Tradycyjny kleryk w tradycyjnym stroju przed Błękitnym Meczetem w Stambule w 1979 roku, wyrażający niezadowolenie z ekumenicznych gestów "papieża" Jana Pawła II.

Bluźniercza wizyta posoborowego uzurpatora w Turcji – demaskacja apostazji 1979 roku

Podziel się tym:

Bluźniercza wizyta posoborowego uzurpatora w Turcji – demaskacja apostazji 1979 roku

Portal Vatican News relacjonuje z zachwytem podróż „papieża” Jana Pawła II do Turcji w 1979 roku, przedstawiając ją jako „most między Wschodem a Zachodem” i przełom w dialogu z prawosławiem oraz islamem. W rzeczywistości była to pierwsza międzynarodowa manifestacja apostazji posoborowego antykościoła, otwarcie odrzucająca dogmat Extra Ecclesiam Nulla Salus i wprowadzająca kult człowieka pod płaszczykiem fałszywego ekumenizmu.


Kuriozalny teatr „dialogu” z heretykami i niewiernymi

„Podpisano wspólną deklarację, tzw. ekumeniczną, w której oba Kościoły wyraziły wolę pokonywania barier dzielących je od wieków. Ponadto powołano wspólną Międzynarodową Komisję ds. Dialogu Katolicko-Prawosławnego”

Już sama nazwa „deklaracja ekumeniczna” stanowi jawną obrazę Boga, gdyż zakłada równość między jedynym prawdziwym Kościołem Chrystusowym a schizmą wschodnią potępioną przez Sobór Florencki (1439). Pius XI w encyklice Quas Primas ostrzegał: „Jeżeliby kiedy ludzie prywatnie i publicznie uznali nad sobą władzę królewską Chrystusa, wówczas spłynęłyby na całe społeczeństwo niesłychane dobrodziejstwa”. Tymczasem Jan Paweł II działał wprost przeciwnie – zamiast głosić konieczność nawrócenia prawosławnych na katolicyzm, uczestniczył w ich bałwochwalczych obrzędach.

Zdrada wiary w Błękitnym Meczecie – akt jawnołacznictwa

Szczytem bluźnierstwa była wizyta w Błębitnym Meczecie – sanktuarium islamskiej herezji. Jak podaje portal: „Wizyta w Błękitnym Meczecie była dyskretna, bez udziału mediów”. To typowa taktyka modernistów – ukrywać najcięższe przewinienia przed wiernymi. Św. Pius X w dekrecie Lamentabili sane exitu potępił podobne praktyki w tezie 65: „The doctrine that Christ has raised marriage to the dignity of a sacrament cannot be at all tolerated” – przez analogię, uznanie meczetu za miejsce kultu jest aktem apostazji.

Naturalistyczna herezja w papieskich przemówieniach

„gdy wiara jest żywa, przenika życie – staje się trwałym fundamentem dla godności, braterstwa i wolności ludzi oraz zasadą prawego postępowania w życiu moralnym i społecznym”

To zdanie obnaża całkowite odejście od nadprzyrodzonej wizji łaski. Jan Paweł II sprowadził wiarę do narzędzia społecznej utopii, co Pius IX potępił w Syllabusie błędów (punkty 15-18, 77-79). Prawdziwy Kościół naucza, że wiara jest „poddaniem rozumu i woli objawieniu Bożemu” (Sobór Watykański I), a nie filantropijnym projektem.

Fałszywa eklezjologia i negacja wyłączności zbawczej Kościoła

Szokujące są słowa przypisywane Janowi Pawłowi II: „Pytaniem nie jest, czy możemy przywrócić pełną komunię, lecz czy mamy prawo pozostać oddzieleni”. To jawne zaprzeczenie dogmatowi, że poza Kościołem Katolickim nie ma zbawienia (Bonifacy VIII, Unam Sanctam). Św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice stwierdza jednoznacznie: „heretyk nie może być Papieżem” – a takie twierdzenia są czystą herezją.

Kult człowieka i statystyki jako miara sukcesu

Portal zachwyca się „ok. 1 mln 700 tys. km” podróży apostolskich, co ma dowodzić rzekomej gorliwości. Tymczasem prawdziwy sukces apostolski mierzy się liczbą nawróconych dusz, a nie kilometrów. Pius XII w Mystici Corporis podkreślał, że „Kościół jest mistycznym Ciałem Chrystusa”, a nie korporacją turystyczną. Te globtroterskie wyczyny służyły wyłącznie promocji kultu osobowości i relatywizacji wiary.

Dziedzictwo apostazji – preludium do Bergoglia

Artykuł chwali: „pontyfikat tego Papieża to pontyfikat dialogu”. W języku tradycyjnej teologii oznacza to po prostu: pontyfikat zdrady. Wszystkie działania Jana Pawła II w Turcji stanowią bezpośrednie zaprzeczenie nauczania Piusa IX z Syllabusa (pkt 15-18) i Leona XIII z Humanum Genus o masonerii. Jego wizyta zapoczątkowała proces, którego owocem jest dziś modlitwa Bergoglia w meczetach i pogańskie obrzędy w Amazonii.

Podsumowując: omawiana pielgrzymka była nie „znakiem nadziei”, ale publicznym aktem apostazji, przez który „papież” Jan Paweł II sam wyłączył się ze społeczności Kościoła Katolickiego. Jak naucza św. Robert Bellarmin: „jawny heretyk nie może być Papieżem”. Wierni katolicy mają obowiązek odrzucić tę antypapieską farsę i trwać przy niezmiennej Wierze, której strzeże jedynie Kościół Katolicki sprzed modernistycznej rewolucji.


Za artykułem:
Most między Wschodem a Zachodem – Jan Paweł II w Turcji w 1979 r.
  (vaticannews.va)
Data artykułu: 29.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: vaticannews.va
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.