Portal eKAI (28 listopada 2025) relacjonuje wizytę uzurpatora Jorge Bergoglio w domu opieki prowadzonym przez zgromadzenie Małych Sióstr Ubogich w Stambule. Bergoglio podkreślał rzekome „braterstwo” z osobami starszymi, pomijając całkowicie konieczność ich nawrócenia i zbawienia wiecznego. Szczytem apostazji stało się przyjęcie przez antypapieża schizmatyckiej ikony Matki Bożej Iweron, co stanowi jawną zdradę katolickiej doktryny o kulcie obrazów.
Naturalistyczna pseudocharytatywność zastępuje zbawczą misję Kościoła
Bergoglio w przemówieniu do sióstr stwierdził: „zanim zaczniemy być dla innych, musimy być z nimi, dzieląc się na zasadzie braterstwa”. To czysto socjalistyczne hasło całkowicie pomija nadprzyrodzony cel dzieł miłosierdzia, który św. Paweł określa jako „prowadzenie wszystkich do posłuszeństwa wierze” (Rz 1,5). Jak trafnie nauczał Pius XI w Quas Primas: „Kościół Boży, udzielając bez ustanku pokarmu duchowego ludziom, rodzi i wychowuje coraz to nowe zastępy świętych mężów i niewiast, a Chrystus tych, którzy Mu byli w Królestwie ziemskim wiernymi i posłusznymi poddanymi, nie przestaje powoływać do szczęśliwości w Królestwie niebieskim”. Tymczasem cała narracja skupia się wyłącznie na doczesnym „współczuciu”, co jest jawnym przejawem modernizmu potępionego w Lamentabili (pkt 64).
Bluźnierczy kult ikon jako akt apostazji
Najcięższym przejawem zdrady katolickiej wiary stało się przyjęcie przez Bergoglia tzw. Iwerskiej Ikony Matki Bożej. Jak czytamy w relacji: „Papieżowi ofiarowano Iwerską Ikonę Matki Bożej, która ma swoje korzenie w tradycji bizantyjskiej”. To jawne bałwochwalstwo, gdyż:
- Kult ikon został potępiony przez Sobór Frankfurcki (794 r.) jako sprzeczny z Dekalogiem („Nie czyń sobie obrazu rytego” – Wj 20,4).
- Nawet gdyby uznać kontrowersyjne postanowienia Soboru Nicejskiego II (787 r.), to Kościół zawsze odrzucał latrię (uwielbienie) wobec obrazów, dopuszczając jedynie dulię (szacunek). Tymczasem opisana legenda („z której popłynęła krew”) nadaje ikonie cechy samej Matki Bożej, co jest czystym zabobonem.
- Przyjęcie daru od schizmatyków stanowi zdradę zasady extra Ecclesiam nulla salus i faktyczne uznanie prawosławia za „Kościół-siostrę”, co potępia Syllabus błędów (pkt 17, 18).
Milczenie o Najświętszej Ofierze jako symptom apostazji
Szczególnie wymowne jest całkowite pominięcie w relacji jakiegokolwiek odniesienia do Mszy Świętej. Bergoglio nie sprawował Ofiary przebłagalnej, ograniczając się do „modlitwy «Zdrowaś Maryjo»” (notabene: współczesna forma zamiast tradycyjnego „Zdrowaś Marjo”). Jak przypomina Pius XI: „Chrystus jako Odkupiciel nabył Krwią Swoją Kościół, a jako Kapłan złożył ofiarę ze Siebie samego za grzechy naszych i wiecznie ją składa” (Quas Primas). Pominięcie tego aspektu demaskuje prawdziwy cel wizyty – propagowanie naturalistycznej religii człowieczeństwa.
Neo-kościół jako narzędzie globalistycznej rewolucji
Spotkanie z rabinem Turcji po wizycie w domu opieki ukazuje prawdziwy ekumeniczny program posoborowia: redukcja religii do instrumentu budowy „globalnego braterstwa”. To dokładne wypełnienie potępionych już w Syllabusie błędów (pkt 77-80) o wolności kultów i relatywizmie religijnym. Tymczasem Leon XIII w Humanum genus ostrzegał: „Zamiarem masonerii jest zniszczyć od podstaw cały porządek religijny i społeczny, który przyniosła nauka chrześcijańska, i zastąpić go nowym, według własnych pojęć”.
Martwy formalizm zamiast prawdziwej pobożności
Opisane rytuały – „wpisanie do księgi honorowej”, „wymiana prezentów” – przypominają świeckie wizyty dyplomatyczne, nie zaś pasterską posługę. Brak jakiejkolwiek wzmianki o spowiedzi, Komunii św. czy namaszczeniu chorych dowodzi, że dla przywódców neo-kościoła wiara stała się pustym folklorem. Jak trafnie ujął to św. Pius X w Pascendi: „Moderniści nie widzą w Kościele nic ponad zwykłe społeczeństwo ludzkie”.
Cała ta inscenizacja potwierdza słowa Piusa XI: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw i gdy już nie od Boga, lecz od ludzi wywodzono początek władzy, stało się iż zburzone zostały fundamenty pod tąż władzą” (Quas Primas). Dopóki narody nie uznają publicznie panowania Chrystusa Króla, takie spektakle apostazji będą jedynie przybierać na intensywności.
Za artykułem:
Papież odwiedził dom opieki dla osób starszych w Stambule (ekai.pl)
Data artykułu: 28.11.2025








