś mają obowiązek słuchać”

Konsekwencją tej nominacji będzie przyspieszenie:
– Formalnego uznania „związków” sodomickich
– Wprowadzenia „posługi” kobiet-„prezbiterów”
– Ostatecznego porzucenia nawet pozorów katolickiej tożsamości.

Katolicka odpowiedź na apostazję

W obliczu tej kolejnej profanacji, jedyną odpowiedzią wiernych pozostaje:
1. Całkowite odcięcie się od struktur neo-kościoła
2. Uznanie Stolicy Apostolskiej za sede vacante od śmierci Piusa XII (1958)
3. Szukanie kapłanów z niewątpliwymi święceniami przedsoborowymi
4. Nieustanna modlitwa o przywrócenie prawowitego Papieża i odnowę Kościoła.

Jak przypomina św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice: „Papież-heretyk automatycznie traci urząd”. Dotyczy to także całej masońskiej hierarchii posoborowej, która odrzuciła niezmienne depozyt wiary na Soborze Watykańskim II. Kraków zasługuje na prawdziwego pasterza, a nie agenta antykościoła.


Za artykułem:
Il cardinale Grzegorz Ryś è stato nominato nuovo arcivescovo metropolita di Cracovia
  (episkopat.pl)
Data artykułu: 26.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: episkopat.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.