Tradycyjny kościół katolicki w Bejrucie, Liban z tłumem różnorodnych ludzi zebranych na 'liturgię'. Na pierwszym planie stoi ksiądz Carlo Giorgi.

Bejrucki eksperyment: Parafia jako plac zabaw dla globalistycznej utopii

Podziel się tym:

Bejrucki eksperyment: Parafia jako plac zabaw dla globalistycznej utopii

Portal Vatican News (3 grudnia 2025) relacjonuje działalność posoborowej wspólnoty w Bejrucie kierowanej przez „ks. Carlo Giorgi”, przedstawiając ją jako wzorcowy przykład „Kościoła-domu dla wszystkich”. W sercu libańskiej stolicy rzekoma „parafia św. Józefa” ma być miejscem modlitwy dla „całego świata” – migrantów, uchodźców, muzułmanów i ofiar systemu kafala. „Msze” z udziałem uzurpatora „Leona XIV” zgromadziły 150 tysięcy osób na nadmorskim nabrzeżu, co sekta posoborowa przedstawia jako triumf swojej wizji.


Humanitaryzm zamiast Krzyża

Opisana wspólnota redukuje misję Kościoła do świeckiego humanitaryzmu. Jak czytamy:

„To parafia wszystkich biednych, tych, którzy pracują w domach, fabrykach, którzy nie mogli dostać się do Europy”

– deklaruje „ks. Giorgi”. Brak jakiegokolwiek odniesienia do zbawienia dusz, łaski uświęcającej czy obowiązku głoszenia jedynej prawdziwej Wiary. Zamiast tego – jak zauważa portal – niedzielna „msza” jest „miejscem, gdzie spotyka się naprawdę cały świat”.

Quas Primas Piusa XI stanowi miażdżącą odpowiedź na tę apostazję: „Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi (…) ma królować w umysłach ludzi, woli, sercu i ciele”. Tymczasem bejrucki eksperyment to kapitulacja przed naturalizmem, gdzie Chrystus Król zostaje zastąpiony przez kult człowieka.

System kafala jako pretekst do walki klas

Artykuł wykorzystuje realne nadużycia systemu kafala (arabski system opieki pracowniczej), by przemycić marksistowską retorykę. Wspomniane aresztowanie nielegalnej imigrantki przedstawiane jest jako symptom „niesprawiedliwości systemowej”, podczas gdy prawdziwy problem – naruszenie prawa imigracyjnego – zostaje zrelatywizowany. „Ks. Giorgi” kwestionuje samo prawo państwa do egzekwowania porządku prawnego, co stanowi jawne naruszenie nauki Leona XIII w Rerum novarum o harmonii między pracą a kapitałem.

Symptomatyczne jest przemilczenie faktu, iż Liban – jako kraj z 40-procentową populacją chrześcijan – ma prawo i obowiązek chronić swoją tożsamość przed niekontrolowaną imigracją. Jak zauważył Pius XII w Exsul familia: „Władze państwowe mają prawo odmówić wjazdu imigrantom, których obecność zagraża dobru wspólnemu”.

Fałszywe pojęcie gościnności

Opisywana „parafia” chełpi się przyjmowaniem muzułmanów podczas wojny:

„Przyjęliśmy również muzułmanów. Co najmniej trzy osoby powiedziały mi, że nigdy nie widziały takiej miłości”

– relacjonują „wierni”. Tymczasem św. Pius X w Lamentabili potępił podobne praktyki: „Człowiek może, w obserwowaniu jakiejkolwiek religii, znaleźć drogę wiecznego zbawienia” (potępiona teza 16).

Hasło „Welcome home!” rzucane na początku „mszy” to parodia Chrystusowego „Venite ad me omnes” (Mt 11,28). Prawdziwy Kościół zaprasza do nawrócenia i chrztu (Mk 16,16), nie zaś do multireligijnego klubu dyskusyjnego. Jak przypomina Syllabus Piusa IX: „Protestantyzm jest niczym więcej niż inną formą tej samej prawdziwej religii chrześcijańskiej” (potępiona teza 18) – co odnosi się także do islamu i innych sekt.

Zdrada misji ewangelizacyjnej

Najjaskrawsza herezja przebija się w deklaracji „ks. Giorgi”:

„Nie chodzi o to, by kogoś nawracać na siłę, ale by ocalić te osoby, pokazać, że Ewangelia jest prawdziwa”

. To jawne odrzucenie nakazu misyjnego: „Euntes docete omnes gentes” (Mt 28,19).

Mortalium animos Piusa XI rozbija tę sofistykę: „Kościół katolicki jest jedynym, który zachował prawdziwy kult Boga (…) Dlatego nakazujemy, aby nikt nie ośmielał się pod jakimkolwiek pretekstem odstępować od uczestnictwa w działalności ekumenicznej”. Tymczasem bejrucka „parafia” stała się laboratorium antyewangelii – miejsca, gdzie zamiast nawracać pogan, katolicy uczą się relatywizmu.

Polityczna funkcja uzurpatora

Artykuł ujawnia prawdziwy cel wizyty „Leona XIV”:

„Ks. Giorgi ma nadzieję, że Papież Leon XIV będzie tym, który położy kres wojnie, powie słowo, które nawróci serca”

. To próba kreowania uzurpatora na świeckiego mediatora politycznego – całkowicie sprzeczna z nauką Piusa VI, który potępił ingerencję duchownych w politykę w Super soliditate.

Co więcej, sama liczba „150 tysięcy” uczestników „mszy” budzi wątpliwości. Jak zauważył Marcel Lefebvre w Oni Jego zdetronizowali: „Liczby stały się nowym bożkiem posoborowego kościoła – ważniejszym od czystości doktryny”.

Libanon: ostatni przyczółek czy pole ruin?

Chwalona „wyjątkowa wolność religijna” w Libanie to w rzeczywistości przejaw słabości państwa opanowanego przez wyznawców islamu. Jak przypomina encyklika Mirari vos Grzegorza XVI: „Wolność sumienia jest szaleństwem, z którego źródła wytryskuje owo nieograniczone zepsucie opinii”. Prawdziwy Kościół nigdy nie zabiegał o „wolność wyznania”, lecz o jedyną prawdziwą religię uznaną przez państwo.

Opisywana działalność to nie „ewangelizacja”, lecz samobójstwo duchowe. Jak prorokował św. Pius X: „Moderniści dążą do zniszczenia nie Kościoła, ale wiary” (Pascendi). W Bejrucie widzimy właśnie ten proces – zamianę parafii w centrum społeczne, kapłana w pracownika NGO, a Mszy Świętej w zgromadzenie protestanckie.

Jedyna nadzieja dla Libanu to powrót do niezmiennej doktryny katolickiej sprzed 1958 roku – z Chrystusem Królem uznanym publicznie, z misją nawracania narodów, z prawdziwą Mszą Świętą jako Ofiarą przebłagalną. Wszystko inne to budowanie na piasku modernistycznych iluzji.


Za artykułem:
Ksiądz w Libanie: Chcemy być Kościołem-domem dla wszystkich
  (vaticannews.va)
Data artykułu: 03.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: vaticannews.va
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.