Solemne nieszpory adwentowe w poznańskiej katedrze z udziałem heretyckich organizacji

Ekumeniczne zgorszenie w poznańskiej katedrze: herezja w imię fałszywego miłosierdzia

Podziel się tym:

Ekumeniczne zgorszenie w poznańskiej katedrze: herezja w imię fałszywego miłosierdzia

Portal eKAI (29 listopada 2025) relacjonuje bluźnierczą ceremonię w pseudokatedrze poznańskiej, gdzie pod przewodnictwem „arcybiskupa” Zbigniewa Zielińskiego odbyły się tak zwane „nieszpory adwentowe” z udziałem heretyckich organizacji. Wydarzenie to stanowi jawną zdradę katolickiej doktryny o extra Ecclesiam nulla salus i kwintesencję posoborowej apostazji.

„Od zapalenia pierwszej świecy wieńca adwentowego oraz świec Wigilijnego Dzieła Pomocy Dzieciom przez przedstawicieli organizacji charytatywnych Kościołów chrześcijańskich – Caritas, Eleos i Diakonii – rozpoczęły się uroczyste pierwsze nieszpory Adwentu w katedrze poznańskiej”

Już sam fakt dopuszczenia przedstawicieli sekt heretyckich do czynności liturgicznych jest rażącym naruszeniem kanonu 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku, który stanowi: „Nie wolno wiernym w jakikolwiek sposób aktywnie uczestniczyć w obrzędach heretyckich”. Święte Oficjum w dekrecie z 1949 roku Cum occasione precyzowało: „Wszelkie communicatio in sacris z heretykami i schizmatykami stanowi ciężkie przestępstwo przeciwko jedności Kościoła”.

Fałszywy ekumenizm jako narzędzie dechrystianizacji

„Abp” Zieliński w swojej rzekomej homilii posunął się do heretyckiego stwierdzenia o „bratnich Kościołach chrześcijańskich”, co stanowi jawną negację dogmatu o jedyności Mistycznego Ciała Chrystusa. Jak nauczał Pius XI w encyklice Mortalium animos:

„Nie wolno (…) aprobować owej opinii, jakoby wszystkie religie z małymi choćby różnicami jednakowo lub prawie jednakowo miłe były Bogu”

Tymczasem cała ceremonia została zbudowana na relatywizmie religijnym, gdzie katolicka Caritas zrównana została z prawosławnym Eleos i protestancką Diakonią. To nie „inspiracja do pomocy potrzebującym”, jak twierdzi „abp” Zieliński, lecz przejaw bałwochwalczego synkretyzmu potępionego przez św. Pawła: „Cóż ma spólnego światłość z ciemnościami? Albo jaka społeczność Chrystusa z Belialem?” (2 Kor 6,14-15).

Zdrada adwentowej eschatologii

Rzekome nieszpory całkowicie wypaczyły istotę Adwentu, redukując go do humanitarnego festiwalu. W miejsce wezwania do pokuty i przygotowania na Sąd Ostateczny (jak uczy liturgia prawdziwego Kościoła), „metropolita” poznański głosił:

„Adwentem rozpoczynamy także rok liturgiczny, któremu przyświecać będzie hasło-zachęta, byśmy byli uczniami misjonarzami”

To typowo modernistyczne wypaczenie, gdzie metanoia zastąpiona została aktywnością społeczną. Prawdziwy Adwent – jak przypomina Mszał Rzymski – koncentruje się na quattuor novissima: śmierci, sądzie, niebie i piekle, czemu w całej „homilii” nie poświęcono ani zdania.

Neokościół jako instytucja charytatywna

Całe wydarzenie ujawnia prawdziwy cel posoborowej instytucji: redukcję religii do działalności socjalnej. „Abp” Zieliński nie przypadkiem zachwalał Wigilijne Dzieło Pomocy Dzieciom jako „najstarszą i największą charytatywną akcję w Polsce”. W systemie modernistycznym miłosierdzie zastąpiło sprawiedliwość, a zbawienie duszy – pomoc materialną. Tymczasem św. Wincenty à Paulo przestrzegał:

„Choćbyśmy nakarmili tysiące głodnych, a nie dbali o zbawienie ich dusz, na Sądzie usłyszymy: Nie znam was

Brakuje w tej relacji jakiegokolwiek nawiązania do warunku sine qua non prawdziwej caritas: głoszenia jedynej prawdziwej wiary i nawrócenia heretyków. Wręcz przeciwnie – udział sekt w „adwentowym dziele” utrwala ich w błędzie, czyniąc współodpowiedzialnymi za potępienie dusz.

Milczenie o antychrześcijańskiej rewolucji

W całej tej farsie najbardziej wymowne jest to, czego nie ma:

  • Brak wezwania do nawrócenia niekatolików
  • Brak ostrzeżenia przed przyjmowaniem „komunii” w strukturach posoborowych
  • Brak wzmianki o obowiązku publicznego wyznawania wiary
  • Brak nawiązania do Chrystusa Króla i obowiązku podporządkowania Mu narodów

Te dramatyczne luki potwierdzają, że mamy do czynienia nie z Kościołem Chrystusowym, lecz z jego parodią założoną przez modernistycznych uzurpatorów. Jak trafnie diagnozował św. Pius X w encyklice Pascendi:

„Moderniści dążą do zastąpienia religii objawionej religią naturalną, a Kościoła – luźną federacją stowarzyszeń humanitarnych”

Poznańskie „nieszpory” są żywą ilustracją tej tezy. W miejsce modlitwy o nawrócenie heretyków – ekumeniczny kumpelariat. Zamiast lęku Bożego – socjologiczny żargon o „biedzie duchowej”. W miejsce oczekiwania na Sędziego – puste frazesy o „dynamicznym Adwencie”.

Duchowy rozkład jako skutek utraty wiary

„Abp” Zieliński płacze rzekomo nad współczesnym „zamazywaniem różnic pomiędzy dobrem i złem”, sam będąc architektem tego zamieszania. To klasyczna taktyka neokościoła:

  1. Najpierw niszczy się obiektywne kryteria prawdy poprzez ekumenizm i wolność religijną
  2. Potem lamentuje się nad konsekwencjami tego zniszczenia
  3. Wreszcie proponuje się jako lekarstwo… więcej tego samego trucizny

Gdy hierarchowie sami łamią pierwsze przykazanie Dekalogu, trudno się dziwić, że wierni gubią się w moralnym chaosie. Jak pisał kard. Pie: „Gdy pasterze stają się wilkami, owce rozpraszają się po pustyni błędu”.

Poznańskie wydarzenie to nie „pobożna inicjatywa”, lecz akt zdrady wobec Chrystusa Króla. Potwierdza ono, że struktury posoborowe stały się narzędziem antychrystusowej rewolucji, gdzie pod płaszczykiem „miłosierdzia” dokonuje się systematyczna destrukcja wiary. Jedyną odpowiedzią katolika na tę apostazję może być całkowite odcięcie się od neokościoła i powrót do niezmiennej Tradycji.


Za artykułem:
29 listopada 2025 | 18:57Poznań: nieszpory na rozpoczęcie Adwentu w najstarzej polskiej katedrze
  (ekai.pl)
Data artykułu: 29.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.