Tradycyjna szopka bożonarodzeniowa na Placu św. Piotra z nowoczesnymi elementami 3D

Naturalistyczny spektakl na Placu św. Piotra – kryzys wiary w pełnej krasie

Podziel się tym:

Portal eKAI (28 listopada 2025) relacjonuje przygotowania do „Bożego Narodzenia” w Watykanie: ustawienie świerka z Val d’Ultimo i szopki z Nocera Inferiore-Sarno. Drzewo ma symbolizować „życie, które nie przemija”, zaś szopka – łączyć „tradycję, nowoczesność i lokalny koloryt” przy użyciu druku 3D. Cytowani „biskupi” Ivo Muser i Giuseppe Giudice akcentują wątki ekologiczne i społeczne, pomijając całkowicie dogmat Wcielenia i konieczność pokuty.


Fałszywy symbolizm drzewa: pogaństwo w sercu Rzymu

„Drzewko staje się ambasadorem naszego terytorium, jego kultury, naszej wiary i naszych mieszkańców” – wyjaśnia „biskup” Muser.

Już w tym stwierdzeniu ujawnia się zdrada katolickiej zasady prymatu nadprzyrodzoności. Według niezmiennej nauki Kościoła, jedynym „ambasadorem wiary” jest Chrystus Król (Pius XI, Quas primas), a nie świeckie drzewo. Próba nadania świerkowi funkcji religijnej to jawne nawiązanie do pogańskich kultów drzew, potępionych w Księdze Jeremiasza: „Jak uczeni są zwyczaje pogańskie! Bo próżność uciął sobie człowiek z lasu, robota rąk rzemieślnika… Srebrnem i złotem ozdabiają je” (Jer 10,3-4 Wlg).

Hierarchia posoborowa posuwa się do bluźnierczego porównania: „Jodły zachowują zieleń nawet zimą, są więc naturalnym znakiem życia, które zwycięża śmierć, tego ‘Drzewa Życia’ z Księgi Rodzaju”. To demoniczne przeinaczenie symboliki! Drzewo Życia z Raju było zapowiedzią Krzyża – jedynego narzędzia zbawienia (św. Ireneusz, Adversus haereses), a nie zimozielonej roślinności. W ten sposób modernistyczna sekta zastępuje Ofiarę Kalwarii ekologicznym naturalizmem.

Ekologia jako nowa religia

Najbardziej szokuje całkowite przemilczenie obowiązku adoracji Dzieciątka Jezus jako Boga-Człowieka. „Biskup” Muser głosi: „Przeżywać Boże Narodzenie z szacunkiem dla środowiska to piękne świadectwo wiary”. Tymczasem Sobór Trydencki w dekrecie o usprawiedliwieniu uczy, że wiara bez uczynków pokutnych jest martwa (sesja VI, kan. 20). Gdzie wezwanie do postu, modlitwy, spowiedzi? Ekologia staje się sakramentem neo-kościoła – potwierdza to cyniczne uzasadnianie wycinki drzew „rozsądną gospodarką leśną”, co przypomina bardziej język spółki komunalnej niż pasterza dusz.

Szopka jako anty-sakrament

Równie groźna w wymowie jest szopka z Nocery Inferiore-Sarno. Stosowanie druku 3D i polistyrenu do tworzenia „figurek” stanowi profanację idei Betlejem. Św. Alfons Liguori, którego rzekomo się czci, w Chwale Maryi pisał: „Najświętsza Panienka rodziła w stajni, by nauczyć nas pogardy dla wygód świata”. Tymczasem modernistyczna instalacja promuje technologiczny przepych, całkowicie sprzeczny z duchem pokory.

„Szopka nie może być tylko przedmiotem religijnym, ale prowokacją – mówi „biskup” Giudice – by na nowo zwrócić uwagę na stworzenie, na nasze miejsce w społeczeństwie”

To zdanie demaskuje prawdziwy cel: redukcja Bożego Narodzenia do terapii społecznej. Według Piusa X w Lamentabili sane, taki „symbolizm pozbawiony realnej obecności tajemnic” jest herezją modernizmu. Prawdziwa szopka prowadzi do adoracji Słowa Wcielonego w Najświętszym Sakramencie, nie zaś do rozmyślań o „miejscu w społeczeństwie”.

Teologia wygnania

Cała inscenizacja na Placu św. Piotra stanowi namacalny dowód apostazji posoborowia. Gdy prawowici papieże nakazywali wystawianie żłóbka jako narzędzia ewangelizacji (Benedykt XV, In praeclara summorum), dzisiejsi okupanci Watykanu czynią z niego narzędzie dechrystianizacji. Brak jakiegokolwiek nawiązania do obowiązku uznania władzy Chrystusa Króla nad narodami – tematu encykliki Quas primas – pokazuje, że mamy do czynienia z bałwochwalczym spektaklem dla mas.

Wierni katolicy powinni odrzucić tę neo-pogańską szopkę, pamiętając słowa św. Pawła: „Nie możecie pić kielicha Pańskiego i kielicha demonów” (1 Kor 10,21). Jedynie Msza Trydencka i tradycyjne nabożeństwa stanowią autentyczną odpowiedź na tajemnicę Wcielenia. Wszystko inne to „obrzędy nowego kultu”, które Pius XII w Mediator Dei nakazywał zwalczać jako „niebezpieczne innowacje”.


Za artykułem:
28 listopada 2025 | 03:00Na Placu św. Piotra rozpoczęto ustawianie choinki
  (ekai.pl)
Data artykułu: 28.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.