Portal eKAI (27 listopada 2025) informuje o włączeniu się „Caritas” Diecezji Kieleckiej w program „Żywnościowy SOS dla Seniorów” prowadzony przez Fundację Biedronki. „Dzięki wsparciu Fundacji Biedronki możemy poszerzyć ofertę kilku naszych placówek pomocowych” – deklaruje „ks.” Krzysztof Banasik, „zastępca dyrektora” tej instytucji. Projekt zakłada dystrybucję „e-kodów” o wartości 50 500 zł na zakupy w sieci dyskontowej, by „przygotować większą liczbę ciepłych posiłków dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym”. Ta jałowa inicjatywa odsłania całkowite bankructwo duchowe struktur posoborowych, redukujących caritas do socjalnego transferu dóbr.
Zdrada nadprzyrodzonej misji Kościoła
Podczas gdy prawdziwy Kościół katolicki naucza, że „człowiek nie żyje samym chlebem, lecz każdym słowem, które pochodzi z ust Bożych” (Mt 4,4), neo-kościół antypapieży przemienia się w agencję pomocy społecznej. Pius XI w encyklice Quas primas stanowczo przypominał: „Pokój domowy zakwitnie i wewnętrzny porządek się ustali, gdy wszelka przyczyna zaburzenia będzie usunięta; albowiem obywatel (…) w panującym i innych rządcach państwa widzieć będzie obraz i powagę Chrystusa Boga i Człowieka”. Tymczasem „Caritas” kielecka, zamiast głosić Królewską Godność Zbawiciela, kooperuje z korporacją promującą konsumpcjonizm – grzech główny niszczący dusze.
„Żywnościowy SOS dla Seniorów” to czwarta edycja programu prowadzonego przez Fundację Biedronki, która od początku swojej działalności przeznaczyła już ponad 328 mln zł na projekty społeczne.
Suma ta – choć astronomiczna – jest marnotrawstwem w perspektywie wieczności. Św. Wincenty à Paulo, patron prawdziwych dzieł miłosierdzia, podkreślał: „Największym nieszczęściem ubogich nie jest brak chleba, lecz brak znajomości prawdy zbawiennej”. Tymczasem współczesna „Caritas”, kierowana przez nieposiadających ważnych święceń „duchownych”, nie prowadzi żadnej systematycznej akcji katechizacji czy zachęty do korzystania z sakramentów wśród „seniorów i osób w kryzysie bezdomności”.
Ekonomiczny sojusz z duchem świata
Kolaboracja z Fundacją Biedronki odsłania całkowite poddanie się neo-kościoła duchowi mammony. Sieć dyskontowa, promująca niepohamowany konsumpcjonizm i kulturę natychmiastowej gratyfikacji, jest antytezą katolickiej ascezy. Św. Pius X w liście apostolskim Notre charge apostolique potępił wszelkie próby „postawienia miłości bliźniego ponad miłość Boga”, co właśnie czyni posoborowa „Caritas”, redukując miłosierdzie do materialnego transferu.
Nawet techniczny aspekt pomocy – „e-kody” do wykorzystania w sklepach sieci Biedronka – symbolizuje całkowite wchłonięcie przez system świecki. Jak przypomina Sobór Trydencki w dekrecie o sakramencie pokuty: „Kościół nie może podporządkować się świeckim metodom działania, gdyż jego misja przekracza doczesność” (sesja XIV, rozdz. 1). Tymczasem „ks.” Banasik z dumą ogłasza współpracę z korporacją, co stanowi jawne pogwałcenie zasady extra Ecclesiam nulla salus.
Pomoc bez nawrócenia – ślepa uliczka modernizmu
Największą zbrodnią teologiczną opisywanego projektu jest całkowite pominięcie wymiaru nadprzyrodzonego. W przeciwieństwie do prawdziwych dzieł katolickich, które łączyły jałmużnę z ewangelizacją (por. Mt 10,8), „Żywnościowy SOS” ogranicza się do cielesnego karmienia, pozostawiając dusze w stanie śmiertelnego głodu łaski. Św. Jan Chryzostom pouczał: „Nie wystarczy nakarmić żołądek, jeśli nie nakarmisz duszy prawdą wiary”.
Tymczasem struktury posoborowe – pozbawione ważnych święceń i prawowitej władzy jurysdykcyjnej – nie mogą oferować ani ważnej Eucharystii, ani rozgrzeszenia. Stąd ich „pomoc” jest jedynie naturalistycznym substytutem, potwierdzającym słowa Piusa XI z encykliki Mortalium animos: „Ktokolwiek odłącza się od Kościoła, ten oddala się od woli Zbawiciela i staje się igraszką w rękach wroga rodzaju ludzkiego”.
Stołówka zamiast ołtarza – ostateczny upadek
Wymownym symbolem całej inicjatywy jest wspomniana w artykule „Stołówka Charytatywna w Sędziszowie”. Podczas gdy Kościół katolicki stawiał w centrum Ołtarz – miejsce Ofiary Kalwarii uobecnianej w Mszy Świętej – neo-kościół zastępuje go stołem do rozdawania zupy. To materialistyczne przewartościowanie doskonale ilustruje diagnozę św. Piusa X z encykliki Pascendi, który demaskował modernizm jako „syntezę wszystkich herezji, zmierzającą do zniszczenia Królestwa Bożego na ziemi”.
Program „Żywnościowy SOS” – choć pozornie szlachetny – jest więc kolejnym gwoździem do trumny posoborowej apostazji. Zamiast prowadzić dusze do Chrystusa Króla, utwierdza je w przekonaniu, że „człowiek żyje samym chlebem” – co stanowi pierwszą pokusę szatana na pustyni (Mt 4,3). Dopóki „Caritas” nie powróci do nienaruszalnych zasad wiary katolickiej, jej działania pozostaną jedynie faryzejską zasłoną dymną dla systematycznej zdrady Ewangelii.
Za artykułem:
27 listopada 2025 | 16:34Caritas Kielecka włączyła się w „Żywnościowy SOS dla Seniorów” (ekai.pl)
Data artykułu: 27.11.2025








