Portal eKAI (29 listopada 2025) relacjonuje wizytę antypapieża Leona XIV w Błękitnym Meczecie w Stambule, określając ją jako przeżywaną „w ciszy, w duchu medytacji i słuchania, z głębokim szacunkiem dla miejsca i dla wiary zgromadzonych tam na modlitwie”. Doniesienie podkreśla „zadowolenie” uzurpatora z atmosfery islamskiej świątyni oraz szczegóły techniczne wizyty: zdjęcie butów, podziw dla architektury, milczącą kontemplację. Pomija się przy tym całkowicie dogmatyczną ocenę tego skandalu, który stanowi jawną zdradę wobec Regni Christi – Królestwa Chrystusowego.
Zdrada misji Kościoła na ołtarzu fałszywego ekumenizmu
„Szacunek dla wiary zgromadzonych” w meczecie to frazes jawnie sprzeczny z niezmiennym nauczaniem Kościoła. Pius XI w encyklice Quas Primas stanowczo stwierdza:
„Panowanie Jego mianowicie nie rozciąga się tylko na same narody katolickie lub na tych jedynie, którzy przez przyjęcie chrztu według prawa do Kościoła należą, chociaż ich błędne mniemania sprowadziły na bezdroża albo niezgoda od miłości oddzieliła, lecz panowanie Jego obejmuje także wszystkich niechrześcijan, tak, iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”
. Tymczasem zachowanie antypapieża implikuje uznanie islamu za równoległą drogę zbawienia, co stanowi herezję potępioną w Syllabusie Piusa IX (propozycja 16-17).
„Medytacja” w domu bałwochwalstwa łamie pierwsze przykazanie Dekalogu, a św. Paweł przestrzega:
„Cóż tedy mówię? Że to, co bywa ofiarowane bałwanom, jest czymś? Albo że bałwan jest czymś? Ależ to, co poganie ofiarują, ofiarują czartom, a nie Bogu. Nie chcę, abyście mieli wspólnotę z czartami”
(1 Kor 10,19-20). Święte Oficjum w dekrecie z 1729 r. zakazywało nawet wchodzenia do synagog i meczetów bez konieczności, zaś uczestnictwo w ich rytuałach – choćby bierne – uznawało za apostazję.
Architektoniczny zachwyt nad antychrześcijańską symboliką
Opis „zachwytu” nad turkusowymi płytkami i 260 oknami meczetu to klasyczny przykład redukcji religii do estetyki – cecha modernizmu potępiona w Lamentabili św. Piusa X (propozycja 58). Tymczasem sześć minaretów Błękitnego Meczetu to nie „osobliwość architektoniczna”, lecz symbol triumfu islamu nad Hagią Sophią – bazyliką Mądrości Bożej wzniesioną przez Justyniana, przemienioną w 1453 r. w meczet, a w 2020 r. ponownie zbezczeszczoną po okresie funkcjonowania jako muzeum.
„Papież nie mógł odwiedzić Hagii Sophii” – konstatuje portal, nie wspominając, że prawdziwy Następca Piotra winien ekskomunikować każdego, kto dopuszcza się takiej profanacji. Leon XIV akceptuje jednak status quo, co czyni go wspólnikiem „ohydy spustoszenia” (Dn 9,27).
Fałszywy ekumenizm z heretykami i schizmatykami
Kolejny etap wizyty – spotkanie z „przywódcami Kościołów i wspólnot chrześcijańskich” w syryjskim kościele prawosławnym – to jawna zdrada wobec dogmatu Extra Ecclesiam nulla salus. Św. Pius X w liście apostolskim Notre charge potępił „fałszywy ekumenizm” jako „zgubną opinię, jakoby można było zjednoczyć wszystkich ludzi w jakiejś religii wystarczającej choćby tylko dla miłości”. Tymczasem „pan” Leon XVI kontynuuje tę apostazję, rozmawiając z przedstawicielami schizmy wschodniej, której natura została jasno określona przez Piusa IX:
„Prawosławni to schizmatycy, których powrót do katolickiej jedności należy gorąco pragnąć i o niego się modlić. Nie wolno jednak czynić żadnych ustępstw w kwestiach wiary”
(Encyklika In suprema Petri sede).
Statystyki jako pomnik apostazji
Przywołane w artykule dane o spadku liczby chrześcijan w Turcji z 40% do 0,15% przedstawiane są jako „smutny fakt historyczny”, podczas gdy stanowią one monumentalne oskarżenie przeciwko modernistycznej herezji. Gdy Kościół głosił niezmiennie Ewangelię i wymagał nawrócenia pogan, liczby wiernych rosły mimo prześladowań. Gdy zaś przyjęto tezę o „równouprawnieniu religii” (Syllabus, propozycja 77), rozpoczął się proces samolikwidacji.
Podpisanie „Wspólnej Deklaracji” z patriarchą Bartłomiejem to kolejny krok ku instytucjonalizacji apostazji. Już św. Robert Bellarmin przestrzegał:
„Papież-heretyk automatycznie przestaje być papieżem”
(De Romano Pontifice). Czyny Leona XIV spełniają znamiona apostazji materialnej, co w świetle kanonu 188 §4 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. powoduje utratę urzędu ipso facto.
Za artykułem:
Leon XIV odwiedził Błękitny Meczet w Stambule – wizyta w duchu refleksji i słuchania (ekai.pl)
Data artykułu: 29.11.2025








