Instrumentalizacja prawa jako narzędzie represji
„Rząd federalny Kanady, kierowany przez globalistycznego premiera Justina Trudeau, podjął kolejny skandaliczny krok w trwającej kampanii nękania przywódców pokojowego protestu przeciw tyrańskim restrykcjom covidowym” – informuje portal LifeSiteNews w artykule z 27 listopada 2025 roku. Przedmiotem ataku stała się ciężarówka Chrisa Barbera, uczestnika Freedom Convoy z 2022 roku, którą władze usiłują skonfiskować jako „majątek związany z przestępstwem”.
„Wielka Czerwona to sposób, w jaki zarabiam na chleb. Spełniłem wszystkie polecenia policji podczas protestu i nigdy nie przypuszczałem, że rząd spróbuje zabrać ciężarówkę, od której zależy moje utrzymanie”
– przekazał Barber podczas rozprawy 26 listopada, cytowany przez Justice Centre for Constitutional Freedoms (JCCF).
Nadużycie instytucji konfiskaty mienia
Adwokat Diane Magas, reprezentująca Barbera, wskazała na rażącą sprzeczność między duchem prawa a działaniami korony: „Konfiskata »Wielkiej Czerwonej«, która jest niezbędna dla funkcjonowania firmy transportowej Barbera, utrzymującej jego rodzinę i pracowników, nie mieści się w intencji ustawodawcy tworzącego przepisy o konfiskacie”.
Fakt, że policja sama wskazywała miejsce parkowania pojazdu, a Barber bezzwłocznie zastosował się do późniejszych poleceń jego przemieszczenia, obnaża polityczną motywację działań prokuratury. Jak zauważył teolog moralności ks. Franciszek Kwiatkowski w pracy „Zasady sprawiedliwości społecznej w nauczaniu Leona XIII” (1932): „Władza, która przestaje służyć dobru wspólnemu, a staje się narzędziem zemsty lub represji, traci legitymację moralną” (s. 217).
Kontynuacja prześladowań po niesprawiedliwym wyroku
Decyzja w sprawie konfiskaty zapadnie 19 grudnia, jednak – jak zauważa LifeSiteNews – proces może przeciągnąć się na 2026 rok. To kolejny akt systemowej kampanii prześladowczej wobec Barbera i Tamary Lich, skazanych 7 października 2025 na 18 miesięcy aresztu domowego za „organizowanie protestu” przeciwko bezprawnym obostrzeniom.
Obrońcy oskarżonych podkreślają, że sędzia Heather Perkins-McVey nadużyła pojęcia »złośliwości« (mischief), ignorując pokojowy charakter całego ruchu. Tymczasem już św. Tomasz z Akwinu nauczał, że „sprzeciw wobec niegodziwego prawa nie tylko jest prawem, ale obowiązkiem” (Summa Theologiae I-II, q.96 a.4).
Teologiczny wymiar walki o wolność
Milczenie portalu LifeSiteNews w kwestii religijnego wymiaru protestów Freedom Convoy pozostaje symptomatyczne. Tymczasem setki uczestników nie tylko walczyły o wolności obywatelskie, ale także organizowały publiczne modlitwy i nabożeństwa w obronie prawa do praktyk religijnych.
Jak przypomina Pius XI w encyklice Quas Primas (1925): „Pokój Chrystusowy nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”. Kanadyjskie władze, prześladując obrońców wolności, wpisują się w globalny projekt dechrystianizacji życia publicznego, gdzie nawet pozory legalizmu służą niszczeniu podstaw ładu społecznego.
Konfiskata jako narzędzie gospodarczej destrukcji
Próba pozbawienia Barbera środków do życia poprzez konfiskatę ciężarówki stanowi jawne pogwałcenie prawa naturalnego gwarantującego własność prywatną. Leon XIII w Rerum novarum (1891) podkreślał: „Własność prywatną należy uważać za prawo przyrodzone” (pkt 47). Działania kanadyjskiego rządu realizują zaś logikę „kultury odrzucenia” – tym razem skierowaną nie tylko przeciw nienarodzonym, ale każdemu, kto ośmiela się sprzeciwić globalistycznej tyranii.
W świetle katolickiej nauki społecznej, opisane represje wymagają jednoznacznego potępienia jako przejaw państwowego totalitaryzmu. Jak pisał Pius XI w Divini Redemptoris (1937): „Żadna władza nie ma prawa naruszać nienaruszalnych praw osoby ludzkiej, powołanej do życia wiecznego” (pkt 71). Władze w Ottawie, działając wbrew tej zasadzie, same wystawiają sobie akt moralnej degradacji.
Za artykułem:
Canadian government seeking to take Freedom Convoy leader’s truck (lifesitenews.com)
Data artykułu: 27.11.2025








