Portal LifeSiteNews (2 grudnia 2025) ujawnia szokujący program edukacyjny Seattle Public Schools (SPS), gdzie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym poddawane są systematycznej indoktrynacji w duchu genderowej ideologii. W ramach tzw. „gender book kit” uczniowie klas 0-5 uczą się, że chłopcy mogą stać się dziewczynkami i vice versa, poprzez lekturę książek takich jak Introducing Teddy czy My Princess Boy. Brennon Ham, specjalista ds. edukacji zdrowotnej SPS, tłumaczy pięciolatkom, iż „płeć” to „uczucie bycia chłopcem, dziewczynką, ani jednym, obojgiem lub czymś pomiędzy”, zaś trzecie klasy zapoznawane są z pojęciem „przypisanej płci przy urodzeniu” i „tożsamości płciowej”.
Teologiczny wymiar deprawacji nieletnich
Ta jawna deprawacja moralna stanowi frontalny atak na nienaruszalne zasady prawa naturalnego, które Święty Paweł określił jako „zakon Boży wpisany w serca” (Rz 2,15 Wlg). Jak nauczał Pius XI w encyklice Divini Illius Magistri, „państwo nie ma prawa naruszać niewinności duszy dziecięcej, która należy przede wszystkim do Boga”. Tymczasem lekcje SPS wprowadzają pojęcia całkowicie sprzeczne z katolicką antropologią:
„Wszyscy możemy robić to, co sprawia, że czujemy się dobrze” – komentuje Ham podczas lekcji o „zmieniającym płeć” misiu.
Ta sofistyczna maksyma to ewidentne nawiązanie do dictum Protagorasa „człowiek jest miarą wszechrzeczy”, potępionego już przez Sobór Watykański I (1870) jako przejaw ratio humanae superbiae fundamentum (podstawa ludzkiej pychy). W myśl nauki Leona XIII zawartej w Libertas Praestantissimum, „wolność czynienia wszystkiego, co się podoba, doprowadza do zniewolenia przez najgorsze namiętności”.
Dekonstrukcja porządku stworzenia
Książki z programu SPS, takie jak It Feels Good to Be Yourself, promują:
- Postacie „transpłciowe” (chłopiec „czujący się” dziewczynką)
- Tożsamość „obupłciową” (both a boy and a girl)
- Tożsamość „bezpłciową” (neither a boy nor a girl)
To jawne odrzucenie biblijnego fiat „mężczyzną i niewiastą stworzył ich” (Rdz 1,27 Wlg). Jak przypomina Syllabus błędów Piusa IX (1864), potępiony jest pogląd, że „moralność nie potrzebuje sankcji Bożej” (punkt 56). Tymczasem lekcje SPS uczą dzieci, że „gender expression” może przybierać „nieskończoną liczbę form” – co stanowi realizację modernistycznej herezji ewolucji dogmatów w sferze etyki.
Polityczny kontekst apostazji
Program genderowy SPS, rozwijany od 2017 roku, wpisuje się w szerszy trend państwowej apostazji. Administracja federalna podjęła wprawdzie ograniczone działania przeciwko tej ideologii (jak wycofanie dotacji dla kalifornijskiego programu edukacji seksualnej), jednak pozostają one dalece niewystarczające. In fine, jak nauczał Pius XI w Quas Primas, „pokój możliwy jest jedynie pod panowaniem Chrystusa Króla”, którego publiczne odrzucenie prowadzi do tak monstrualnych konsekwencji.
Badania naukowe przytaczane w artykule potwierdzają katastrofalne skutki „afirmacji gender”: ponad 80% dzieci wyrasta z dysforii płciowej, zaś „procedury tranzycyjne” zwiększają ryzyko samobójstw. To empiryczne potwierdzenie zasady gratia non tollit naturam, sed perficit (łaska nie znosi natury, lecz udoskonala) – odrzucenie naturalnego porządku prowadzi do destrukcji osoby.
Opcja katolicka wobec zniewolenia
Katolicka odpowiedź na tę sytuację musi być radykalna i oparta na niezmiennych zasadach:
- Całkowite odrzucenie państwowego systemu edukacji promującego herezje (zgodnie z kanonem 1374 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917)
- Tworzenie równoległych struktur edukacyjnych pod patronatem katolickich biskupów zachowujących Tradycję
- Publiczne piętnowanie urzędników odpowiedzialnych za deprawację dzieci jako współwinnych grzechu sodomskiego (por. Kpł 20,13 Wlg)
Jak przypomina Św. Pius X w Lamentabili sane (1907), „Kościół ma prawo wyłączyć ze studiów wszystko, co sprzeciwia się świętej nauce”. Wobec obecnej apostasia generalis, katolicy nie mogą ulec złudzeniu „neutralności światopoglądowej” – każda forma współpracy z tym systemem jest współudziałem w grzechu.
Za artykułem:
Seattle Public Schools teaches kindergarteners that boys can be girls with ‘gender book kit’ (lifesitenews.com)
Data artykułu: 02.12.2025








