Bluźniercza wystawa w Wiedniu: państwowy atak na katolicką wiarę
Portal LifeSiteNews informuje o skandalicznej wystawie „You shall make for yourself an image” w wiedeńskim Künstlerhaus, finansowanej przez władze miasta. Ekspozycja otwarcie szydzi z Męki Pańskiej i Najświętszej Marji Panny, prezentując m.in. wizerunek Marji z brodatą twarzą, nagą Pietę oraz stułę zbezczeszczoną krwią, moczem i kałem. Termin wystawy – obejmujący okres Adwentu i Bożego Narodzenia – stanowi dodatkową prowokację wobec katolików.
Strukturalna nienawiść do sacrum
Centralnym elementem wystawy jest celowe odwrócenie Bożego przykazania: „Nie czyń sobie obrazu rytego ani żadnej podobizny tego, co jest na niebie wzgórę, i tego, co jest na ziemi nisko, i tego, co jest w wodach pod ziemią” (Wj 20,4 Wlg). Jak zaznacza katolicka organizacja Christenschutz, jest to „celowa, pozbawiona smaku profanacja świętości”, która nigdy nie zostałaby zaakceptowana w kontekście islamu czy judaizmu.
„Dla chrześcijan w całej Austrii, Europie i poza nią czas trwania wystawy jest szczególnie bolesny: pozostaje ona otwarta przez cały Adwent, Boże Narodzenie i do lutego – czas, w którym Kościół kontempluje Wcielenie z miłością i czcią”
Teologiczny wymiar profanacji
Prezentowane „dzieła” stanowią materialny przejaw ducha antychrześcijańskiego, potępionego w całej tradycji katolickiej:
- Zielona żaba ukrzyżowana – otwarte naśmiewanie się z Ofiary Kalwarii, co wprost narusza kanon 1399 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., zakazujący publikacji wyszydzających święte obrazy
- Brodata Marja z Dzieciątkiem – destrukcja ikonograficznego typu Hodegetrii, będąca realizacją modernistycznej zasady „creatio ex contrario” w służbie dechrystianizacji
- Nagie przedstawienie Piety – zastosowanie zasady freudowskiej redukcji sacrum do sfery libidalnej, potępionej w Syllabusie błędów Piusa IX (punkty 56-60)
Państwowy mecenat apostazji
Fakt finansowania bluźnierstw przez władze Wiednia odsłania prawdziwe oblicze współczesnego państwa laickiego. Jak nauczał Pius XI w Quas Primas, „królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi – nie tylko katolików, ale wszystkich niechrześcijan”. Tymczasem struktury państwowe stały się narzędziem walki z porządkiem nadprzyrodzonym.
Wystawa stanowi logiczną konsekwencję:
- Odrzucenia społecznego panowania Chrystusa Króla (potępionego w „Syllabusie”, punkt 77)
- Przyjęcia zasady wolności religijnej – herezji potępionej przez Grzegorza XVI w Mirari vos i Piusa IX w Quanta cura
- Relatywizacji II przykazania Dekalogu przez posoborową „teologię obrazu”
Milczenie neo-kościoła
Zupełne milczenie wiedeńskich „biskupów” wobec tej profanacji potwierdza ich przynależność do struktury antykościoła. Jak przypomina św. Robert Bellarmin: „jawny heretyk nie może być biskupem, gdyż przestaje być członkiem Kościoła” (De Romano Pontifice). Brak reakcji ze strony „kardynała” Christophera Schönborna – teoretycznego zwierzchnika tamtejszej „archidiecezji” – dowodzi całkowitego zerwania z katolicką doktryną o obowiązku publicznego wyznawania wiary.
Duchowa walka wymaga czynu
Petcja wystosowana przez TFP Student Action, choć słuszna w intencji, pozostaje niewystarczająca wobec skali zła. Katolicy winni domagać się:
- Natychmiastowego zamknięcia wystawy pod rygorem odpowiedzialności karnej za obrazę uczuć religijnych (art. 188 kk Austria)
- Upublicznienia nazwisk kuratorów i artystów wraz z nałożeniem kościelnej ekskomuniki latae sententiae za publiczne bluźnierstwo (kanon 2314 KPK 1917)
- Odrzucenia państwowego finansowania instytucji kulturalnych propagujących nienawiść do chrześcijaństwa
Jak ostrzegał Pius IX w Quanta cura, „gdy religia jest oddzielona od państwa, społeczeństwo popada w stan dzikości”. Obecna wystawa stanowi jedynie kolejny etap w realizacji masońskiego planu zniszczenia cywilizacji chrześcijańskiej, zapoczątkowanego rewolucją francuską.
Za artykułem:
Catholics demand removal of ‘blasphemous’ Vienna exhibit mocking Jesus, Our Lady (lifesitenews.com)
Data artykułu: 02.12.2025








