W szpitalnym teatrze apostazji: analiza przemówienia uzurpatora „Leona XIV”
Portal ekai.pl relacjonuje wystąpienie Roberta Prevosta („Leona XIV”) w bejruckim szpitalu „De la Croix” z dnia 2 grudnia 2025 roku. W przemówieniu przesiąkniętym ekumenicznym synkretyzmem i teologicznym bankructwem, samozwańczy przywódca sekty posoborowej deklaruje: „Dziękuję! Shukrán! Allah ma’akum (Dziękuję! Niech Bóg będzie z wami)”, mieszając katolickie pozdrowienia z islamskimi inwokacjami. Ten językowy miszmasz stanowi jedynie wierzchołek góry lodowej doktrynalnych herezji zawartych w przemówieniu.
„W szczególności my, chrześcijanie, którzy jesteśmy Kościołem Pana Jezusa, jesteśmy wezwani do troski o ubogich: wymaga tego od nas Ewangelia”
Fałszywy kult człowieka zamiast chwały Boga
Redukcja misji Kościoła do świeckiego humanitaryzmu osiąga w tym wystąpieniu swoje apogeum. Gdy Pius XI w encyklice Quas Primas nauczał, że „pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym” możliwy jest jedynie poprzez publiczne uznanie panowania Chrystusa Króla, Prevost ogranicza się do utylitarnej wizji „opieki nad najbiedniejszymi”. Brak jakiegokolwiek odniesienia do:
- Konieczności nawrócenia dla zbawienia („Kto nie uwierzy, będzie potępiony” – Mk 16,16)
- Sakramentów jako środków łaski
- Ofiary Mszy Świętej jako źródła wszelkiego miłosierdzia
- Sądu Ostatecznego i obowiązku pokuty
Fałszywe beatyfikacje i zgniły owoc posoborowej „świętości”
Wspomniany przez uzurpatora „bł. o. Jakub, o. Yaacuba” to produkt nieważnych posoborowych procesów beatyfikacyjnych. Jak czytamy w dekrecie Lamentabili sane exitu Świętego Oficjum z 1907 roku: „Nowe Kongregacje (…) są tylko etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej”. Założone przez niego „Siostry Franciszkanki od Krzyża” realizują modernistyczną agendę, zastępując duchowość pokuty i zadośćuczynienia pustym aktywizmem społecznym.
Teologia bez łaski: naturalizm w służbie globalizmu
Retoryka Prevosta wprost realizuje potępione w Syllabusie błędne tezy:
„Można uznać, że Chrystus nie ogłosił żadnej określonej całościowo nauki, stosownej dla wszystkich czasów i ludzi” (Syllabus błędów, pkt 59)
W miejsce nadprzyrodzonej łaski proponuje się tu świecki kult „troski” pozbawiony jakiegokolwiek odniesienia do:
- Grzechu pierworodnego i jego konsekwencji
- Konieczności Odkupienia przez Krzyż Chrystusa
- Obowiązku wynagradzania Najświętszemu Sercu Jezusa
Bluźniercze pomieszanie porządków
Szczytem teologicznego barbarzyństwa jest zestawienie cytatu z posoborowej adhortacji „Dilexi te” z Pismem Świętym. Gdy Kongregacja Świętego Oficjum w Lamentabili potępiła tezę, że „dogmaty wiary należy pojmować według ich funkcji praktycznej” (pkt 26), Prevost czyni właśnie tak – redukując Objawienie do społecznego aktywizmu.
Końcowe pozdrowienie „Allah ma’akum” stanowi zaś jawną zdradę Chrystusa Króla, potwierdzając słowa Pius XI z Quas Primas: „Państwa, które nie chcą uznać panowania Chrystusa, pogrążają się w zamęcie i nieustannych rewolucjach”.
Za artykułem:
2025Przemówienie Leona XIV w szpitalu „De la Croix” | 2 grudnia 2025„Nie wolno zapominać o najsłabszych ani budować społeczeństwa opartego na pozornej pomyślności, ignorującego ubogich” – stwierdził p… (ekai.pl)
Data artykułu: 02.12.2025








