Grupa katolików trzymająca krzyż procesyjny przed kościołem, wyrażająca żal i oburzenie wobec bluźnierczej wystawy w Wiedniu.

Bluźniercza wystawa w Wiedniu: państwowy atak na katolicką wiarę

Podziel się tym:

Bluźniercza wystawa w Wiedniu: państwowy atak na katolicką wiarę

Portal LifeSiteNews informuje o skandalicznej wystawie „You shall make for yourself an image” w wiedeńskim Künstlerhaus, finansowanej przez władze miasta. Ekspozycja otwarcie szydzi z Męki Pańskiej i Najświętszej Marji Panny, prezentując m.in. wizerunek Marji z brodatą twarzą, nagą Pietę oraz stułę zbezczeszczoną krwią, moczem i kałem. Termin wystawy – obejmujący okres Adwentu i Bożego Narodzenia – stanowi dodatkową prowokację wobec katolików.


Strukturalna nienawiść do sacrum

Centralnym elementem wystawy jest celowe odwrócenie Bożego przykazania: „Nie czyń sobie obrazu rytego ani żadnej podobizny tego, co jest na niebie wzgórę, i tego, co jest na ziemi nisko, i tego, co jest w wodach pod ziemią” (Wj 20,4 Wlg). Jak zaznacza katolicka organizacja Christenschutz, jest to „celowa, pozbawiona smaku profanacja świętości”, która nigdy nie zostałaby zaakceptowana w kontekście islamu czy judaizmu.

„Dla chrześcijan w całej Austrii, Europie i poza nią czas trwania wystawy jest szczególnie bolesny: pozostaje ona otwarta przez cały Adwent, Boże Narodzenie i do lutego – czas, w którym Kościół kontempluje Wcielenie z miłością i czcią”

Teologiczny wymiar profanacji

Prezentowane „dzieła” stanowią materialny przejaw ducha antychrześcijańskiego, potępionego w całej tradycji katolickiej:

  • Zielona żaba ukrzyżowana – otwarte naśmiewanie się z Ofiary Kalwarii, co wprost narusza kanon 1399 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., zakazujący publikacji wyszydzających święte obrazy
  • Brodata Marja z Dzieciątkiem – destrukcja ikonograficznego typu Hodegetrii, będąca realizacją modernistycznej zasady „creatio ex contrario” w służbie dechrystianizacji
  • Nagie przedstawienie Piety – zastosowanie zasady freudowskiej redukcji sacrum do sfery libidalnej, potępionej w Syllabusie błędów Piusa IX (punkty 56-60)

Państwowy mecenat apostazji

Fakt finansowania bluźnierstw przez władze Wiednia odsłania prawdziwe oblicze współczesnego państwa laickiego. Jak nauczał Pius XI w Quas Primas, „królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi – nie tylko katolików, ale wszystkich niechrześcijan”. Tymczasem struktury państwowe stały się narzędziem walki z porządkiem nadprzyrodzonym.

Wystawa stanowi logiczną konsekwencję:

  1. Odrzucenia społecznego panowania Chrystusa Króla (potępionego w „Syllabusie”, punkt 77)
  2. Przyjęcia zasady wolności religijnej – herezji potępionej przez Grzegorza XVI w Mirari vos i Piusa IX w Quanta cura
  3. Relatywizacji II przykazania Dekalogu przez posoborową „teologię obrazu”

Milczenie neo-kościoła

Zupełne milczenie wiedeńskich „biskupów” wobec tej profanacji potwierdza ich przynależność do struktury antykościoła. Jak przypomina św. Robert Bellarmin: „jawny heretyk nie może być biskupem, gdyż przestaje być członkiem Kościoła” (De Romano Pontifice). Brak reakcji ze strony „kardynała” Christophera Schönborna – teoretycznego zwierzchnika tamtejszej „archidiecezji” – dowodzi całkowitego zerwania z katolicką doktryną o obowiązku publicznego wyznawania wiary.

Duchowa walka wymaga czynu

Petcja wystosowana przez TFP Student Action, choć słuszna w intencji, pozostaje niewystarczająca wobec skali zła. Katolicy winni domagać się:

  1. Natychmiastowego zamknięcia wystawy pod rygorem odpowiedzialności karnej za obrazę uczuć religijnych (art. 188 kk Austria)
  2. Upublicznienia nazwisk kuratorów i artystów wraz z nałożeniem kościelnej ekskomuniki latae sententiae za publiczne bluźnierstwo (kanon 2314 KPK 1917)
  3. Odrzucenia państwowego finansowania instytucji kulturalnych propagujących nienawiść do chrześcijaństwa

Jak ostrzegał Pius IX w Quanta cura, „gdy religia jest oddzielona od państwa, społeczeństwo popada w stan dzikości”. Obecna wystawa stanowi jedynie kolejny etap w realizacji masońskiego planu zniszczenia cywilizacji chrześcijańskiej, zapoczątkowanego rewolucją francuską.


Za artykułem:
Catholics demand removal of ‘blasphemous’ Vienna exhibit mocking Jesus, Our Lady
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 02.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.